رشد ۵۱ درصدی تخلف حمل بار بیش از ظرفیت مجاز طی شش ماهه دوم سال ۱۳۹۸

معاون ایمنی، فنی و بهره برداری اداره کل راهداری استان سمنان از رشد ۵۱ درصدی کشف و اعمال قانون تعداد تخلف حمل بار بیش از ظرفیت مجاز طی شش ماهه دوم سال ۱۳۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  محسن لشکری معاون ایمنی، فنی و بهره برداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: حمل‌بار بیش از ظرفیت مجاز وسیله نقلیه، شبکه راه‌های کشور را که با صرف هزینه‌های زیاد ساخته شده‌اند دچار اضمحلال سریعتری می‌کند.

او افزود: با همکاری پلیس راه استان طی شش ماهه دوم سال گذشته کشف تعداد تخلف اضافه تناژ و اعمال قانون بار رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل متخلف، پنجاه و یک درصد رشد داشته است.

 لشکری در ادامه با اشاره به اینکه کنترل و نظارت‌های میدانی محسوس و نامحسوس توسط تیم گشت‌های اداره کل با حضور نیرو‌های پلیس راه در مقاطع مختلف سال برای جلوگیری از تخلفات در این حوزه انجام می‌گیرد، ابراز داشت: طی این مدت میزان تناژ اضافه کشف شده ۱۱۴۰ تن بوده که نسبت به مدت مشابه ۲۶۰ درصد رشد داشته است.

معاون ایمنی، فنی و بهره برداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در ادامه با اشاره به اینکه عمده جابجایی کالا در استان مربوط به محمولات معدنی می‌باشدبیان کرد: بر اساس آمار‌های موجود، بیشترین تخلفات گزارش شده در این مدت در محور آرادان – ایوانکی، دامغان – معلمان و گرمسار – قم بوده است.

 ۳۲۰۰ دستگاه انواع ناوگان باری در حوزه حمل و نقل جاده‌ای در استان فعال هستند که متوسط عمر این ناوگان ۲۱ سال است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.