آغاز فصل کوچ بهاره عشایر استان از مناطق گرمسیری به ییلاقی

مدیرکل امور عشایر کرمانشاه با اشاره به فصل کوچ بهاره عشایر استان از مناطق گرمسیری به ییلاقی گفت : با مجوز امور عشایری کشور برای کوچ عشایر استان هیچ محدودیتی وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهزاد محمدی مدیرکل امور عشایر کرمانشاه با اشاره به شیوع بیماری کرونا گفت : تاکنون هیچ مورد مشکوکی مبتلا به این بیماری در بین عشایر استان مشاهد نشده و باتوجه به نحوه زندگی آنها، جامعه عشایر از این بیماری پاک است.

او به بازگشت هزار خانوار عشایر از استان‌های همجوار اشاره کرد و گفت : تمام تمهیدات لازم مانند گندزدایی محل اسکان ییلاق و همچنین ضدعفونی کامیون‌های حامل دام‌های آن‌ها در راستای پیشگیری از بیماری کرونا اندیشیده شده است.

محمدی آغاز رسمی کوچ بهاره عشایر استان را نیمه دوم اردیبهشت ماه عنوان کرد و افزود: عشایر استان ۲ دسته یک جانشین و کوچرو هستند که معمولا عشایر یک جانشین از ۱۵ اسفند به مراتع کوچ می‌کنند که امسال از این کار در راستای پیشگیری از بیماری کرونا جلوگیری شد.

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه از تشویق عشایر به کوچ با کامیون به جای کوچ سنتی خبر داد و گفت: امروزه کوچ سنتی به صورت منزل به منزل با محدودیت‌های زیادی روبرو است که در تلاش هستیم عشایر دام هایشان را با کامیون دارای مجوز راهداری جا به جا کنند.

محمدی گفت: امور عشایری استان تا حد امکان از طریق تیم‌های دانشگاه علوم پزشکی رعایت نکات بهداشتی و خودمراقبتی را به عشایر استان آموزش داده و مواد ضدعفونی کننده بین آن‌ها توزیع کرده است.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.