آغاز سومین دهه حضور متوالی "نارنجی وفادار" در سایپا

امروز بیستمین سالگرد ثبت نخستین قرارداد ابراهیم صادقی با باشگاه سایپا است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در تاریخ ۳۱ ساله فعالیت باشگاه سایپا، یک نام به شکل ویژه‌ای خودنمایی می‌کند.

ابراهیم صادقی یا همان «نارنجی وفادار» فوتبال ایران فردی است که باید از او به عنوان نماد تعصب به پیراهن یک تیم خاص در فوتبال ایران یاد کرد.

آغاز سومین دهه حضور متوالی

امروز (۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹) بیستمین سالگرد ثبت اولین قرارداد پسرک محجوب کرجی با باشگاه سایپا است. صادقی که متولد ۱۵ بهمن ۱۳۵۷ است، فوتبال خود را در رده پایه در تیم‌های کشاورز کرج، پرسپولیس و مقاومت تهران پشت سر گذاشت و حتی سابقه بستن بازوبند کاپیتانی سرخ پوشان پایتخت در رده سنی جوانان را دارد. اما شاید روزی که برای عقد قرارداد با سایپا به اشتباه جای خیابان «میرعماد» به خیابان «میرداماد» رقت، هیچگاه تصور نمی‌کرد در دوران فوتبال خود یک روز هم از جمع نارنجی پوشان جدا نشود.

در تاریخ فوتبال ایران شاید هیچ بازیکنی مانند صادقی نباشد که از ابتدا تا پایان دوران بازیگری اش تنها برای یک تیم بازی کرده باشد، اما او در طول ۱۷ سال نزدیک به ۵۰۰ دیدار برای تیم بی هوادار تهرانی انجام داد و با وجود پیشنهاد سرخابی‌های پایتخت و البته برخی تیم‌های خارجی که از لحاظ مالی شرایط بسیار بهتر و ویژه تری برای چشم تیله‌ای متعصب فوتبال ایران فراهم می‌کرد، حاضر نشد وفاداری اش را با پول و البته بیشتر روی بورس قرار گرفتن معامله کند.

در طول تاریخ، باشگاه سایپا بازیکنان بزرگ زیادی مانند بهنام ابوالقاسم پور، یدالله اکبری، محمدرضا اخباری، مهدی امیرآبادی، کریم انصاری فرد، مهدی ترابی، پژمان جمشیدی، محسن خلیلی، شیث رضایی، مسعود شجاعی، ابراهیم شکوری، سجاد شهباززاده، هادی عقیلی، میلاد غریبی، جواد کاظمیان، حسین کاظمی، محمد محمدی، میثاق معمارزاده و علی قلی زاده را به تیم ملی ایران و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تحویل داده است، اما هیچ یک از آن‌ها مانند صادقی به پیراهن این تیم متعصب نماند.

آغاز سومین دهه حضور متوالی

صادقی که ۱۴ اردیبهشت ۹۶ با مستطیل سبز خداحافظی کرد با سایپا قهرمانی ششمین دوره لیگ برتر و صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۰۸ را را در کارنامه دارد و البته سال ۲۰۰۷ تنها نماینده کشورمان بین برترین بازیکنان سال قاره کهن بود.

او با آمار ۱۵ بازی و یک گل ملی جزء فهرست نفرات اعزامی به جام ملت‌های ۲۰۰۷ هم بود.

صادقی پس از خداحافظی مربیگری اش را هم در سایپا آغاز کرد و حدود ۲ سال دستیار علی دایی در این تیم بود. البته با برکناری آقای گل فوتبال ملی جهان از سرمربیگری خودروسازان در اواخر لیگ هجدهم، صادقی به عنوان جانشین او دوران سرمربیگری خود را هم شروع کرد و البته جوان‌ترین تیم لیگ نوزدهم را هم تشکیل داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار