گزارش/

فراز و نشیب جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها/ بازنشسته‌ها مجال فعالیت به جوانان نمی‌دهند

مرکز جذب هیئت علمی در کنار هموار کردن جذب بازنشسته‌ها، بدون توجه به نیروی جوان، جلوی پای آنها سنگ اندازی می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، عضو هیئت علمی دانشگاه شدن یکی از آرزو‌های فارغ التحصیلان مقطع دکتری است. البته به دست آوردن این کرسی نیازمند طی کردن هفت خان رستم است اما پایان تمامی هفت خان‌ها به همین خوبی نیست. هفت خان‌های این روز‌های جامعه ما گویی همیشه محکومند به شکست در برابر قوانینی که همگی بر علیه آنها نوشته شده است.

هفت خوان رستم جذب هیئت علمی

هفت خان جذب در هیئت علمی به این شرح است: گرفتن دیپلم، لیسانس، مدرک فوق لیسانس، مدرک دکتری، نگارش کتاب، چاپ مقاله و در مجموع بالا بردن درجه علمی، شرکت در فرایند جذب اعضای هیئت علمی که هر ساله برگزار می‌شود و در نهایت گذر از سد استادان بازنشسته. بسیاری از متقاضیان شرکت در فرایند جذب هیئت علمی از مرحله آخر این رویه اطلاع ندارند و نمی‌دانند چنین مرحله‌ای را هم باید پشت سر بگذرانند.

روند جذب اعضای هیئت علمی

محمدرضا رضوان‌طلب، رئیس مرکز جذب وزارت علوم در تشریح مراحل فرایند جذب گفت: از طریق دبیرخانه هیئت اجرایی جذب دانشگاه و موسسه مربوطه در اولین گام فرآیند جذب گروه‌ها، دانشکده و دانشگاه‌ها نیاز‌های خود را در سامانه بارگذاری می‌کنند و سپس وزارتخانه این نیاز‌ها را برای تطبیق با آمایش و نقشه علمی کشور و تطبیق آن بر برنامه‌های اداری و مالی به مرکز نظارت می‌فرستد.

او افزود: پس از این مرحله ما از طریق فراخوان از متقاضیان دعوت می‌کنیم آمادگی و اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنند.

رضوان‌طلب ادامه داد: در هنگام ارزیابی‌های علمی و تخصصی نیز اولین مرحله، سنجش توانایی‌های علمی متقاضیان از سوی کارگروه توانایی‌های علمی است و بعد از این مرحله از سوی کارگروه صلاحیت‌های عمومی، صلاحیت متقاضیان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در نهایت رای هیئت اجرائی جذب دانشگاه‌ها مهمترین فاکتور تایید یا رد متقاضیان در هیئت مرکزی است.

فراز و نشیب جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها/ بازنشسته‌ها مجال فعالیت به جوانان نمی‌دهند

 شرکت در فراخوان جذب اعضای هیئت علمی نتیجه‌ای ندارد

یکی از فارغ التحصیلان مقطع دکتری رشته کشاورزی از دانشگاه تربیت مدرس به خبرنگار حوزه دانشگاهی گفت: ۲ سال است که در فراخوان جذب اعضای هیئت علمی شرکت می‌کنم و هنوز هیچ جوابی حتی مبنی بر پذیرفته نشدن دریافت نکرده ام.

او در ادامه بیان کرد: حتی زمانی که به سایت دانشگاهی که درخواست جذب در آنجا را داده ام، مراجعه می‌کنم فرایند بررسی مدارک همچنان در همان وضعیت بررسی است. فقط هر سال هزینه پرینت سوابق عملی و پست را پرداخت می‌کنیم، بدون هیچ نتیجه ای.

این فارغ التحصیل مقطع دکتری اضافه کرد: قبلا از سایرین هم شنیده بودم که شرکت در این فراخوان هیچ نتیجه‌ای ندارد و دیگر هم شرکت نمی‌کنم.


بیشتر بخوانید


مسئولان چه می‌گویند؟

بار‌ها مسائل و مشکلاتی از این دست شنیده و به چشم خود دیده ایم تا جایی که این مسائل برای ما عادی شده است. اما به تازگی مرکز جذب وزارت علوم  با ارسال نامه‌ای از خان هفتم جذب رونمایی کردند. نامه‌ای که دلالت بر تسهیل روند جذب استادان بازنشسته در جذب هیئت علمی بدون هیچ گونه شرط و شروطی است.

جذب هیات علمی؛ سنگ‌ها از سر راه بازنشسته‌ها برداشته جلوی پای جوانان انداخته می‌شود

زهرا قدسی، رئیس انجمن استادان حق‌التدریس دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان البرز در این باره گفته است: مطابق این نامه استادان بازنشسته دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور می‌توانند بدون توجه به شرایط سنی فراخوان جذب اعضای هیئت علمی و حتی شرکت در آن، به عنوان هیئت علمی موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی جذب شوند.

عضو اصلی مرکزی شورای راهبردی استادان گفت: این افراد پس از ورود به هیئت اجرایی جذب، استعلام می‌شوند و در نهایت مراحل جذب آنها انجام می‌گیرد یعنی تمام مراحل اداری که یک جوان باید برای جذب انجام دهد برای افراد بازنشسته ملغی است و ضرورتی برای طی کردن آن مراحل ندارد. متاسفانه مشخص نیست که دانشگاه‌ها و وزارت علوم بر چه اساس و قانونی استادان را پس از بازنشستگی مجدد به کار می‌گیرند.

قدسی تصریح کرد: طی این نامه وزارت علوم، استادانی که پس از سال‌ها خدمت در آموزش عالی و دریافت بیمه و حقوق ثابت، بازنشسته شده‌اند دوباره وارد چرخه بازار کار می‌شوند و در مقابل، میلیون‌ها جوان جویای کار و به ویژه فارغ‌التحصیلان، فرصت‌های اشتغال و آینده‌سازی خودشان را از دست می‌دهند.

عضو اصلی مرکزی شورای راهبردی استادان با اشاره به خیانتی که در حق آموزش عالی شده است، بیان کرد: وقتی یک نیروی جوان با علم روز و انگیزه کافی آماده به کار است چرا باید دوباره سکان به دست کسانی بیفتد که انرژی گذشته را ندارند و تمام توان‌شان را در سال‌های خدمت خود استفاده کردند؟.


بیشتر بخوانید


فراز و نشیب جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها/ بازنشسته‌ها مجال فعالیت به جوانان نمی‌دهند

غیر قانونی بودن فعالیت بازنشستگان به عنوان هیئت علمی دانشگاه‌ها

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به غیر قانونی بودن فعالیت بازنشستگان به عنوان هیئت علمی دانشگاه‌ها، گفت: افرادی که در مراکز آموزشی، نهاد و ارگان‌های مختلف بازنشسته شده‌اند؛ به هیچ وجه نمی‌توانند به عنوان اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌های سراسر کشور فعالیت کنند.

او افزود: براساس قانون و بخشنامه‌ای که به همه دانشگاه‌ها و مراکز علمی داده‌ایم هیچ یک از بازنشستگان اجازه فعالیت در قالب اعضای هیئت علمی را ندارند. بازنشستگان در صورت تمایل و دارا بودن شرایط لازم برای فعالیت‌های آموزشی تنها می‌توانند به عنوان نیروی حق التدریس در دانشگاه‌ها خدمت کنند.

اجرای جدی قانون بازنشستگی در دانشگاه‌ها

عبدالرضا باقری، قائم مقام وزیر علوم از اجرای جدی قانون بازنشستگی در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: برای ایجاد ظرفیت ویژه فارغ التحصیلان دکتری باید اجرای قانون بازنشستگی جدی و به موقع صورت گیرد.

باقری با تاکید بر اجرای آیین نامه بازنشستگی استادان بیان کرد: با توجه به اینکه فارغ التحصیلان دوره دکتری در کشور زیاد هستند بر اجرای آیین نامه بازنشستگی در سال جاری تاکید شده است. ما باید زمینه اشتغال برای این دانشجویان را فراهم کنیم بنابراین اگر بخواهیم ظرفیت جدید ایجاد کنیم باید مقررات مربوط به بازنشستگی را جدی گرفته و بازنشستگی را به موقع انجام دهیم.

 

قائم مقام وزیر علوم افزود: براساس قانون مجلس شورای اسلامی بکارگیری بازنشستگان در دانشگاه‌ها ممنوع بوده و اگر فردی که بازنشسته شده بخواهد اعاده به کار کند، باید طبق قانون مجلس باشد. استادان بازنشسته‌ای که با دانشگاه‌ها همکاری می‌کنند اعاده به کار نمی‌شوند. قانون مجلس اجازه داده تمام بازنشستگان دولت به صورت یک سوم به کار گرفته شوند اما به این منزله نیست که مسئولیت پیدا کرده اند.

باقری تصریح کرد: در آیین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی نیز اجازه داده شده است که دانشگاه‌ها از خدمات و تجارب اعضای هیئت علمی بازنشسته در قالب حق التدریس یا راهنمای پایان نامه دکتری و یا کارشناسی ارشد استفاده کنند. اکنون هم در اصلاح آیین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی بر آن تاکید شده است تا ضمن احترام به حقوق استادان بازنشسته از تجارب آنها استفاده شود.

قوانین برای استادان بازنشسته، جوان می‌شود!

 با وجود اعلام مخالفت وزیر علوم در به کارگیری بازنشسته‌ها، گویی شرایط کنونی به گونه‌ای است که همچنان بازنشسته‌ها در صدر هستند و علی رغم پیر شدن، قوانین هر روز برای آنها جوان تر می‌شوند، در صورتی که باید به جوانان فارغ التحصیل بیشتر توجه شود اما قوانین و مصوباتی که هر روز پرده برداری می‌شوند گویای سنگ‌هایی هستند که جوانان به هیچ وجه از پس برداشتن آنها برنمی آیند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
چرا خودتونو خسته میکنید پارتی نداشته باشید بهترین هم باشید جای ندارید باید فقط فقط پارتی داشته باشید تا جذب شوید خیلی‌هارو میشناسم که چند روز از دفاعشون نگذشته هییت علمی شدن چرا و به چه شکل داشتن پارتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
یعنی همه رو ۳۰ سال بازنشست میکنن یا نه؟ استادهای رو ۳۰ سال بازنشست میکنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
حالا فهميديد چرا بايد جمعيت کم بشه چون کار نيست! بازنشستگي در آلمان ايجاد شد چون ميانگين عمر آدم ها 60 سال بود اين شد که بازنشسته ميشدن در اون سن و کيف زندگي را ميکردن الان که ميانگين عمر بالاتر رفته ولي قانون همونه به مشکل خورديم بازنشسته زياده پول نداريم بديم بهشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
یکی از مشکلات جدی وزارت علوم این هست که قانون‌گذار و ذی‌نفع از یک صنف هستند: اساتید با سابقه بالا. معلومه که بر علیه خودشون به سختی قانون وضع میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
حقوق هیئت علمی الان بحدی ناچیز است که تنها شان اجتماعی این شغل ارزش دارد و بنظر بنده قانون جذب بازنشستگان به شکل محدود یک سوم تمام وقت ها طرح خوب و قابل تاملی است بویژه جهت استفاده از توان علمی و تجربیات آنها.ضمنا دانشگاههای ما هیئت علمی به نسبت دانشجو کم دارد و عدم استخدام جوانان تحصیلکرده جهت پر کردن این خلا ریشه در جای دیگر دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
در اسلام سفارش شده که پیرمردهای بازنشسته مابقی عمر خود را به تفریح و استراحت و نیکی و محبت با همسر و فرزندان و نوادگان بپردازند و از حرص زدن برای کسب مال دنیا خودداری کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
پیر های بازنشسته فرصت کار کردن به جوانان نمیدهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
خدا لعنت کنه این بازنشستگان چندشغله را
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۱۹:۰۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
متأسفانه اعضای هیات علمی فعلی دانشگاه ها یک عده هستند که فقط دارند از دانشجویان بیگاری می کشند و فقط دغدغه ای پول دارند و سیرناپذیر هستند، علاقه ای هم به علم ندارند با آشنا بازی استخدام شدند چیزی هم بلد نیستند.
یکی از دوستان من سه بار آزمون استخدامی سازمانها شرکت کرد هر بار به خاطر ضعف علمی پذیرفته نمیشد ولی الان به لطف آشنا بازی هیات علمی شده، راحت و آسوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
معلم دبیرستان ما بعد بازنشستگی داره مسافرکشی میکنه این وضع استاد و معلمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
مرحله پزشکی دانشگاه تربیت معلم و دانشگاه های افسری رو پیگیری کنید واسه یه عینک همه رو رد میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
همه چی خرابه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
واقعا که.
بعد بگید چرا جوان ها مایلند از ایران بروند. چرا ازدواج نمی کنند.
یه استاد بازنشسته چند سالشه که دوباره به کار بگیرنش.
یه استاد با مرتبه علمی دانشیار که می تونه تا هفتاد سالگی تدریس کنه. یعنی بعد از این هم باید بیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
هرچی بازنشسته هستش تو دانشگاه های غیرانتفاعی درس میدن
Iran (Islamic Republic of)
رضا.اح
۱۵:۴۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
الان باید با این سن برم دنبال کار یاد گرفتن.چقدر بیخودی نشستم خوندم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
۵ ساله درس من تمام شده و تمام جاهایی که متقاضی هیئت علمی بودند را رفتم. دو جا نمره های لازم را آوردم اما.....به خاطر آشنا نداشتن جذب نشدم.
آخرین باری که رفتم با توجه به بهترین بودنم اعتراض کردم و دانشگاه متاسفانه بخشنامه ای را اجرا کرد که معمولا اجرا نمی شود و من را جذب نکرد ظاهرا شخص خاصی مد نظرشان بود که امتیاز لازم را نتوانست حتی با اینکه یکسال طولش دادند بدست اورد...
خدایا به کی باید بگم این همه درد را...
Iran (Islamic Republic of)
انصاری
۱۳:۳۶ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
دانشکده پیراپزشکی شیراز همین معضلات را داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
دولت به جوانان اهمیت نمیدهد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
پیرها سرکار هستن ولی جوانان بیکار و خانه نشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
تعداد معلمان بازنشسته دوباره دعوت به کار شده حدود ۲۰۰ هزار نفر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
آخه با اين حقوق هاي چندر غاز يك هيئت علمي بخصوص دانشگاه آزاد، هيئت علمي شدن چه فايده اي دارد؟؟!! حقوق در دانشگاه آزاد معادل يك راننده بيسواد استخدام شده در معدن سونگون (معدن مس تبريز) مي باشد. اين همه بي ارزش بودن تحصيلات را كجاي دلمون بگذاريم؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
کاشکی همونم برامون بود . بعد از این همه سال درس خواندن و گرفتن مدرک دکتری باید بیکار باشم. اونم در شرایطی که بعضی از هم نسام با داشتن پارتی و مدرک ارشد هیئت علمی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
جالب است که اکثر بازنشستگان در غیر انتفاعی های یا شریک هستند یا استخدام شده آند. باید وزارت علوم از غیر انتفاعی ها بخواهد از جوانان استخدام کنند و نسبت دانشجو به استاد را به حد نرمال برسانند. این نسبت باید بیست به یک باشد و لی حالا دویست به یک است و جذب ندارند سهامداران حقوق دوبل می گیرند و سود سهام نیز در یافت می کنند .این هم دانشگاهی ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
مدیر گروه ما تو دانشگاه هرکی رو میخواست میاورد میکرد استاد بدون هیچ حساب و کتابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
برید حق التدریس تو دانشگاه ازاد و موسسات غیرانتفاعی راحت تر جذب میشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
ما که تو دانشگاه هیچی یاد نگرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
نخواستی یاد بگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
فقط وفقط افسوس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
حتی روشهای اماری ساده رو هم بلد نبود استاد من... انقدر توهین و بی ادبی کرد.. اخرم رفتم با یک پژوهشگر خارجی کارو یاد گرفتم.. استادم تنها دغدغه ش این بود نویسنده مسئول باشه..
دو سال تموم زندگیمو سوزوند برای روش های اماری اشتباه و نمیگفت من بلد نیستم. دو سال روز و شب میرفتم و میامدم.. نق میزد که اینها اشتباهه..بذارشون کنار..چرا اینجوری کردی..
اما همون کارو با یک پژوهشگر خارجی که هزاران کیلومتر از من دورتره و اصلا همو ندیدیم، یک ماهه انجام دادم.. چرا؟


ما فقط استرس اینده مونو نداریم، استرس ارتقا استادمون هم ما باید تجربه کنیم...
استرس اینکه از قدرتش بر علیه ما استفاده نکنه...

