عشایر برای ورود به مناطق ییلاقی عجله نکنند

مدیر امور عشایری استان کرمانشاه از عشایر استان خواست هم برای ورود به مناطق ییلاقی عجله نکنند و هم امسال ترجیحا با خودرو کوچ کنند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهزاد محمدی مدیر امور عشایری استان کرمانشاه با بیان اینکه کوچ بهاره امسال عشایر به دلیل شیوع بیماری کرونا نظم هر ساله را ندارد و طبق تاریخ کوچ پیش نمی‌رود، گفت : عشایر تا هر زمانی که بخواهند می‌توانند در مناطق قشلاقی بمانند.

او گفت : هنوز هم مراتع مناطق قشلاقی وضعیت خوبی دارند، ضمن اینکه هوا هم هنوز آنقدر گرم نشده که چرای دام در مراتع مناطق قشلاقی سخت باشد، لذا تاخیر در کوچ مشکلات زیادی برای عشایر در پی نخواهد داشت.

محمدی سپس با اشاره به تداوم خدمات رسانی به عشایر در مناطق قشلاقی، گفت: روند آبرسانی سیار، توزیع آرد و دیگر نهاده‌ها به عشایر در مناطق قشلاقی متوقف نشده و آن‌ها کماکان می‌توانند خدمات دریافت کنند.

مدیر امور عشایری استان کرمانشاه افزود: در این شرایط کرونایی عشایری که به مناطق ییلاقی بروند هم جریمه می‌شوند و هم اینکه امکان تعلیف دستی به دلیل عدم شروع ارائه خدمات در این مناطق را ندارند، لذا توصیه می‌شود عشایر کوچ بهاره خود را حداقل تا ۱۵ اردیبهشت که تاریخ رسمی کوچ هم هست، به تعویق بیاندازند.

محمدی اشاره‌ای هم به اقدامات انجام شده برای تسهیل کوچ ماشینی عشایر در این شرایط کرونایی داشت و گفت: با تدابیر اندیشیده شده عشایر برای کوچ ماشینی نیازی به اخذ مجوز دامپزشکی نداشته و تنها داشتن دفترچه عشایری برای کوچ کفایت می‌کند.

او افزود: همچنین امسال برای سهولت کوچ ماشینی عشایر محدودیت مربوط به کددار بودن خودرو برای راهداری هم حل شده و عشایر با هر خودرویی می‌توانند کوچ کنند.

محمدی از عشایر خواست تا در این شرایط کرونایی کوچ سنتی را کنار گذاشته و به صورت ماشینی کوچ کنند.

مدیر امور عشایری استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه ۱۴ هزار خانوار عشایری دارد که هشت هزار خانوار آن‌ها کوچرو بوده و دو بار در سال مسافتی بین ۱۵ تا ۴۵۰ کیلومتر را کوچ می‌کنند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.