رسانه‌های سیستان و بلوچستان در مدت شیوع ویروس کرونا خوب درخشیدند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: رسانه‌های استان در مدت شیوع ویروس کرونا اطلاع رسانی شفاف و درستی به مردم انجام دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: رسانه‌های استان در مدت شیوع ویروس کرونا با تمام محدودیت‌ها خوب درخشیدند و با انتشار بیش از یکهزار خبر و گزارش، عکس، اینفو و موشن گرافی و ... اطلاع رسانی شفاف و درستی به مردم انجام دادند.

حسین مسگرانی روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با تقدیر از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه سیستان و بلوچستان به سبب تلاش وافر در موضوع کرونا اظهار داشت: با شیوه کرونا از از اواخر سال گذشته تمامی برنامه‌ها تحت تاثیر این بحران قرار گرفت و بسیاری از آن‌ها تعطیل شد.

او گفت: یکی از اقدامات بسیار خوب اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان در زمان شیوع کرونا تولید محتوا بود که در این زمینه شورای اطلاع رسانی به تنهایی ۸۰ اثرتولید کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: با ایجاد شبکه پخش برنامه‌های فرهنگی و هنری در فضای مجازی اقدامات بسیار خوبی در زمینه اطلاع رسانی و آموزشی انجام گرفت و این روند همچنان ادامه دارد.

او بیان کرد: رسانه‌های سیستان و بلوچستان در این مدت با تمام محدودیت‌ها خوب درخشیدند بطوریکه با بهره گیری از فضای مجازی و سایبری اطلاع رسانی‌های شفاف و درستی انجام داده و تنها در یک مقطع بیش از یکهزار اثر خوب مانند عکس، گزارش، مصاحبه، موشن گرافیک و ... تولید کردند.

مسگرانی گفت: با تلاش بسیار خوب رسانه‌ها و پرسشگری انجام شده اخبار کذب تقریبا از بین رفت که در این زمینه از رسانه‌های رسمی و غیررسمی استان قدردانی می‌شود.

او ادامه داد: کانال‌ها و گروه‌های مختلف در فضای مجازی و پایگاه‌های خبری فعال شدند که در این زمینه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیرنامه‌ای برای اهالی فرهنگ و هنر استان ارسال کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: اهالی رسانه باید در زمینه فرهنگ سازی برای ایجاد رفتار‌های درست منطبق با مسایل بهداشتی بیش از پیش تلاش کنند.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در سال‌های گذشته نداشتن نیرو در ادارات ارشاد برخی شهر‌های استان بود که خوشبختانه ۱۷ نفر نیروی جدید از طریق آزمون جذب شده اند که رفته رفته مشغول بکار خواهند شد.

او گفت: با وجود اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، اما به دلیل ویروس کرونا تا ۱۵ اردیبهشت برنامه‌های فرهنگی اجرا نخواهد شد، اما در حوزه قرآن و عترت فعالیت‌های خوبی مانند برگزاری مسابقات قرآن در فضای مجازی برنامه ریزی شده است.

مسگرانی ادامه داد: تولید محتوا، مفاهیم و تفسیر قرآن به صورت کوتاه نیز ضبط و منتشر خواهد شد.

او بیان کرد: در عرصه هنر نیز اقداماتی در حال انجام است و متون نمایش نامه خوانی در فضای مجازی پخش که مردم می‌توانند نظرات خود را ارائه دهند و برخی از نمایش نامه‌ها نیز به صورت سریالی پخش می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: درزمان پسا کرونا باید رویکرد‌ها در خیلی از برنامه‌ها تغییر کند و فضای مجازی در حوزه تولید محتوا ابتکاری و جوان پسند باشد و به آموزش هنر، قرآن و خیلی از رویداد‌ها در این فضا توجه شود.

وی با اشاره به خسارت‌های وارده ناشی از کرونا به حوزه فرهنگ و هنر و رسانه گفت: براساس برآورد‌های اولیه در پی شیوع ویروس کرونا بیش از پنج میلیارد تومان خسارت وارده و عدم النفع به جامعه فرهنگی، هنری، رسانه‌ای، قرآنی و سایر صنوف فرهنگی این استان وارد شده است.

مسگرانی اظهار داشت: کسانی که بیمه بودند جهت دریافت بیمه بیکاری در سامانه ثبت نام کردند و برای ۱۵۲ هنرمند شناسایی شده استان که تنها هزینه زندگیشان از راه هنر می‌گذرد برنامه‌ای با بسیج هنرمندان در حال انجام است که به نحو آبرومندانه کمک‌ها به آنان ارائه شود.

او  ادامه داد: تسهیلاتی نیز برای هرکدام از افراد جامعه فرهنگی و هنری که صاحب مجوز هستند و طرحی ارائه کنند در نظر گرفته شده که بخشی از این سود بانکی در قالب یارانه ازسوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: کرونا ویروس ، ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار