۳۷۰ هزار نفر سهامدار قطعی و مشمول سهام عدالت در استان سمنان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: ۳۷۰ هزار نفر سهامدار قطعی و مشمول سهام عدالت در این استان وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، امیر خلیلی خواه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: ۳۹۰ هزار نفر از جمعیت سال ۸۵ تا ۹۲ در استان سمنان ثبت‌نام اولیه برای سهام عدالت را انجام دادند که از این تعداد حدود ۱۹ هزار نفر به تعاونی‌های سهام عدالت مراجعه نکردند و در نهایت ثبت‌نام ۳۷۰ هزار نفر قطعی اعلام شد.

او افزود: دولت وقت سهام عدالت را از سال ۸۵ در قالب ۱۸ گروه مرحله به مرحله تا سال ۹۰ واگذار کرد و از سال ۹۰ تا ۹۲ در قالب سفر‌های ریاست جمهوری این واگذاری اتفاق افتاد.

نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان ادامه داد: حدود ۵۱ میلیون نفر در کشور دعوت‌نامه سهام عدالت را دریافت کردند که از این تعداد ۴۹ میلیون نفر مراحل ثبت نام سهام عدالت را نهایی کردند.

امیر خلیلی خواه با بیان اینکه افرادی که در زمان مربوطه اقدامات تکمیلی مربوط به ثبت نام سهام عدالت را انجام ندادند اکنون جزو مشمولان این سهام حساب نمی‌شوند، ابراز داشت: مشمولان این سهام می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی سهام عدالت به نشانی samanese.ir با وارد کردن اطلاعات لازم از وضعیت سهامداری مطلع شوند.

او اضافه کرد: با این اقدام، تمام سود‌های سهام عدالت برای کسانی که شماره شبا را وارد سامانه نکرده بودند، واریز می‌شود.

نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان با بیان اینکه ارزش روز سهام عدالت متغیر بوده، تاکید کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ارزش فعلی سهام بیش از ۱۰ برابر قیمت مقطع واگذاری است.

خلیلی‌خواه با اشاره آزادسازی سهام عدالت با اذن مقام معظم رهبری، تصریح کرد: ۲ شیوه مستقیم و غیرمستقیم را برای سهامداران قطعی در نظر گرفته شد.

او با تاکید بر داشتن دانش برای ورود به بازار سرمایه، ابراز داشت: علاوه بر سودمندی فراوان این بازار، اما ورود بدون مطالعه به آن، ممکن است برای شخص و حتی افراد حرفه‌ای ضرر به دنبال داشته باشد.

نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان با اشاره به مدیریت سهام، افزود: افراد می‌توانند با مراجعه به سایت سهام عدالت نحوه مدیریت مستقیم را انتخاب کنند و یا مدیریت به شرکت‌های سرمایه گذاری استانی به صورت ETF (صندوق قابل معامله سرمایه‌گذاری در بازار بورس) واگذار می‌شود.

خلیلی‌خواه گفت: هشتم خرداد پایان فرصت تعیین تکلیف مدیریت سهام عدالت است.

او با اشاره به در حال بررسی بودن چگونگی واگذاری سهام عدالت در شورای عالی بورس، بیان کرد: ممکن است از طریق بانک‌ها اجازه واگذاری این سهام داده شود که هنوز قطعی نشده و یا فرد از طریق کارگزاری‌ها این اقدام را انجام دهد.

نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان تصریح کرد: افراد به منظور واگذاری سهام عدالت از طریق کارگزاری‌ها باید کد بورسی داشته باشند.

خلیلی‌خواه یادآور شد: برخی در حال خرید سهام عدالت شهروندان به صورت وکالتی هستند که باید مردم عجله‌ای برای این موضوع نداشته باشند چرا که قیمت واقعی این سهام روز به روز در حال تغییر است و احتمال می‌رود افراد در این نقل و انتقالات متضرر شوند.

او بیان کرد: ٤٩ شرکت در سبد سهام عدالت قرار دارند که از این تعداد ٣٦ شرکت جزو شرکت‌های بورسی و بقیه غیربورسی است و اگر شهروندان وکالت سهام خود را به اشخاص دیگر دهند، در عمل ۱۳ شرکت غیر بورسی را نیز از دست دادند.

نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان ابرازداشت: مردم نباید عجله‌ای برای فروش سهام عدالت خود داشته باشند و به راحتی این سهام را از دست ندهند، زیرا منافع با ارزش تری در انتظار سهامداران است.

انتهای پیام / م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار