گزارش/

فرمول قیمت گذاری خودرو امروز مشخص می شود

افزایش بی رویه نرخ خودرو، مسئولان ذیربط را بر آن داشته تا با تعیین فرمول مناسب قیمت گذاری خودرو، آرامش را به بازار برگردانند.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزیگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود یک هفته است که بازار خودرو کشور با تنش‌ها و نوسانات عجیبی درگیر شده است؛ زمزمه‌های تغییر قیمت کارخانه‌ای خودرو‌ها در نهایت باعث شد تا بازار ملتهب شده و خودرو‌ها قدم در سطوح قیمت‌های جدید بگذارند.

در هفته گذشته بازار خودرو یکی از عجیب‌ترین روز‌های تاریخ خود را تجربه کرد. این سطوح جدید قیمتی واکنش‌های بسیاری را از سوی مسئولان دولتی کشور به همراه داشت که همگی اعداد و ارقام بازار را حباب و حاشیه سازی دانستند و به مردم توصیه کردند که فعلا سراغ خرید خودرو نروند که در نهایت باعث شد بازار از رونق بیفتد، اما قیمت‌ها روند صعودی خود را حفظ کردند.

بازار خودرو کشور طی روزهای اخیر به آشفته بازاری تبدیل شده بود و تا همین هفته پیش وزیر صنعت قیمت های عنوان شده را شایعه خطاب می کرد و علی رغم هشدار‌های کارشناسان مبنی بر افزایش قیمت احتمالی در بازار، رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان هم ثبات  بازار خودرو را کافی می‌دانست، اما موضوع بازار خودرو چرخید و چرخید و همه چیز به مصوبه ستاد تنظیم بازار موکول شد.

امروز(دوشنبه) دومین جلسه ستاد تنظیم بازار برای تعیین تکلیف قیمت خودرو برگزار خواهد شد که احتمالا سازوکار نهایی تعیین قیمت خودرو در کارخانه و سازوکار کنترل بازار در آن مشخص خواهد شد.

ماجرا‌های اخیر باعث شد تا شورای رقابت بعد از حدود دو سال و با حمایت‌های سازمان بازرسی کل کشور به قیمت گذاری خودرو بازگردد. بنا بر اخبار منتشر شده، شورای رقابت در آخرین ساعات روز یکشنبه فرمول خود را به ستاد تنظیم بازار فرستاده است.

شیوه پیشنهادی شورای رقابت قیمت تمام شده خودرو به علاوه نرخ تورم است

رضا شیوا رئیس شورای رقابت در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شیوه پشنهادی این سازمان برای قیمت گذاری اظهار کرد: ستاد تنظیم بازار نرخ تمام شده را مبنی بر تعیین قیمت می‌داند در حالی که ما روش سقف قیمتی را مناسب‌تر می‌دانیم چرا که برخی از هزینه‌های خودروساز‌ها را نامربوط می‌دانیم. مبنای شیوه پیشنهادی ما قیمت تمام شده به علاوه نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی است.

او تصریح کرد: مدتی قبل برخی از خبرگزاری‌ها مصوبه جدید را نتیجه توافق شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار دانسته اند در حالی که چنین توافقی برای قیمت گذاری انجام نشده است.

شیوا بیان کرد: بر اساس قانون ما باید دستورالعمل تعیین قیمت را برای تایید یا تکذیب به ستاد تنظیم بازار ارسال کنیم که این کار انجام شده است؛ طبق ماده ۳ مصوبه سران قوا، اگر ستاد مشکلی با این قیمت گذاری‌ها داشته باشد باید آن را به ما بازگردانده و ویرایش توسط شورای رقابت انجام شود.

شیوا شنبه شب هم در گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار کرد: بیش از یک سال است که شورای رقابت را از قیمت‌گذاری کنار گذاشته اند و ما در این مدت برای بازگشت و ورود به سیستم قیمت گذاری خودرو چندین بار شکایت کرده‌ایم.

