جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای هزار و ۱۴ راننده متخلف در استان همدان

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: هزار و ۱۴ راننده متخلف با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان اعمال قانون ۵۰۰ هزار تومانی شدند.

جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای هزار و ۱۴ راننده متخلف در استان همدانسردار کامرانی صالح، فرمانده انتظامی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: ۶۲۴ دستگاه خودرو متعلق به رانندگان متخلف و ۳۹۰ دستگاه خودرو از سوی ماموران پلیس راه و پلیس راهنمایی و رانندگی همدان اعمال قانون و جریمه ی ۵۰۰ هزار تومانی شدند.

او افزود: به تمامی خودرو‌های دارای پلاک غیربومی که در سطح استان تردد داشتند پیامک ترک و خروج از استان ارسال شد که بخش اندکی از رانندگان این وسایل نقلیه به علت بی توجهی به هشدار پیامکی پلیس، اعمال قانون شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور و استان، نقش نیروی انتظامی در اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله به ویروس کرونا چشمگیر و بی بدیل بوده است.

سردار کامرانی صالح اضافه کرد: پلیس استان در گام نخست اجرای نکات بهداشتی را در زیر مجموعه پیگیری کرد و در این راستا آموزش‌های مورد نیاز برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس به پرسنل ارائه شد.

او افزود:کارکنان فعال در واحد‌های گشتی، پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها به علت حضور در اجتماع و ارتباط مستمر با مردم احتمال ابتلا به ویروس کرونا داشتند بنابراین تمامی مقر‌های انتظامی روزانه ضدعفونی و گندزدایی شده و اقلام بهداشتی نظیر ماسک، دستکش و محلول‌های ضدعفونی کننده در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: با تصویب ستاد کنترل و مقابله با ویروس کرونا، عوامل انتظامی این استان در ۳۰ نقطه ورودی و خروجی شهر مستقر شده و محدودیت‌هایی را برای تردد خودرو‌ها اعمال کرد.

کامرانی صالح بیان کرد: تیم‌های پلیس در سه نوبت کاری در مکان‌های پیش‌بینی شده مستقر شده بودند و با نظارت و کنترل عوامل انتظامی کار غربالگری از مسافران ورودی به استان همدان صورت می‌گرفت.

فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: یکی از مصوبات ستاد کرونا جلوگیری از اجاره دادن سوئیت منزل به مسافران غیربومی بود که در این راستا پلیس اقدام به برگزاری جلسه با صاحبان سوئیت‌ها و کارتن به دست‌ها کرده و آن‌ها را در این زمینه توجیه کرد.

سردار کامرانی صالح اضافه کرد: ۶ نفر از مالکان سوئیت‌ها اقدام به اجاره دادن منزل به مسافران و افراد غیربومی کرده بودند که با ورود پلیس این افراد نسبت به فسخ قرارداد اقدام کردند.

او افزود: اجاره دادن خانه به افراد غیربومی و احتمال شیوع ویروس کرونا از این طریق یکی از دغدغه‌های مهم مردم بود که با تلاش عوامل انتظامی استان همدان و همراهی مردم این دغدغه رفع شد.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: با توجه به افزایش نیاز مردم به برخی از اقلام نظیر دستکش، موادضدعفونی کننده و ماسک برخی از افراد سودجو اقدام به احتکار این اقلام کرده بودند.

سردار کامرانی صالح بیان کرد: در این راستا چند تن دستگیر و برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل شد همچنین ۱۲ هزار جفت دستکش لاتکس، ۲۸ هزار عدد انواع ماسک، ۱۰ هزار عدد محلول ضدعفونی کننده و چندین تُن مواد شوینده کشف و ضبط شد.

او ادامه داد: برای اعمال محدودیت‌هایی در بازار و مناطق تفریحی و توریستی نیز نیاز به حضور عوامل انتظامی بود که محدودیت‌هایی در منطقه تفریحی و توریستی گنجنامه و بلوار ارم اعمال شد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.