افزایش سهام معاملات بورس در استان فارس

مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس گفت: سهام معامله شده در فارس ۵۵ درصد و ارزش ریالی معاملات ۴۴۲ درصد افزایش داشته است.

کرشمه ترابیان مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: اردیبهشت ماه ۹۹ و طی ۳۲ روز فعالیت ۵ هزار و ۱۵۳ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۵۵ هزار و ۶۱۱ میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای فارس مورد معامله قرار گرفت.

او ادامه داد: متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت ۵۵۵۱۱۳ میلیون ریال بوده است.

کرشمه ترابیان تصریح کرد: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده امسال نسبت به آمار مشابه پارسال نشان می‌دهد حجم سهام معامله شده ۵۵ درصد و ارزش ریالی معامالت ۴۴۲ درصد افزایش داشته است.

مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس اضافه کرد: بررسی ترکیب معامالت انجام شده حاکی از آن است که ۱۶ درصد ارزش معامالت مربوط به خرید سهام و ۴۴ درصد به فروش سهام اختصاص داشته است.

او بیان کرد: در حال حاضر تعداد شرکت‌های استانی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ۳۴ شرکت است که از این میان یک شرکت در بازار اول، ۵۱ شرکت در بازار دوم و ۹ شرکت در فرابورس قرار دارند.

کرشمه ترابیان افزود: در یک ماهه اخیر ۲۱ شرکت کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده اند که سرانه معاملات هر کارگزاری طی این مدت ۱۲۳۹۹۱ میلیون ریال و سرانه معاملات روزانه هر کارگزار ۳۲۵۱۲ میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.