تهیه نقشه ثبتی ۸۸ روستای شهرستان شیراز در سال گذشته

مدیر بنیاد مسکن شیراز از تهیه نقشه ثبتی ۸۸ روستای شهرستان شیراز در سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود صف‌شکن ضمن گرامیداشت سالروز صدور فرمان تاریخی امام راحل برای افتتاح حساب ۱۰۰ و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بر لزوم فعالیت‌های مبتنی بر محرومیت زدایی و توسعه در این شهرستان در سال ۹۹ تاکید کرد و گفت: سال گذشته بنیاد مسکن با صدور تعداد ۹۶۰جلد سند مالکیت و تهیه نقشه ثبتی ۸۸ روستای این شهرستان عملکرد قابل توجهی داشته است.

مدیر بنیاد مسکن شیراز گفت: بنیاد مسکن در راستای اهداف و آرمان‌های انقلاب و برای تعمیم سهم عادلانه از توسعه در روستا‌های این شهرستان فعالیت می‌کند.

او فعالیت‌های انجام شده درواحد صدور سند در این بنیاد را تشریح کرد و با بیان اینکه صدور اسناد مالکیت با مشارکت و همراهی ثبت اسناد و املاک انجام می‌شود، گفت: صدور تعداد ۵۲ هزار ۳۹۱جلد سند مالکیت در سطح شهرستان شیراز با همکاری ادارات ثبت اسناد و املاک نواحی مختلف از جمله عملکرد‌های قابل توجه است.

صف‌شکن اهداف صدور سند را ایجاد انگیزه برای کاهش مهاجرت‌ها، تثبیت مالکیت وازبین بردن اختلافات ملکی، ایجاد روحیه امنیت وتغییرنگرش به ملک به عنوان یک پشتوانه مالی، ایجاد ثبات سکونت درروستا وجلوگیری از پدیده مهاجرت از روستا به شهر، امکان استفاده آسان دراخذ تسهیلات بانکی و تسریع درروند مقاوم سازی مسکن روستایی اعلام کرد.

او به عملکرد سال گذشته واحد صدور سند اشاره و اضافه کرد: بنیاد مسکن در سالی که گذشت با تاکید بر آموزه‌های فنی و عمرانی راه توسعه روستایی و محرومیت زدایی را در این شهرستان تداوم بخشید.

صف‌شکن فعالیت‌های انجام شده در واحد مسکن روستایی این بنیاد را هم تشرح و خاطرنشان کرد: پرداخت ۹ هزار ۹۷۱ فقره تسهیلات مقاوم سازی از طریق بانک‌های عامل از سال ۱۳۸۷ تاکنون برای ساخت منازل مقاوم روستایی یک شاخص قابل توجه در شهرستان شیراز است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز ادامه داد: نظارت بر ساخت و ساز و ارائه خدمات فنی، برای ۹ هزار و ۸۵۵ باب منزل مسکونی ساخته شده درروستا‌های شهرستان شیراز با نظارت کامل از طریق ناظرین این بنیاد انجام شده است.

او افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ایجاد بستر مناسب و تهیه طرح‌های بیس برای اجرای طرح هادی، ساماندهی بافت روستایی، تسهیل و شناسایی املاک برای احداث مسکن روستایی و ایجاد فضا‌های مناسب جهت کاربری‌های مختلف روستا و به منظور تعالی بخشیدن و رشد و شکوفایی اقتصادی و عمرانی روستا‌ها گام‌های موثری برداشته است.

صف‌شکن بیان کرد: ساماندهی اراضی با کاربری‌های خاص وعام، واگذاری زمین به افراد واجد شرایط برایساخت منازل مقاوم روستایی و تجمیع وساماندهی روستا‌های کم جمعیت از دیگر عملکرد‌های قابل توجه بوده است.

او بهسازی ومناسب سازی معابر و فضا‌های روستایی را هم از جمله عملکرد‌های قابل توجه دانست و گفت: از محل اعتبارات داخلی بنیاد و اعتبارات استانی، ملی، توازن و نفت و گاز پروژه‌های بهسازی در روستا‌های این شهرستان اجرا شده است پ، این پروژه‌ها درروستا‌های سلطان آباد، کرونی جرسقان، بند امیر، فتح آباد، مقرب یک، گودگپ، چهل چشمه، زنگنه، قلات، کفترک، گردخون خیرآباد زرقان بااعتباری بالغ بر۳۹ میلیارد و ۷۴۶میلیون ریال اجرا شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز اجرای پروژه‌های بهسازی از محل قیر مصرفی با مشارکت دهیاران درسال ۱۳۹۸را یکی از شاخص‌های قابل توجه در این شهرستان ذکر کرد و گفت: درسال ۱۳۹۸ بیش از ۱۲۰هزارمترمربع آسفالت در معابر روستایی این شهرستان اجرا شده است.

صف‌شکن همچنین به تهیه طرح‌های اجرایی در روستا‌های شهرستان شیراز اشاره کرد و گفت:این طرح‌ها در روستا‌های گودگپ، گیاه زار، سلطان آباد، جرسقان، گردخون، قلات کفترک اجرا شده است.

او به تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان خسارت دیده از سیل فروردین ماه سال گذشته هم اشاره کرد و گفت: مبلغ کل تسهیلات پرداخت شده ۱۷۷ میلیارد ریال و مبلغ کل بلاعوض پرداخت شده ۷۹ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال بوده است، همچنین ۱۲ هزار و ۱۳۰ کیسه سیمان از سوی بنیاد مسکن و با مشارکت سازمان‌های حمایتی بین متقاضیان توزیع شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز گفت: همچنین ۴۷۹ فقره تسهیلا قرض‌الحسنه به مبلغ ۱۵ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال در این شهرستان توزیع شده است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار