در تامین داروی کرونا هیچ کمبودی نداریم

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در تامین داروی مورد نیاز بیماران کرونایی آذربایجان‌شرقی هیچ کمبودی نداریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، نعمتی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در تامین داروی مورد نیاز بیماران کرونایی آذربایجان‌شرقی هیچ کمبودی نداریم.

 نعمتی  افزود: در تامین دارو‌های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای کرونا بیش از حد نیاز دارو در اختیار داریم.

او گفت: البته در مواردی ممکن است پزشکان محترم دارو‌هایی را در ارتباط با کرونا تجویز کنند که نه تنها در پروتکل‌های وزارت بهداشت نیست، بلکه این وزارتخانه تجویز و مصرف آن‌ها را نیز تایید نمی‌کند.

او افزود: در این موارد ممکن است داروی مورد نظر پزشک محترم موجود نباشد یا کمبود وجود داشته باشد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ارتباط با وضعیت اقلام بهداشتی نیز گفت: در خصوص اقلام بهداشتی مرتبط با پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از قبیل انواع ماسک و دستکش نیز نه تنها کمبود نداریم، بلکه آمادگی رفع نیاز‌های استان‌های دیگر را نیز داریم.

او گفت: تنها در زمینه دستکش‌های پزشکی محدودیت عرضه داریم که فروش آن هم در داروخانه‌ها برای پیشگیری از شیوع کرونا از نظر پزشکی به صلاح نیست، زیرا دستکش‌های یکبار مصرف نایلونی برای این کار بسیار بیشتر از مورد نیاز مردم در بازار موجود است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار