رضوان طلب در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران:

دوره رسیدگی به پرونده‌های عضویت هیئت ‌علمی، دو ماه افزایش یافت

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم از افزایش زمان رسیدگی به پرونده‌های جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها خبر داد.

محمدرضا رضوان طلب، رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت افزایش مدت زمان رسیدگی به پرونده های جذب هیئت علمی در فراخوان بهمن ۹۸ گفت:  به منظور پوشش دادن به خلاء حاصل از دوره قرنطینه خانگی، ۶۰ روز به دوره رسیدگی به پرونده‌های متقاضیان عضویت هیئت علمی دانشگاه‌ها افزوده شد.

رضوان طلب ادامه داد: جدول زمانی ۹۰ روزه توقف پرونده‌ها در دانشگاه‌ها و موسسات به ۱۵۰ روز افزایش داده شد. بر حسب جدول زمانبندی جدید، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی می‌توانند حداکثر پرونده‌های متقاضیان عضویت در فراخوان بهمن ۹۸ را تا تاریخ ۹۹/۰۵/۰۳ تکمیل و به مرکز جذب اعضای هیئت علمی ارسال کنند.


بیشتر بخوانید: اعلام نتایج کنکور سراسری اواخر مهر ماه/ زمان شروع سال تحصیلی را معاونت آموزشی اعلام می‌کند


رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم بیان کرد: این امکان نیز برای متقاضیان جذب فراهم شده که هیئت‌های اجرایی بتوانند جلسات هیئت اجرایی و کارگروه‌های صلاحیت علمی و عمومی را به صورت غیرحضوری و با استفاده از سیستم ویدیو کنفرانس بر حسب برنامه تدوین شده از سوی مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم انجام دهند.

او با بیان اینکه سالانه دوبار فراخوان جذب در بازه زمانی شهریور و اسفند انجام می‌شود، گفت: اعلام نیازهای دانشگاه ها توسط مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تقریبا یک ماه قبل از شروع فراخوان از دانشگاه ها گرفته می شود.

رضوان طلب اضافه کرد: هر سال حدود ۲۴ هزار نفر در فراخوان های مرکز جذب شرکت می‌کنند.

او درباره مجوز استخدام هیئت علمی در سال جاری گفت: مجوز استخدام و ردیف استخدامی جذب اعضای هیئت علمی برای سال ۹۹ و ۱۴۰۰ حدود یک هزار و ۹۲۹ ردیف است.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.