افزایش ۲ برابری مصرف اینترنت در اصفهان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان گفت: پیک مصرف اینترنت در فروردین امسال در این استان به ۱۱۷ گیگ بر ثانیه رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش بیش از ۲ برابری را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جعفر مطلب‌زاده مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان افزود: پیک مصرف اینترنت در فروردین سال گذشته ۵۴ گیگ و در فروردین سال ۹۷ حدود ۳۷ گیگ بر ثانیه بود.

او با بیان اینکه بیشترین مصرف اینترنت در فروردین امسال در روز‌های نخست این ماه بود، اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و افزایش استفاده مردم از سامانه‌ها و برنامه‌های مختلف مانند آموزش مجازی، خرید آنلاین و سرگرمی به‌دلیل شیوع بیماری کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در افزایش میزان مصرف پهن باند تاثیر داشت.

مطلب‌زاده با اشاره به اینکه ۸۴ درصد مصرف اینترنت در استان اصفهان به صورت دیتای همراه نسل سوم (۳ G) و چهارم (۴ G) است، اضافه کرد: ۱۵ درصد مصرف نیز به‌صورت ثابت مانند اینترنت پر سرعت (ADSL) و یک درصد به صورت ثابت بی سیم (TD-LTE) است.

او ضریب نفوذ پهن باند در استان اصفهان را صد درصد اعلام کرد و گفت: این آمار بدین معناست که بیش از پنج میلیون ابزار ثابت و سیار در اختیار مردم برای استفاده از پهن باند اینترنت وجود دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان همچنین با اشاره به توقف تحویل حضوری سیم کارت رایگان به نام سرپرست خانوار در دفاتر پیشخوان دولت، تصریح کرد: افراد متقاضی برای صدور این سیم کارت‌ها می‌توانند به روش‌های مختلف مانند ارسال پیامک و ثبت‌نام در سایت اپراتور‌های تلفن همراه اقدام کنند.

به گفته او با این وجود، برخی از دفاتر پیشخوان دولت که برای ثبت نام سامانه سجام برای بورس اعلام آمادگی کرده بودند با مراجعه زیاد مردم مواجهند.

مطلب زاده درباره سرویس اینترنت خانگی پرسرعت VDSL گفت: با توجه به دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تسریع در تامین زیرساخت‌های ارتباطی، پورت VDSL برای مشترکان تهران و قم فعال شد هرچند امکان استفاده از این سرویس از قبل در استان اصفهان فراهم شده بود.

اینترنت VDSL مخفف Very-high-bitrate Digital Subscriber Line و نسل جدیدی از فناوری DSL بر روی بستر‌های کابل‌های شبکه است و سرعت دانلود آن نزدیک به چهار برابر ADSL است و به مرز ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه میرسد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
VDSL را چرا به اصفهان ندادند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار