اطلاعیه فرماندهی انتظامی استان همدان به مناسبت ماه مبارک رمضان

فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: با افرادی که حرمت ماه رمضان را نگه ندارند برخورد قانونی می شود.

اطلاعیه فرماندهی انتظامی استان همدان به مناسبت ماه مبارک رمضانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سردار کامرانی صالح، فرمانده انتظامی استان همدان با تبریک ماه ضیافت الهی و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم گفت: برای بهره گیری بیشتر از فیوضات ماه خودسازی و تزکیه نفس، باید آداب و شئون دینی و مذهبی ماه پر فیض رمضان از سوی شهروندان رعایت شود.

او قوانین مربوط به ماه مبارک رمضان را شامل موارد زیر عنوان کرد: 

۱-برابر ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی؛ هرکس آشکارا در انظار، اماکن و معابر عمومی تظاهر به عمل حرام (روزه خواری) نماید برای او برابر قانون مجازات منظور شده است، پس به منظور رعایت حرمت ماه مبارک رمضان و بهره برداری از حسنات و فیوضات آن از هر گونه تظاهر به روزه خواری جداً خودداری نمایید.

۲- با توجه به شیوع ویروس کرونا به متصدیان واحد‌های صنفی و اماکن اقامتی و هتل‌ها توصیه و تاکید می‌شود تا دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و طرح فاصله گذاری هوشمند را اجرا کنند.

۳-متصدیان واحد‌های صنفی سوپر مارکت، خوارو بار فروش و قنادی از خوردن هرگونه مواد غذایی در مکان صنفی ممانعت بعمل آورند.

۴- به دلیل تعطیلی اغذیه فروشی‌ها تاکید می‌شود مسافران از سفر به استان همدان خودداری کنند.

۵-  هشدار به آن دسته از واحد‌های صنفی متخلف، در صورت تکرار تخلف انجام شده، با مدیر واحد صنفی متخلف برابر قوانین و مقررات برخورد و ضمن پیگرد قضائی، واحد صنفی نیز تعطیل و پلمب خواهد شد.

۶- امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه الهی و تکلیف همگانی است، انتظار می‌رود این امر از سوی شهروندان در این ماه به صورت ویژه رعایت شود.

۷- رعایت عفاف و حجاب اسلامی از سوی شهروندان یک تکلیف دینی ، اسلامی و خواست عموم آحاد جامعه است پس پلیس با افراد هنجار شکن در این زمینه قاطعانه برخورد خواهد کرد.

۸- از عموم شهروندان محترم تقاضا داریم با همکاری با نیروی انتظامی در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را بلا فاصله از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به فوریت‌های پلیسی اعلام تا بر خورد لازم با متخلفان صورت پذیرد.

 او افزود: گشت‌های پلیس استان با حضور فعال خود در طول ماه مبارک رمضان در اماکن عمومی، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، با افرادی که حرمت این ماه رعایت نکنند برخورد‌های لازم و قانونی را خواهند داشت.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.