ترویج کشت نشایی در کاشمر

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: کشت نشایی محصولات سبزی، صیفی و جالیز در کاشمرانجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حسین محمدی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: پرورش دهندگانی که از نشا استفاده می‌کنند، می‌توانند از بازار‌های اول فصل بهره‌مند شوند و زمان لازم برای تولید یک محصول را کاهش دهند.

او افزود: از مزایای کشت نشایی میتوان به کاهش دفعات آبیاری، زودرس کردن محصول، افزایش عملکرد محصول، تراکم مناسب بوته، رسیدن به حد اعلای یکنواختی کشت، کاهش هزینه بذر، کاهش نیروی انسانی، کاهش هزینه‌های جاری و کاهش استهلاک سیستم‌های آبرسانی و آبیاری و عدم انتقال بیماری‌های خاکزاد و تخم حشرات اشاره  کرد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد: در بخش کوهسرخ سعی شده است کشاورزان گوجه کار به کشت نشایی گوجه فرنگی ترغیب شوند در همین راستا گلخانه‌ی تولید نشا گوجه فرنگی در ریوش شروع به فعالیت نموده و تولید نشا را به صورت مکانیزه انجام میدهد. در بخش مرکزی نیز تلاش می‌شود سطح زیر کشت نشایی طالبی توسعه یابد.

محمدی بیان کرد: نشا‌هایی که در گلخانه پرورش می‌یابند را می‌توان بطور موثری در مقابل تنش محیطی، عوامل بیماری زا و آفات حفظ نمود و کشت این نشا در زمین کشاورزی باعث افزایش راندمان در تولید می شود.

انتهای پیام//م. د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار