هیچ کمبود دارویی برای درمان بیماری آنفلوانزا در آذربایجان شرقی نداریم

 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت:  داروی کافی برای درمان آنفلوآنزا در آذربایجان شرقی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، نعمتی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تمامی بیماران بعد از تشخیص علائم اولیه ابتلا به آنفلوانزای مرغی یا خوکی به بیمارستان ارجاع داده شده و داروخانه‌های بیمارستان‌های امام رضا (ع)، سینا و بیمارستان کودکان تبریز، دارو‌های کافی و لازم برای بهبود آن‌ها را دارند.

او در پاسخ به برخی گزارشات رسیده از بیمارستان‌ها مبنی بر عدم وجود داروی «اوسل تامیویر» برای مبتلایان آنفلوآنزا گفت: این دارو برای بیماران بستری در بیمارستان تجویز می‌شود و برای بیمارانی که مراجعه سرپایی به داروخانه داشته و یا مبتلا به آنفلوآنزا از نوع خفیف و قابل درمان با دارو‌های دیگر هستند، ارائه نخواهد شد.

او در ادامه با بیان اینکه به طور میانگین، اغلب ۲۵ تا ۳۰ قلم کمبود دارو در سطح کشور داریم، گفت: اکنون کمبود‌هایی به طور مقطعی در دارو‌های شیمی درمانی و دارو‌های مغز و اعصاب وجود دارد، طی ماه‌های گذشته نیز کمبود انسولین را داشتیم که اکنون برطرف شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش دیگری از سخنانش، گفت: هم استانی‌ها می‌توانند کمبود‌های دارویی را به سامانه تلفنی ۱۹۰ اعلام کنند، پس از دریافت گزارشات مردمی، در اسرع وقت به درخواست آنان رسیدگی و موجودی داروی مورد نظر در داروخانه‌های سطح تبریز و یا حتی تهران و شهر‌های دیگر به آن‌ها اعلام می‌شود.

او در پایان با بیان اینکه وضعیت تامین دارویی سال جاری نسبت به سال ۹۷ بهبود یافته است، افزود: خوشبختانه هیچ گونه کمبودی در دارو‌های بیماری‌های خاص نداریم و با اعلام وزارت بهداشت، برای تمامی دارو‌های تولید داخلی و خارجی ذخیره‌ای شش ماهه داشته و هیچگونه مشکلی از نظر تامین دارو در آینده نخواهیم داشت.

انتهای پیام/ک

هیچ گونه کمبودی در دارو‌های بیماری‌های خاص در اذربایجان شرقی نداریم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.