اعلام برائت عامل حمله ۱۱ سپتامبر از القاعده و داعش

تنها مردی که تاکنون به دلیل نقش تایید نشده خود در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا محکوم شده است، از گروه‌های تروریستی القاعده و داعش اعلام برائت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تنها مردی که تاکنون به دلیل نقش تایید نشده خود در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا محکوم شده است، از گروه‌های تروریستی القاعده و داعش اعلام برائت کرده و بن لادن را یک «احمق مفید» برای سازمان سیا معرفی کرده است.

او که در حال حاضر حکم حبس ابد خود را در زندان فدرال کلرادو سپری می‌کند در سال ۲۰۰۶ از مجازات اعدام رها شد و به تازگی در دست نوشته‌ای ضمن اعلام برائت از گروه‌های تروریستی، اقدامات اسامه بن لادن، سرکرده گروه تروریستی القاعده را محکوم کرده است.

وی در این دست نوشته آورده است: «من اقدامات اسامه بن لادن را که یک احمق مفید برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا [سیا] و سعودی‌ها بود، محکوم و رد می‌کنم.»

او همچنین در بخش دیگری از این دست نوشته به جوانان در برابر فریب و نیرنگ گروه‌های تروریستی که اسلام جعلی را ترویج می‌دهند هشدار داده است.

او در سال ۲۰۱۵ اعتراف کرد اعضای ارشد خانواده سلطنتی عربستان سعودی از القاعده حمایت کرده‌اند.

وی شهروند فرانسوی مراکشی تبار پس از حملات ۱۱ سپتامبر به همکاری با شبکه القاعده علیه آمریکا اعتراف کرد.

او اعتراف کرد بندر و ترکی الفیصل در تأمین بودجه القاعده نقش دارند. وی حتی مسائل بیشتری را آشکار کرد در خصوص اینکه سفارت عربستان سعودی در تیراندازی به «ایر فورس وان» هواپیمای مخصوص رئیس جمهور آمریکا در دوران کلینتون دخالت داشته است. این در حالی است که عربستان سعودی همه این اتهامات را رد کرد.

این فرد در ماه اوت ۲۰۰۱ در یک مدرسه خلبانی در ایالت مینه‌سوتای آمریکا تحت آموزش بود که دو تن از مربیان به رفتار او مشکوک شدند و پلیس فدرال را در جریان قرار دادند. وی سپس به اتهام نقض مقررات مهاجرت بازداشت شد و در زمان حملات ۱۱ سپتامبر در زندان بود. ولی دادستان‌ها می‌گویند، او با دروغ گفتن به مقامات آمریکایی به انجام عملیات القاعده کمک کرده است.

بن لادن در سال ۲۰۱۱ در پاکستان کشته شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار