به موضوع پدافند غیر عامل برای کنترل تاثیرات منفی دوران پسا کرونا توجه ویژه شود

معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به نزدیکی به دوران پایان کرونا گفت: به موضوع پدافند غیر عامل برای کنترل تاثیرات منفی دوران پسا کرونا توجه ویژه شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار سمنان در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان گفت: مدیران و فرمانداران و شهرداران باید ملاحضات پدافند غیر عامل را در دستور کار خود قرار دهند.

او با اشاره به مزایای طرح تحول سلامت افزود: اگر طرح تحول سلامت در دولت دبیر و امید اجرا نمیشد امروز در مقابله با کرونا دچار مشکل می‌شدیم و مدیریت خوب این بیماری در حال حاضر نشان از مزایای بارز این طرح دارد.

خجسته پور اظهار داشت: باتوجه به دشمنی‌های متعدد علیه کشور ما همچون حملات سایبری و زیستی و  باید رویکرد دفاعی ما در برابر این خطرات مناسب باشد.

 معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار سمنان گفت: گزارشات دریافتی  از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود نشان از روند خوب مدیریت این بیماری در سطح استان دارد و در آینده نزدیک شاهد پایان این بیماری در استان هستیم.

او تصریح کرد: موضوع بعدی بحث تکمیل طرح جامع پدافند غیر عامل استان بود که تاکنون ۷۵ درصد این طرح تکمیل شده و در آینده نزدیک نیز این طرح که نقشه راه عملکرد مدیران برای توجه به پدافند غیر عامل استان است تکمیل می‌شود.

خجسته پور گفت: موضوع سوم بحث مدیریت دوران پساکرونا بود که باید تلاش شود همانطور که در مدیریت این بیماری خوب عمل کردیم در حوزه مدیریت تاثیرات منفی دوران پسا کرونا نیز خوب عمل کنیم.

چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در ارتباط ویدیو کنفرانس با این جلسه گفت: باتوجه به کاهش بیماری کرونا در استان باید به مرور زمان و با رعایت موارد بهداشتی، جامعه به روند عادی خود بازگردد.

او افزود: از فرصت صداوسیما و فضای مجازی و رسانه‌ها برای برگرداندن جامعه به اوضاع عادی استفاده شود.

جندقی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان  نیز در این جلسه گفت: رعایت بهداشت فردی و اصول بهداشتی در دوران پسا کرونا باید همچنان رعایت شود و مردم نباید به هیچ وجه در رعایت دستورالعمل های بهداشتی سهل انگاری کنند.

در این جلسه طرح جامع پدافند غیر عامل استان توسط مجری این طرح برای مدیران تشریح شد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار