دبیر هفتهمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری:

هفتهمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری مجازی خواهد بود

دیناروند گفت: هفتمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری به صورت مجازی در دو روز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،رسول دیناروند دبیر هفتهمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) درباره این مراسم اظهار کرد: سریع‌ترین راه آشنایی با دستاورد‌ها، نشست‌های علمی است، زیرا معمولا دستاورد‌ها زمانی که منتشر می‌شوند که فاصله‌ای از انجام آن‌ها گذشته است.

او در ادامه افزود: وقتی کاری صورت می گیرد،  سریع‌ترین زمانی که این کار می توان به انجام رساند، مطرح کردن آن موضوع در نشست ها است. استپ یا نشست تبادل تجربیات علم و فناوری دانشمندان مسلمان به عنوان یک نشست بوده که در کنار جایزه مصطفی(ص) برگزار خواهد شد. 

دیناروند بیان کرد: توجه بنیادها و همچنین استقبال دانشمندان از نشست تبادل تجربیات علم و فناوری موجب شده که افراد فعالیت های مستقلی به تنهایی داشته باشند؛ اگرچه سه نشست‌ استپ ما همزمان با جوایز مصطفی برگزار شد، توانستیم ۳ نشست دیگر را خارج از جایزه مصطفی(ص) به میزبانی ایرانی و کشور‌های دیگری از جمله عمان و پاکستان برگزار کنیم.

او گفت: با توجه به شرایط موجود نشست هفتم استپ به صورت مجازی خواهد بود.  محور اصلی این نشست موضوع روز کشور یعنی ویروس کرونا است و کسانی که در حوزه سلامت فعالیت می کنند در این نشست دو روزه شرکت خواهند کرد.  شبکه سازی و هماهنگ سازی، آشنایی این دانشمندان با یکدیگر از اهداف نشست است. 

دیناروند تصریح کرد:خوشبختانه برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) در دوره‌های قبلی کار‌های خوبی را ارائه داده اند. یک دانشمند خارجی در تشخیص ویروس، قبلا با ما همکاری کرده و سال گذشته  یک گزارش در خصوص ویروس زیکا تحویل داد که دیده شد آن ویروس بسیار مشکل ساز بوده است. 

او در پایان گفت: واقعا جهان و مردم  به دانشمندانی که در خصوص شناسایی ویروس کرونا کار می کنند، چشم دوخته اند. کاری که برنده قبلی جایزه مصطفی(ص) شاهین اوگور انجام داد و  جز پیشتازان مقابله با ویروس کرونا شد و دو هفته پیش هم تاییدیه مجوز برای فاز مطالعه انسانی را گرفت. به جز برندگان ما دانشمندان بزرگ دیگر کشور‌های اسلامی و همین طور دستاورد‌هایی که مدیران حوزه سلامت داشتند می توانند در این نشست شرکت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار