رئیس جهاد کشاورزی میامی:

برداشت ۱۰ تن گل محمدی در میامی

علی‌اصغر محمدی گفت: برداشت ۱۰ تن گل محمدی طی سال جاری برای شهرستان میامی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی‌اصغر محمدی رئیس جهاد کشاورزی میامی در حاشیه بازدید از مزارع گل محمدی روستای سرحداد میامی با بیان اینکه توسعه کشت گل محمدی در این شهرستان با اقبال خوبی از سوی بهره‌برداران مواجه بوده است، گفت: بر اساس همین رغبت عمومی امسال ۱۷ هزار نهال بین بهره‌برداران در سطح شهرستان توزیع‌شده است.

او با بیان اینکه در ادامه توسعه این محصول امسال کشت گل محمدی در سطح ۱۷ هکتار افزایش یافت، افزود: پیش‌بینی‌ها حاکی از برداشت ۱۰ تن گل محمدی از شهرستان میامی است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی میامی بابیان اینکه تا سال گذشته ۳۴ هکتار گل محمدی در سطح شهرستان کشت‌شده است، ابراز داشت: با توجه به نیاز آبی کم این محصول و همچنین نیاز به گرما و آفتاب کشت گل محمدی برای مناطقی نظیر میامی مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی است.

محمدی بابیان اینکه طرح توسعه کشت گل محمدی از سه سال قبل برای منطقه سرحدات میامی در دستور کار قرار گرفت، اضافه کرد: گل محمدی در صنایع داروسازی کاربرد بسیاری دارد که با بهره‌گیری از گلاب و اسانس آن و صادرات آن کشور‌های دیگر می‌توان ارزآوری برای استان به همراه آورد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.