مدیرکل امور عشایری استان سمنان:

۱۱۹ هزار رأس دام عشایر استان سمنان بیمه شدند

مراد خادم با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان سمنان و تلف شدن تعدادی از دام‌های عشایر گفت: ۱۱۹ هزار رأس دام عشایر استان بیمه هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مراد خادم مدیرکل امور عشایری استان سمنان بابیان اینکه درمجموع یک‌میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک متعلق به خانواده‌های عشایری استان سمنان است، گفت: درمجموع ۱۱۹ هزار و ۲۰۰ رأس دام بیمه شدند که در صورت تلف شدن دام براثر حوادث طبیعی مثل بارندگی بیمه به آنان خسارت پرداخت می‌کند.

او با اشاره به اینکه بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیلاب ۱۰۰ رأس دام را در میامی تلف‌کرده است، تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۷ در کل استان سه هزار و ۱۸۱ خانوار عشایری زندگی می‌کنند.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان با تأکید بر اینکه مشکلی برای تأمین نهاده‌های دامی دام‌های عشایر وجود ندارد، گفت: طی یک سال گذشته ۲۲ هزار و ۸۶۳ تن انواع نهاده‌های دامی بین عشایر توزیع‌شده است.

خادم بابیان اینکه فقدان مرتع یکی از مهم‌ترین چالش‌های عشایر استان سمنان محسوب می‌شود، تصریح کرد: عشایری که برای تأمین مراتع خود باید به خارج از استان کوچ کنند دچار مشکلاتی برای تأمین مرتع هستند که پیگیری برای رفع این مشکل در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر برای حمایت از آن‌ها توزیع نهاده‌های دامی ادامه دارد.

او افزود: ۱۷ هزار و ۴۵۸ تن جو، سه هزار و ۴۵۰ تن کنسانتره، ۴۵۵ تن یونجه و یک هزار و ۵۰۰ تن سیلاژ بین عشایر استان سمنان توزیع‌شده است.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان با تأکید بر اینکه به‌زودی عشایر استان باید مناطق قشلاقی را ترک کنند و به سمت ییلاق کوچ کنند، تصریح کرد: توزیع ماسک، گندزدایی مسیر کوچ و آبشخور‌ها و اتراقگاه‌ها و اطلاع‌رسانی دستورالعمل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس در جامعه عشایری در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.