پرداخت ۷۵ درصد مطالبات زعفرانکاران غرب خراسان رضوی

رئیس اداره تعاون روستایی سبزوار گفت: با پرداخت ۵۳ میلیارد ریال ۷۵ درصد از مطالبات زعفرانکاران غرب خراسان رضوی به حساب آنان واریز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امرالله شمس رئیس اداره تعاون روستایی سبزوار گفت:  در سال زراعی امسال، ۹۲۰ کیلوگرم زعفران در اجرای طرح خرید حمایتی از کشاورزان شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی خریداری شد.

او افزود: ارزش ریالی زغفران خریداری شده از کشاورزان این منطقه حدود ۷۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۷۵ درصد این مطالبات به حساب زعفرانکاران واریز شده است.

رئیس اداره تعاون روستایی سبزوار با بیان این که خرید حمایتی زعفران با هدف حمایت از کشاورزان انجام شده است ادامه داد: مطالبات زعفرانکاران تا چهار کیلو و ۷۵۰ گرم به طور کامل پرداخت شده و بقیه بها نیز به تدریج به حساب سایر بهره برداران واریز می‌شود.

بیشتر بخوانید: باید به فکر توسعه بازار زعفران باشیم

شمس بیان کرد: خرید حمایتی محصول زعفران با چهار عنوان نگین، شبه نگین، پوشال درجه یک و پوشال معمولی سطح بندی شده و پس از آزمایش‌های کیفیت هر کیلوگرم نگین زعفران به قیمت ۱۰۵ میلیون ریال، شبه نگین به قیمت ۹۵ میلیون ریال، پوشال درجه یک به قیمت ۹۰ میلیون ریال و پوشال معمولی زعفران به قیمت ۸۲ میلیون ریال از کشاورزان خریداری شد.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.