بنا بر این سیستم پیشنهادی شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو؛ قیمت تمام شده به علاوه نرخ تورم اعلامی توسط بانک مرکزی است از طرفی چند روز قبل هم یک منبع آگاه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان فرمول محاسبه قیمت گذاری ستاد تنظیم بازار قیمت تمام شده به علاوه ۵ درصد سود اعلام کرد که هر دو این شیوه مشکلات و تناقضات خود را دارند.


بیشتر بخوانید: مسئول فعلی افزایش قیمت خودرو در بازار کیست؟/ تولید خودرو نسبت به تقاضا ۵۰ درصد کمتر است


ایرادات فرمول  قیمت گذاری خودرو چیست؟

علی علی لو رئیس هیئت تحقیق و تفحص مجلس نهم در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مشکلات شیوه قیمت گذاری شورای رقابت اظهار کرد: شیوه قیمت گذاری شورای رقابت مبنای قیمت گذاری خود را نرخ تورم اعلام کرده  و این نقطه‌ای است که ما با این شورا اختلاف نظر داریم. در شرایط فعلی اغلب خودروساز‌ها لیستی در دست دارند که در آن نوشته شده است هر یک از کالا ها در چند مدت اخیر چه میزان افزایش قیمت را تجربه کرده است.

او ادامه داد: این افزایش قیمت‌ها همان نرخ تورمی است که از آن یاد می‌شود بنا بر این نرخ تورم یک بار در هنگام خرید مواد اولیه و با افزایش قیمت تمام شده محصول اعمال شده است پس اعمال دوباره آن امکان پذیر نیست.

علی لو تصریح کرد: این موضوع شبیه به ماجرای مشابهی است که در حوزه اعمال مالیات بر ارزش افزوده داشتیم؛ کالا‌هایی وجود داشت که چندین بار مالیات بر ارزش افزوده بر آن‌ها لحاظ می شد در حالی که این کار غلط و غیر و اصولی بود.

از طرفی یکی از پایه‌های تعیین قیمت در این فرمول‌ها قیمت تمام شده محصولات است که صرفا با همین عنوان از آن یاد شده و در هیچ یک از سیستم‌های قیمت گذاری معیار‌هایی که در تعیین این میزان موثر خواهد بود یاد نشده است. این هزینه‌ها صرفا به معنای مجموع هزینه‌های تولید و مواد اولیه برای هر واحد خودرو خواهد بود یا باید بیش از این صحبت‌ها هزینه پرداخت شود.

خلخالی کارشناس حوزه خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فرمول‌های ارائه شده برای محاسبه قسمت جدید خودرو اظهار کرد: متاسفانه فرمول‌های ارائه شده برای قیمت گذاری خیلی شفاف نیست بنا براین احتمال بروز مشکلات متنوع در آن وجود دارد.

او تصریح کرد: در فرمول‌های ارائه شده یکی از عوامل اصلی قیمت تمام شده بود که به هیچ عنوان مشخص نیست با احتساب چه متغیر‌هایی محاسبه خواهد شد همچنین ۵ درصد سود اعلام شده چندان مقدار قابل توجهی نیست بنا بر این باید مشخص شود که این میزان سود با چه مبنایی محاسبه شده است.

خلخالی تصریح کرد: مهمترین مسئله در تعیین قیمت تمام شده خودرو نرخ مواد اولیه است؛ در عمل ما معمولا ما با اعمال فشار با زنجیره تامین قطعات خودرو  مواجه هستیم که  تولیدکنندگان خصوصی و فعال در حوزه خودرو در خطر قرار  می گیرند.

با این وجود رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان تا حدودی از اعمال سایر معیار‌ها در تعیین این قیمت تمام شده خبر داد؛ شنبه شب عباس تابش تا حدودی از این ماجرا پرده برداری کرد و زمانی که صحبت از زیان خودروساز‌ها به میان آمد گفت: بخشی از زیان خودرو ساز‌ها باید از طریق قیمت، بخشی از فروش اموال مازاد کشور و بخشی از طریق بهبود روند تولید جبران شود.

چرا هزینه های سربار خودروسازان از جیب مردم باید پرداخت شود؟

با این حساب هزینه ضعف مدیریتی چند ساله بازار خودرو کشور را مردم باید بپردازند. سالهاست که سیاست گذاری‌ها و تصمیمات غلط خودروسازی کشور را مشمول زیان کرده و در نهایت این ضرر و زیان‌ها در قیمت محصولات ارائه شده سرازیر می‌شود.

علی علی لو رئیس هیئت تحقیق و تفحص مجلس نهم در این خصوص تصریح کرد: چرا باید تمام هزینه‌های سربار، بی مدیریتی‌ها و ضرر و زیان‌های این چند سال خودروساز‌ها از جیب مردم کم شود؛ ارزیابی‌های ما از قیمت گذاری خودرو نشان می‌دهد بخش زیادی از قیمت‌های اعلامی خودروساز‌ها به هزینه‌های تولید و حقوق پرسنل مربوط نیست به طوری که در کل هزینه‌های تولید کارخانه کم‌تر از ۴ درصد تولیدات به هزینه نیروی انسانی مربوط می‌شود.

او افزود: با یک محاسبه ساده متوجه خواهید شد که یک پراید معمولی می‌تواند با قیمتی حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان به دست مصرف کننده برسد و قیمت‌های بیش از این هزینه‌های اضافه واحد‌های خودروسازی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
پیش فروش خودرو یکی از دلایل افزایش قیمته ، اگر قصد کنترل قیمت را دارند یکی از کارهایی که باید انجام بشه ممنوعیت پیش فروش خودرو و انجام معامله به صورت آنی است ، یعنی همون لحظه که قراره خریدار وجه کامل را یکجا بپردازه خودرو و صند را هم بهش بدهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
هزار تا هزار تا مزايده كنين قيمتش درمياد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط شعار جهش تولید یادتون باشه !!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
خسته و ناامیدیم
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۲:۴۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا حقوق کارگرا به علاوه نرخ تورم نشد ؟؟!
قیمت فرغون هاتون روزانه بره بالا ، حقوق و درآمدها سالانه اونم با یک سوم نرخ تورم ؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
چه فرمولی!!!! ؟؟؟ سهم بعضی هارادرتعرفه قیمت گذاری حذف کنیدتا قیمتها مثل چندسال پیش درست بشه!؟!؟!؟ فکرنکنید مردم نفهم هستند!!! ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۱۲:۰۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
از ماست که برماست...
حالا هی بریم صف بکشیم برا ثبت نام....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
ملت ایران کمپین تحویل خودروسازی به سپاه یا عدم خرید خودرو تا یکسال تشکیل دهند نترسید اتفاقی نمی افتد لااقل ازین که هست بدتر نخواهد شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگه دولت واقعا می خواد یه کاری برا رای دهندگانش و مردم کرده باشه چرا خودرو سازی نمی ده دست سپاه . سپاه گفته می تونم و با توجه به فعالیت های اون حتما موفق می شه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
بااين كارها نمي توان قيمت رو كنترل كرد، فقط با وارد كردن خودروي باكيفيت بايد خودرو ساز داخلي مجبور ميشه بياد رقابت كنه وقيمت خودش رو منصفانه وباكيفيت مناسب بدست مشتري برسونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما حرف و بیانیه نمیخوایم وقتی عمل کردید خودمون متوجه میشیم از خیلی از مسئولان بهتر میتونیم کشور رو اداره کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
ثبت نام کرده منفی رو بزن -------
ثبت نام نکرده مثبت رو بزن ++++
*مرکز آمار سرشماری فرغون سازان*
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
کافی است که بدانیم مالکان اصلی و پشت پرده ای این شرکتهای به اصطلاح خودروسازی ( مافیای خودرویی ) چه کسانی هستند ، آن وقت خیلی موارد و مسائل مشخص و شفاف می گردد. مالکان اصلی اینها از ارگان های دولتی هستند متاسفانه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا که /
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
به خدا قسم اگر شرایط پیش فروش خودروی وطنی از بین برود و راه برای واردات خودرو با گمرکی پایین ( همانند همه کشورهای دیگر) باز شود نیازی به این جلسات و فرمول ها و معادلات و حیف و میل بیت المال نمی باشد و هم کیفیت خودروها افزایش می یابد و هم قیمت آن بسیار متعادل و کاهش می یابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
چند سالی است که شاهد گرانی بسیار و چند برابری خودروها از ابتدای سال می شویم و پس از گذست روزها و ماهها ، ارگانهای ذیربط چون ستاد تنظیم بازار و حمایت از مصرف کننده و شورای رقابت وارد میدان می شوند و قیمت خودروها را به میزان اندک و چند درصدی پایین تر از بازار قرار می دهند و این مساله با آب و تاب از رسانه ها بخصوص رسانه ملی منعکس می شود که مثلا حباب شکسته شد و قیمت ها پایین آمد و ... .
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۱:۳۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
به این فرغون سازا بگین مسخره مردم نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
اینا ما رو ساده فرض کردند :))))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سال نودو هشت نزدیک نود درصد قیمت کارخانه بالا رفت باز هم میخواهید گران کنید بابا خدا ازتون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
خودرو سازی رو بدین به سپاه ، دیگه نیازی نیست دنبال فرمول و دروغ گفتن به ملت باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