و ما رو از کار و زندگی بندازه..

قول های الکی میدهند تا کارشون راه بیفته..

انواع کار و بیزینسهای جانبی با اسم هییت علمی بودن براشون مهیا میشه. و ما عین برده ها باید کارهاشونو بکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
چقدر ظلم به جوانان اخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
یعنی بی انصاف تر از اینا ندیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
دکیتاتوری پنهان راه انداخته اند اساتید. جرا کسی صدای ما جوان ها رو نمیشنوه؟
با مقاله های ما ارتقا میگیرند، حتی قول های الکی میدهند، اما بعد که کارهایشان را انجام دادیم، کنار میگذارند.
اکثریتشان نمیتوانند به تنهایی حتی یک صفحه مقاله رو بنویسند.
دیکتاتوری واقعیه که دانشجویان را به بردگی میگیرند برای منافع خودشون.

.
Iran (Islamic Republic of)
عباس صالح اردستانی
۱۲:۰۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
پیرمرد 76 ساله بازنشسته از دانشگاه شهید بهشتی رو گذاشتند رییس دانشکده مدیریت ! دوستان و رفقای بازنشسته رو در دانشگاه آزاد پستهای مدیریتی داده اند و اسمش رو گذاشتند جوانگرایی در دانشگاه آزاد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
چرا گزارشی از جذب هیات علمی در دانشگاه آزاد از دوسال پیش تهیه نمیکنید . جذب هیات علمی مملو است از بورسیه های جامانده از دانشگاههای دولتی و جذب دوستان و رفقا و آقازاده ها .سازمان بازرسی کجاست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
اساتیدی اکثرا بی سواد، که با مقاله های همین دانشجویان جوان چبسیدن به جاشون. و بعد یه دانشجوی بخت مجالی نمیدن..
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۱۱:۵۶ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
به نام خدا : نمیشه اساتید پیر دانشگاه را کاملا کنار گذاشت !! باید از تجربه ی آنان برای تربیت اساتید جوان استفاده کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
بنده هم ۳ ۴ سالی سرکار گذاشته شدم تا کلا قیدش رو زدم و رفتم داخل بازار کار. واقعا روند جذب اعضای هیئت علمی بی در و پیکره!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
حقوق درست و حسابی هم به هیات علمی نمیدهند. خیلی ناراحت نباشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
خواهر من با ۱۸ مقاله علمی و هر سه مقطع رو در دانشگاه دولتی بوده دوره دکتری هم استعداد درخشان بودن داره با ۱۵۰۰ توی روستای دور افتاده حق التدریس اما آقایی که کیف اساتید رو بلند می‌کرده و چاپلوسی می‌کرده بلافاصله هیئت علمی شده در حالی که فقط یک دوره در اون دانشگاه حضور داشته و اصلا بومی نبوده ضمن اینکه هیچ آزمونی رو هم نگذرونده صرفا به دلیل نور چشمی بودن اول مهر در لیست اساتید قرار گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
خدایا نجاتمون بده
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۰:۵۴ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
عالی
Iran (Islamic Republic of)
باهر
۱۰:۰۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
پیش از اتقلاب وقتی وارد دانشگاه شیراز شدم داخل دفتر هر کدام از اساتید که میرفتی با تعداد زیادی قاب عکس که حاوی کارها و افتخارات اساتید در کشورهای خارجی بود مواجه می شدی ولی همه اساتید مسن بودند.برای من همان موقع این حس ایجاد شد که تا زمانی که اساتید جوان بوده اند وانرژی زیاد و جنب و جوش و نشاط و ایده های جدید داشته اند در مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشورهای خارجی بکار گرفته اند و حالا که مسن شده اند و ازتب و تاب افتاده اند و چیز جدیدی هم برای عرضه نداشته اند، عذر انها را خواسته اند و با نیروهای جوان جایگزین شده اندو آنها را به کشورهای خودشان فرستاده اتد تا دوره فسیلی خود را بگذرانند.
وحالا در دانشگاهها ایران مثل اینکه این موضوع یعنی بکارگیری اساتید مسن و پیر برای خودش شده یک سنت حسنه!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
مجلسی ها و دولتی های محترم
لطفا بازنشسته ها را طبق قانون بازنشسته کنید تا یک کور سوی امیدی برای تعداد کثیری از جوانان نخبه و با سواد باز شود.
از سلطان های بازنشسته هر دانشگاه به حق پنج تن پنج نفر را واقعا بازنشسته شروع کنید تا پنج نخبه جذب شوند
Germany
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
عزیزم مجلسی ها و دولتی ها و .... خودشان سالها پیش بازنشسته شدن و هنوز محکم و استوار پشت میزهایشان نشسته اند
و عقیده دارن رطب خورده منع رطب کی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
آفرین بر این قشر دانشگاهی ..که حق جامعه جوان تحصیلکرده را خنثی می‌کنند . ..!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
دولت پیرمردهاست دیگه، چه توقعی دارین! اونوقت من جوون باید حسرت هیات علمی شدن داشته باشم و مدرکمو بذارم در کوزه...
Iran (Islamic Republic of)
سیداصغرحسینی
۰۸:۲۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
مدرک دگتری شرط نیست. دکترهای بازنشسته قدیم تحفه ای بیش نیستند و چیزی هم بلد نیستند و عامل بیکاری هم همین هایند به قول عقلا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
دوره آنها تموم شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
ياد استادي افتادم که 30 ساله داره رياضي عمومي توماس درس ميده باز هم با اومدن کتاب هاي جديدتر اينا روي همون قبلي ميمونن نه از نرم افزار چيزي ميدونن نه از روش هاي جديد علمي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
استادان اکثرشان پیر و فرتوت و کم توان هستند ولی مجال به جوانان نمی دهند. فقط تعداد کمی از استادان گذشته از سن و سال بازنشستگی بدرد کار میخورند شاید حد اکثر 20 درصد ولی باز قوانین به همه اجازه ادامه کار میدهد.
Netherlands
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
واقعا جای تاسف داره، چرا کسی کاری نمیکنه؟
من با 40 سال سن و مدرک دکتری هنوز بیکارم و ناامید از جذب.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
به نام خدا
من توی 35 سالگی دکتری را گرفتم و هر سه مقطع تحصیلی را با معدل خوب در دانشگاه های دولتی پشت سرهم تمام کردم ولی حتی برای حق التدریس هم هر جا می روم رد می کنند. برای جذب هم چند بار شرکت کردم. دو سه بار هم رفتم برای مصاحبه ولی متاسفانه با دلایل واهی رد کردند. کسی هم پیگیری نمی کند. الان هم توی خونه نشستم. استادی که ....
اونقدر چیزهایی از این اساتید که مثلا هیات علمی هستند دیدم که تعجب می کردم که چطور شدند هیات علمی. برای همین خیلی تلاش کردم در دوران تحصیل که کم کاری نکرده باشم. با این حال خونه نشینم.
خدا خودش کمک کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
اول باید کارپیدامیکردین براساس کارتون دکتری میگرفتید.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۸:۰۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
در جذب هیات علمی فقط و فقط آشنا داشتن مهمه و دیگه هیچی مهم نیست. راه علاجش هم برگزاری آزمون است. قبلاً در مقطع دکتری فقط کسانی پذیرش می‌شدند که اعضای هیات علمی اونها را میخواستن و اصلا به توانمندی‌های علمی توجه نمی کردند که با تغییر فرآیند پذیرش در دوره دکتری و برگزاری آزمون متمرکز این اصلاح شد.
راه علاج وضعیت نابسامان هیات علمی شدن هم همینه برگزاری آزمون متمرکز و جذب نفرات برتر آزمون به عنوان هیات علمی.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۳۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
بهترین و عادلانه ترین و ممکن ترین پیشنهاد است البته اگر بی سوادها بگذارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
البته همون آزمون دکتري هم الان 30 درصد تاثير داره و 70 درصد دست دانشگاهه که خب باز هم اعضاي هيئت علمي مطرح هست نه علم طرف براي قبولي دکتري
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
دانشگاه آزاد اسلامی که تبدیل شده به انجمن بازنشستگان دانشگاههای دولتی . همین چندروزر پیش رییس دانشگاه آزاد ، سرپرست علوم پزشکی تهران رو معرفی کرد یکهفته نشده رفت مجلس .حالا رفیق دیگری رو میارند