نبود نهاده برای تغذیه و پرورش مرغ مشکل اصلی مرغداران استان سمنان

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان سمنان گفت: گرانی و نایاب شدن نهاده مرغداران را در پرورش مرغ گوشتی دچار مشکلات جدی کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، کسری پیوندی مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان سمنان گفت: قیمت نهاده مرغ در بازار اکنون ۲ برابر شده، ولی با وجود گرانی در بازار یافت نمی‌شود.

او افزود: جوجه‌ریزی در فروردین امسال در استان سمنان حدود ۲ میلیون قطعه بود و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به دلیل کاهش عرضه و تقاضا کاهش یافته است.

 مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان سمنان بیان کرد: مشکل اصلی مرغداران استان سمنان نبود نهاده برای تغذیه و پرورش مرغ است و انتظار می‌رود مسوولان رفع مشکلات مرغ‌داران را در اولویت کاری خود قرار دهند.

پیوندی تصریح کرد: اکنون مرغ‌ها در سالن‌های پرورش مرغ استان سمنان نهاده ندارند و مرغداران با توجه به سرمایه‌گذاری قابل توجه خود انتظار دارند در این شرایط توجه ویژه‌ای به این صنعت شود.

او گفت: ۳۹۰ بهره‌بردار در استان در زمینه پرورش مرغ گوشتی مشغول به فعالیت هستند که شرایط فعلی تولیدکنندگان را دچار مشکل کرده است.

۵۱۱ واحد پرورش انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۴۳ مزرعه مرغ تخم‌گذار، ۱۲ واحد پرورش شتر مرغ، ۶ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید ۱۹ هزار و ۲۰۰ قطعه و ۴۲۱ مزرعه پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه‌ریزی ۱۰ میلیون قطعه در هر دوره و بقیه مربوط به پولت، سایر ماکیان و مرغ اجدادی است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.