جانا سخن از زبان ما میگویی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام،ایا برا شما عجیب نیست که چرا قوه قضاییه به این قضیه ورور پیدا نکرده؟ اقای شیوا در گفتگوی ویژه خبری گفتند چرا قوه قضاییه مثل قضیه ارز ورود نمیکنه؟
واقعا چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
عجب بازی شده این ماجرا....... همه تو قیمت افزایش دست دارند مردم کردن بازیچه دست خودشون
Iran (Islamic Republic of)
ایران خودرو
۱۱:۲۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
ببخشید که سایت بالا نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سایت ایران خودرو همین الان از دسترس خارج شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر پراید مجددا برگشت به زیر ۳۵ میلیون تومن یعنی کارای توسط مسئولین مربوطه صورت گرفته در غیر این صورت هیچ کاری نکردن جز وعده دادن به مردم . اینکه پراید دوباره بشه ۵۰ میلیون این همون هدفی هست که خودرو سازها از اول مدنظرشون بود که قیمت به شکل فزاینده ای بره بالا بعد مثلا با کاهش خیلی شدید یعنی کاهش تقریبا ۳۰ میلیونی برگرده به قیمت ۵۰ میلیون تومان . اگر هدف کمک به مردم هست قیمت پراید مجددا باید بیاد زیر ۳۵ میلیون تومن . البته پراید نمونه بود و منظور تمام خودرو ها هست . این امر زیبنده این جامعه نیست که در شرایط فعلی با این قیمت برای ضعیف ترین خودرو یه شخص باید حقوق چهار سالش رو جمع کنه تا شاید بعد چهار سال بتونه یه خودرو بخره اونم در صورتی که خودرو بعد چهار سال همون قیمت بمونه که این موضوع هم جز محالاته .
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۰:۵۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام براي ثبت نام موفق نشديم سپس به نمایندگی مراجعه کردیم گفت 17 میلیون بده ثبت نام میکنم زودتر هم خودرو را تحویل میدهم همه جامثل هم هستند حالا شما می گویید چرا قیمت خودرو هر روز بالاستواقعانمی دانید عجب!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
شما چرا میری بخری عاقل؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرابااین قیمت، ثبت نام می کنی!!! ؟؟؟ وجودافرادی مثل شما، طمع خودروساز ان رابیشترکرده؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۰:۵۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام براي ثبت نام موفق نشديم سپس به نمایندگی مراجعه کردیم گفت 17 میلیون بده ثبت نام میکنم زودتر هم خودرو را تحویل میدهم همه جامثل هم هستند حالا شما می گویید چرا قیمت خودرو هر روز بالاستواقعانمی دانید عجب!!!!!!
Germany
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
اینا جز فرمول گران کردن چیزی بلد نیستن چن نفر میرن اتاق وتصمیم میگیرن فرمول کردنو بعدی رو یکی دوماه تنفس بدهند. غیر این تا الان بوده بفرمایید ما هم متوجه بشیم.
Iran (Islamic Republic of)
خشایار
۱۰:۵۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
فرمولش خیلی ساده س جلوگیری از دلالی های قانونی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
اینا همش بازیه.. خوبه خودشون هم میدونن پراید بیشتر از ۳۰ میلیون که اونم باز از سرش زیاده نمی ارزه ولی باز الان قیمت کارخونه رو میبرن بالا بعدشم میگن بخاطر کنترل بازار بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
ای کاش مردم فقط 6 ماه خودرو نمیخریدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
مصرف کننده واقعی تو بخش مسکن و خودرو نیستند
Iran (Islamic Republic of)
میر محگد
۱۰:۱۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
کی بود کی بود من نبودم تا زمانی که یک مجلس مستقل که از دل دمکراسی بیرون نیاید آش همین آش وکاسه همین کاسه من فکر نمی کنم شورای رقابت بتواند کاری از پیش ببرد.چون هرجا که این طور شوراها دست بکار شدن مردم ضرر بیشتری دیدن چون دست نشانده دولتند ودولت هم بدش نمی آید مردم را دست به زیر سنگ نگهدار
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۱۰:۰۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
فرمول : پنجاه ملیون،ببر بالا. دو ملیون بیار پایین. باز ملت شریف و شهید پرور ایران ،میرن تو صف ثبت نام!!!!!
United States of America
اشو
۱۰:۰۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
بخدا که ده میلیون از سر پراید زیادیه-این سو مدیریته که بازار با افزایش هزار درصدی روبروست.چندتا مدیر از المان وارد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
خسته شدیم از این شعارها درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۹:۵۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
لطفا" برای حفظ محیط زیست و کیفیت خودرو در فرمول قیمتگذاری نمره مناسبی را در نظر بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۰۹:۵۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
متاسف
Iran (Islamic Republic of)
یونس
۰۹:۴۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
فرمول ؟!
فرمولش خیلی راحته ، تولید زیادتر و عرضه زیادتر با قیمت واقعیش اگه نمیتونن نیاز بازار رو جواب بدن خودرو وارد کنن حتی ما به واردات خودرو های دست دوم خارجی (کم کار) هم راضی هستیم

اما مسئله اصلی اینه که دولت باید دست از سر این مردم رنج کشیده برداره و از طریق دیگری کسری بودجه خودشو تامین کنه نه اینکه یک حلب رو 5 برابر قیمت تمام شده به مردم غالب کنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۳۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
فرمول؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا مردم باید هزینه های ضعف مدیریتی را باید پرداخت کنند ؟ این مردم مدیر نمی خواهند چند سال باید بگذر تا سیستم مدیریتی اصلاح گردد چهل ساله که ما انر خم یک کوچه ایم تولیدی که پس از چهل سال نتوانسته اصلاح شود بهتر که نباشد اگر ورود خودرو خارجی با تعرفه معقول آزاد گردد این تولید و این مدیران نالایق فکری به حال خود خواهند کرد و مردم هم در رفاه و آسایش قرار خواهند گرفت امتحان کنید نتیجه را خواهید دید با حمایت مصنوعی نمی توان تولید را پیش برد با دخالت دولت در مدیریت در بخش تولید نمی توان موفق بود چون دولت می خواهد برای پر کردن خلاء های بوجه ای این صنعت را قربانی اهداف خود کند و این چرخه معیوب جز با اصلاح ساختار مدیریتی در بخش تولید امکان پذیر نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
ببینید آقایان. خدا رو در هرکاری جلوی چشم خود ببینید ما که نمیدونیم شما چی میگید ولی تورو خدا به فکر مردم باشید الان زندگی خیلی سخت شده دوسال میخوام ماشین بخرم هر سری کلی پول کم میارم و جز شرمندگی برای خانواده چیزه دیگری عایدم نمی شد. پس یه کاری کنید پیش خدا ، مردم و خانواده شرمنده نشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام

قبلا دلالان مشخص کردند.
الان اقایون یک تصمیم نسنجیده می گیرندبعد دلالها پاتک می زنند. اصولا دخالت دولت باید قبل از علاج واقعه قبل از وقوع باشد دوما نباید اعلام شود. ثالثا نباید بدون سنجش و واکنش بازار و دلالان به عواقب ان گرفته شود.
آخرین اخبار