کارگران چراغ تولید را در شرایط دشوار کنونی روشن نگه داشتند

معاون استاندار بوشهر گفت: با وجود شیوع کرونا، روند تولید در کشور و به ویژه استان بوشهر متوقف نشد و کارگران چراغ تولید را روشن نگه داشتند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مجید خورشیدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در جلسه کمیسیون کارگری استان بوشهر با تبریک هفته بزرگداشت مقام کارگر و روز جهانی کارگر بیان کرد: با وجود شیوع کرونا، روند تولید در کشور و به خصوص در استان بوشهر متوقف نشد که این امر نشان از تلاش و همت بالای کارگران و مدیران واحد‌های تولیدی و صنعتی دارد.

او افزود: کارگران با کوشش مضاعف اجازه ندادند در برآوردن نیازمندی‌های مردم و کشور خلل جدی ایجاد شود.

 رئیس کمیسیون کارگری استان ادامه داد: در محیط‌های صنعتی استان به خصوص در منطقه اقتصادی انرژی پارس با وجود تغییر نیافتن نوبت‌های کاری، کارگران با تحمل مشقت دوری از خانواده توانستند چراغ تولید را روشن نگه دارند و از این حیث کشور مدیون و قدردان این قشر است.

خورشیدی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در ایام شیوع ویروس کرونا برای سالم نگه داشتن محیط‌های صنعتی و کارگری استان، عنوان کرد: با وجود پیش بینی‌ها، با درایت مسئولان و همکاری کارگران، مجموعه پارس جنوبی یکی از سالم‌ترین و ایمن‌ترین محیط‌های صنعتی کشور بوده است، ولی همچنان نیازمند مراقبت و رعایت ضوابط بهداشتی برای بهبود وضعیت هستیم؛ زیرا غفلت می‌تواند شرایط را عوض کند.

او با تاکید بر رعایت دستور عمل‌های بهداشتی در هفته بزرگداشت کارگر گفت: با  توجه به شرایط کنونی و نبود امکان برگزاری مراسم‌ تجلیل از کارگران و خانواده‌های آنان لازم است مدیران با نوآوری‌های متناسب با این روزها، به شکل غیر حضوری از زحمات کارگران قدردانی کنند.

خورشیدی از اعضای کمیسیون کارگری خواست پرداخت معوقات حقوق و مزایای کارگران، اجرای مصوبه پرداخت همزمان حقوق مدیران و کارگران در واحد‌های صنعتی، اجرای مصوبه به کارگیری ۵۰ درصد نیرو‌های بومی استان در پارس جنوبی را پیگیری کنند.

اعضا جلسه نیز از بهبود روند پرداخت‌ها و کاهش معوقات حقوق به نحو چشمگیر در مقایسه با سال‌های گذشته و با وجود همه مشکلات و تحریم‌ها، خبر دادند.

تاکید بر برقراری هر چه سریع‌تر و بهتر مزایای ایام بیکاری کارگرانی که به خاطر بیماری کرونا بیکار شده‌اند، از دیگر موضوعات جلسه کمیسیون کارگری استان بوشهر بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.