رئیس سابق شورای شهر تهران مطرح کرد؛

طرح توسعه مجلس به شورا نیامد/ مسدود کردن خیابان امنیت زا نیست

چمران درباره حواشی به وجود آمده پس از تصویب طرح توسعه مجلس در شورای عالی شهرسازی توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از ایجاد هجمه‌ای از اعتراض‌ها که از سوی برخی اعضای شورای شهر تهران پیرامون طرح توسعه مجلس شورای اسلامی مطرح شد، بررسی‌های انجام شده نشان داد طرح توسعه مجلس در زمان فعالیت شورای شهر چهارم به ریاست مهدی چمران در شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده است و جلسه روز دوشنبه (۲۲ اردیبهشت ماه) تنها به بررسی و رفع ایراد‌های آن اختصاص داشت.

مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح زوایای پنهان طرح توسعه مجلس شورای اسلامی که در دوره مدیریت چهارم شورای شهر تهران در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی بررسی و به تصویب رسید گفت: باید به این نکته اشاره کنم که در زمان مسئولیت ما در شورای شهر چهارم هیچ بحث و طرحی با موضوع توسعه مجلس شورای اسلامی در شورای شهر مطرح نشد.

رئیس سابق شورای شهر تهران افزود: اگر در آن سال(۹۵ - ۹۶) توافقی برای طرح توسعه مجلس انجام شد، این توافق بین شهرداری منطقه بود و هیچ گاه این موضوع در صحن شورای شهر تهران مطرح نشد.

چمران ادامه داد: اگر قرار بر این باشد تغییری در طرح جامع پایتخت ایجاد شود، موضوع پس از بررسی و تصویب در شورای شهر تهران باید در کمیسیون ماده ۵ نیز به تصویب برسد تا پس از آن شورای عالی شهرسازی و معماری موضوع را بررسی کند.

او با انتقاد از نمای برخی از ساختمان که بر خلاف اصول و ضوابط شهرسازی ساخته شده است، گفت: موضوع نما در زمان پایانی فعالیت شورای شهر چهارم مورد توجه قرار گرفت و پس از نهایی شدن، کمیته نما در شورای شهر تهران تشکیل شد که در این دوره از شورا نیز شاهد فعالیت آن هستیم.

رئیس سابق شورای شهر تهران با انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان مجلس گفت: به عنوان مثال ما از ابتدا مخالف احداث نمای شیشه‌ای ساختمان بانک مرکزی در عباس آباد بودیم، اما باید گفت بسیاری از ساختمان‌های دولتی در زمان احداث توجهی به اصول معماری ندارند.

چمران در پاسخ به این سوال که آیا مسدودسازی معابر و دیوارکشی برای ایجاد امنیت اماکن استراتژی اقدامی قابل قبول است یا خیر؟ گفت: زمانی ایجاد امنیت در بانک مرکزی به دلیل وجود موزه در آنجا به یکی از مباحث چالش زا بدل شده بود که مسئولان بانک مرکزی قصد دیوارکشی اطراف ساختمان را داشتند، اما باید به این نکته اشاره کرد شکل جدید ایجاد امنیت برای مراکز حساس به این گونه نیست که بخواهند با دیوار بتنی ۴ متری امنیت را دایر کنند، زیرا اگر قرار بر این باشد حادثه‌ای رخ دهد به طور حتم با انفجار دیوار بتنی نیز رخ می‌دهد.


بیشتر بخوانید:

همه چیز در مورد طرحی که برای حناچی کارت زرد داشت/ ماجرای اختلاف شورای شهر و مجلس چیست؟

زمان اجرای طرح ترافیک منوط به هماهنگی با استانداری است

واکنش هاشمی به طرح توسعه مجلس

زیر پا گذاشتن قوانین شهرسازی توسط نهاد قانونگذاری کشور


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار