نگرانی شورای امنیت از اعلام خودمختاری جنوب یمن

اعضای شورای امنیت با ابراز نگرانی شدید درباره اعلام خودمختاری جنوب یمن مجددا بر تعهد جدی خود به وحدت، حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی یمن تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه القدس العربی،  شورای امنیت سازمان ملل با ابراز نگرانی شدید از اعلام خودمختاری جنوب یمن از سوی شورای انتقالی در بیانیه‌ای اعلام کرد اعضای این شورا خواستار تسریع در اجرای توافق ریاض هستند و نسبت به رفتار شورای انتقالی جنوب ابراز نگرانی می‌کنند، زیرا می‌تواند توجه را از تلاش‌های مارتین گریفیتس، نماینده ویژه سازمان ملل در یمن و اقدامات برای اعتمادسازی و ازسرگیری فرآیند سیاسی فراگیر در این کشور و به رهبری یمنی‌ها منحرف کند.

شورای امنیت همچنین با تاکید بر تعهد جدی خود به وحدت، حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی یمن، دولت مستعفی و فراری منصور هادی و دولت نجات ملی یمن در صنعا را به تقویت مشارکت خود به منظور دستیابی به توافقی درباره پیشنهاد‌های نماینده ویژه سازمان ملل در سریع‌ترین زمان ممکن ترغیب کرد.

شورای امنیت در این بیانیه بدون اشاره به تجاوزهای مستمر و بی وقفه ائتلاف سعودی علیه یمن از آتش‌بس ادعایی و دروغین ائتلاف سعودی و دولت مستعفی منصور هادی در یمن استقبال کرد و از دولت صنعا نیز خواست به این آتش‌بس ادعایی ملحق شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار