صدور ۲۵ هزار سند مالکیت کاداستری در فارس/ثبت ۱۰۸ هزار سند در سامانه الکترونیک

مدیرکل ثبت فارس از صدور نزدیک به ۲۵ هزار سند مالکیت کاداستری در این استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید مهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس،  فراخوان‌های متعدد را با هدف اجرای بهینه ماده ۱۱ قانون جامع حدنگار و ترغیب مالکین به تعویض اسناد دفترچه‌ای خود دانست و گفت: طی دو ماه اخیر مباحث برون سپاری تهیه نقشه عرصه املاک و مراجعه مالکین به باجه‌های پستی و دفاتر اسناد رسمی جهت تعویض اسناد دال بر برنامه ادارات ثبتی این استان در تسریع و تسهیل انجام این فرایند است.

گفت: طی دو ماه اخیر مباحث برون سپاری تهیه نقشه عرصه املاک و مراجعه مالکین به باجه‌های پستی و دفاتر اسناد رسمی جهت تعویض اسناد دال بر برنامه ادارات ثبتی این استان در تسریع و تسهیل انجام فرایند است.

او با اشاره به صدور تعداد ۲۴ هزار و ۸۰۷ سند مالکیت کاداستری از ابتدای سال جاری تا کنون در این استان، افزود: از ابتدای امسال و با هدف پیشبرد سیاست‌های مصوب سازمانی تسریع فرایند تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای به کاداستری را در دستور کار داشته ایم.

هاشمی ادامه داد: در همین مدت شاهد وصول، رسیدگی و پاسخگویی به ۱۸ هزار و ۴۹۹ استعلام از دفاتر اسناد رسمی و ثبت ۱۴ هزار و ۳۳۰ خلاصه معامله وصولی از این دفاتر و ثبت آن در ادارات تابعه ثبتی سراسر استان می‌باشیم.

او بیان کرد: با هدف صیانت از حقوق ثبتی جامعه روان سازی و سرعت بخشی به فرایند‌ها را در دستور کار داریم و با بکارگیری شیوه‌های مکانیزه ارائه خدمات زمینه هر چه مطلوب‌تر حراست از مالکیت‌های مشروع جامعه در حوزه ثبت اسناد و املاک را فراهم خواهیم کرد.

ثبت ۱۰۸ هزار سند در سامانه الکترونیک دفاتر اسناد رسمی فارس

هاشمی با اشاره به تنظیم و ثبت تعداد ۱۰۷ هزار و ۷۲۹ سند در دفاتر اسناد رسمی فارس از ابتدای سال جاری تا کنون، گفت: از این تعداد سند تنظیمی، نزدیک به از ۵۷ هزار فقره تنظیم وکالت و ۲۲ هزار فقره بیع قطعی در این دفاتر ثبت شده است.

مدیرکل ثبت فارس با اشاره به نقش حائز اهمیت و لزوم مشارکت و نقش آفرینی دفاتر اسناد رسمی در نیل به اهداف سازمانی، بیان کرد: نقش ارزشمند این دفاتر در همسویی با ادارات ثبت جهت تسهیل و تسریع خدمات رسانی به جامعه لزوم تبیین جایگاه و اهمیت دفاتر اسناد رسمی را توجیه میکند.

او اظهار کرد: همواره ارتقای امنیت حقوقی جامعه در حوزه ثبت اسناد و املاک و تثبیت مالکیت‌های اشخاص را مهم‌ترین اصل دانسته و بر همین اساس از ظرفیت‌های موجود در جهت نیل به این اهداف و ارتقای اعتماد عمومی حداکثر تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.