نخستین مرکز تخصصی سلول‌های بنیادی شرق کشور در مشهد دایر می‌شود

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به دنبال ایجاد مرکز تخصصی سلول‌های بنیادی در مشهد هستیم تا نخستین مرکز شرق کشور در این شهر دایر شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن تفقدی معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست اعضای معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دبیر ستاد توسعه علوم فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، گفت: اقدامات صورت گرفته در بحث مبارزه با کرونا در سراسر کشور قابل توجه بوده است.
 
او افزود: به دنبال ایجاد مرکز تخصصی سلول‌های بنیادی در مشهد هستیم تا نخستین مرکز شرق کشور در این شهر دایر شود.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن انتقاد از کم‌توجهی‌های صورت گرفته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب اصلی بهداشت و درمان شرق کشور، ادامه داد: طرح‌های ستاد توسعه علوم فناوری‌های سلول‌های بنیادی در شهر‌های مختلف کشور با موفقیت اجرا شده، اما متاسفانه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد آنگونه که شایسته بوده ،محقق نشده است.
 
تفقدی بیان کرد: مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای دستیابی به اهداف بخش‌های آموزش و پژوهش و نیز تربیت نیروی انسانی در سالیان گذشته بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.
 
او با ذکر اینکه که لازمه پیشرفت در طرح‌ها و پروژه‌ها در همکاری مطلوب مسئولان است،تصریح کرد: امیدواریم با همکاری مسئولان مربوطه چشم‌انداز‌ها و اهداف معاونت پژوهشی این دانشگاه به‌زودی‌ محقق شده و ضمن بهره‌مندی بیش از پیش از ظرفیت‌های این حوزه، ثمرات و پیشرفت‌های آن نیز به‌خوبی مشهود شود.

انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار