احداث ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی در لرستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی درقالب بازسازی واحد‌های سیل‌زده و طرح ویژه مسکن در استان احداث شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی درقالب بازسازی واحد‌های سیل‌زده و طرح ویژه مسکن در استان احداث شده است.

مسعود رضایی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از واحد‌های احداثی طرح مسکن محرومین درشهرستان کوهدشت افزود: همچنین براساس تفاهم نامه سه جانبه بین بنیادمسکن استان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و استانداری لرستان ۲هزار واحدمسکن محرومین نیز در دست احداث است.

او اظهار داشت: ۹۰ درصد واحد‌های مسکن محرومین استان عقد قرارداد و عملیات اجرایی یک هزار و ۴۰۰ واحد آغاز شده که به ازای هر فقره تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی مسکن روستایی، ۲۵ میلیون تومان بلاعوض به ساخت این واحد‌ها تعلق می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان ادامه داد: برای مسکن ویژه محرومان و افراد نیازمند استان مبلغ پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تفاهم نامه برای مسکن مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) و همچنین شناسایی افراد توسط حساب ۱۰۰ منعقد شده است.

رضایی ادامه داد: تاکنون یکهزار و ۴۰۰ نفر از خدمات و صدقات جاریه حساب ۱۰۰ استفاده کرده و با تخصیص تسهیلات تکمیلی، واحد‌های آن‌ها تحویل شد و علاوه بر این یکهزار و ۷۰۰ واحد فرسوده در مناطق محروم و روستایی استان شناسایی شده و بهسازی می‌شود.

عملیات مقاوم‌سازی ۱۸ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن روستایی استان در حال انجام است که با تحقق این مهم درصد مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان از ۶۷ به ۸۰ درصد می‌رسد.

تاکنون ۱۰۳ هزار واحد روستایی لرستان مقاوم سازی و بهسازی شده است.

 

انتهای پیام/ر

برچسب ها: بنیاد مسکن ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.