رعایت پروتکل های بهداشتی توسط تمامی دستگاهای اجرایی

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: ادارات موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند در غیر این صورت با روسای ادارات برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهر در نشست شورای سلامت و ستاد مدیریت کرونا گفت: ادارات موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند در غیر این صورت با روسای ادارات که به قوانین ستاد مبارزه با ویروس کرونا عمل نکنند برخورد خواهد شد.

او افزود: شهرستان خرمشهر تاکنون ۱۷۶ بیمار کرونا مثبت داشته که در استان خوزستان نسبت به مرحله اول که رتبه نخست استان بوده امروز به رتبه ششم رسیده و این نشان از نتایج کوشش و مشارکت همه جانبه مردم و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اقدامات اجرایی دستگاه‌ها بوده است.

فرماندار ویژه خرمشهر تصریح کرد: با توجه به شرایط بهداشت بیماریابی و مسئله فاصله گذاری اجتماعی و پیشگیری از مرگ و میر آمار خرمشهر رضایت بخش نیست و نسبت به شهر‌های دیگر بالا است بلکه زنگ خطری است و نباید این آمار افزایش یابد.

حیدری با بیان اینکه از نظر ظرفیت تخت بیمارستانی و کادر درمانی محدودیت داریم افزود: در خرمشهر ۱۷ هزار نفر جزو افرادی که بیماری زمینه‌ای پرخطرهستند شناسایی شدند.

اوگفت: به گفته کارشناسان ۲۷ درصد مشکلات انتقال بیماری کرونا از سیستم حمل و نقل و ۳۵ درصد از اصناف و بازار است این نشان می‌دهد که جامعه حمل و نقل عمومی و اصناف و بازار تضمین کننده سلامت مردم هستند بنا بر این معیشت را مقدم بر سلامت مردم نمی‌دانیم و در مراحل بعدی است.

فرماندار ویژه خرمشهر افزود: حوزه بهداشت و بیمارستانی خرمشهر به لحاظ تجهیزاتی به روز شده و این نشان می‌دهند که تهدید این بیماری به یک فرصت تبدیل شده است.

حیدری گفت: بایستی سبک زندگی را تغییر داد و سیاست مداخله‌ای در امر بیماری کووید ۱۹ یک سیاست جهانی و قطعی است و هر کسی این سیاست را تبدیل به آداب و رسوم کند موفق عمل کرده.

دوگانگی رفتار در اتحادیه واحد‌های صنفی

او دوگانگی رفتار در اتحادیه واحد‌های صنفی خرمشهر کاملا مشهود است و ما اخطار می‌دهیم که با سیاست‌های مدیریت ستاد کرونا عمل کنند و باید با اتاق اصناف و اداره صمت هماهنگ شوند.

فرماندار خرمشهر ساماندهی دست فروشان را از وظایف شهرداری خرمشهر بیان کرد و گفت: طبق دستور سازمان شهرداری‌های کشور ساماندهی دست فروشان به همه شهرستان‌ها اعلام شده است.

حیدری ادامه داد: در مرحله اول بازار‌ها تعطیل شدند، اما دستفروشان در محل دیگری تجمع کردند و هیچ کدام فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کردند.

او گفت:حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان و حوزه درمان خرمشهر اقدامات و مجاهدت‌های زیادی انجام داده تا بتوانند سلامت مردم را تضمین کنند، اما مکمل اقدامات درمانی اقدامات اجرایی و هماهنگی در شهرستان بایستی باید شکل بگیرد.

مخالفت فرماندار خرمشهر برای راه اندازی مجدد حرکت قطار‌های کشور 

فرماندار ویژه خرمشهر در پایان تصریح کرد:شرکت راه آهن جمهوری اسلامی حرکت قطار‌های کشور را مجددا راه اندازی کرده و قطار خرمشهر نیز می‌خواهند راه اندازی کند، اما ما مخالفت خود را به استانداری خوزستان اعلام کردیم.

انتهای پیام/ د

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.