صادقی در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی:

در بیوگرافی علمی و اجرایی «خاوازی» اغراق شده است

نماینده مردم تهران گفت: در بیوگرافی عملی و اجرایی خاوازی اغراق شده است و مشخص نیست بعد از فارغ‌التحصیلی چگونه ۱۵۰ مقاله چاپ کرده است؟

در بیوگرافی علمی و اجرایی وزیر پیشنهادی کشاورزی اغراق شده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه ۲۰ فروردین) در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اظهار کرد:‌ در بیوگرافی و اجرایی آقای خاوازی اغراق شده است به طوری که عنوان شده وی مجری و مشاور ۱۰۰ طرح کشاورزی بوده است؛ فصول کشاورزی ما کوتاه است و وی هم فردی جوان بوده و مشخص نیست که چگونه وی در این طرح‌ها مشارکت کرده است.

او افزود: چاپ ۱۵۰ مقاله بعد از فارغ‌التحصیلی وی در بیوگرافی وزیر پیشنهادی وزیر کشاورزی عنوان شده که کار بسیار سختی است، من دانشگاهی هستم و مشخص نیست وی چگونه این کار را کرده است؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که آقای خاوازی در وزارت جهاد کشاورزی مشغول بود، طرح پهنه بندی را اجرایی کرد، اما از متخصصان این حوزه استفاده نکرد.

صادقی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی تسلط کافی در حوزه کشاورزی ندارد، بیان کرد: راه اندازی سامانه ارتباط بخش خصوصی و دولتی نمی‌تواند تمام اهداف موجود در برنامه ششم توسعه را اجرایی کند، زیرا این برنامه برای سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ است و در مهلت یک سال و نیم باقی مانده آقای خاوازی نمی‌تواند اقدام چندانی برای تحقق آن انجام دهد.

نماینده مردم در مجلس دهم برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی را شعارگونه توصیف کرد و گفت: اگرچه در برنامه وی به عدم تحقق اهداف اسناد بالادستی، فقدان همکاری موثر بین دستگاه‌های حاکمیتی، عدم تخصیص اعتبارات لازم و شرایط نامساعد جوی به عنوان مشکلات حوزه کشاورزی یاد شده، اما ایشان برنامه عملیاتی و مکانیسمی برای فائق آمدن بر این مشکلات ندارند.

صادقی ادامه داد: آقای خاوازی فناوری نوین را به عنوان اصلی‌ترین عامل ایجاد ثروت می‌داند، اما برنامه‌ای برای استفاده از آن ندارد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگرچه هدف‌های ارائه شده در برنامه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی مناسب است، اما راهکار عملی مشخصی برای تحقق این اهداف ارائه نکرده است.

او با بیان اینکه با مکانیسم‌های موجود نمی‌توان اهداف برنامه ششم توسعه را در یکسال و نیم باقیمانده اجرایی کرد، ادامه داد: فرصت آقای خاوازی برای مسئولیت در وزارتخانه جهاد کشاورزی تنها یکسال و نیم است و در این مدت کوتاه نمی‌تواند اموری مانند توسعه و اصلاح نژاد گاومیش، بوقلمون و شتر که هر کدام دقت و انرژی زیادی نیاز دارد را انجام دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شیمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی چگونه می‌تواند تولید مرغ لاین را از صفر درصد به ۱۸ درصد برساند، ادامه داد: در برنامه‌های ایشان به اهدافی اشاره شده که قابلیت اجرا در یکسال و نیم را ندارد، چگونه می‌توان تولید ماهی سردآبی را از ۳۸ درصد به ۴۴ درصد افزایش داد.

صادقی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، برنامه‌ای برای حل مشکلاتی مانند تصدیگری دولتی در بخش خصوصی ندارد، تصریح کرد: تصمیمات مربوط به صادرات و وارادات محصولات کشاورزی با وزارت صنعت، معدن و تجارت است، در حالی که سیاستگذاری تولید برعهده وزارت جهاد کشاورزی است، آقای خاوازی چگونه این مشکل را حل خواهد کرد؟

او با اشاره به اینکه آقای خاوازی راهکار‌های عملیاتی برای تعامل وزارت کشاورزی و مراکز علمی و بهره مندی از فارغ التحصیلان کشاورزی ارائه نکرده است، افزود: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی تجربه اجرایی کمی دارد.

صادقی با انتقاد از اینکه آیین نامه اجرایی قانون حفاظت و بهره برداری توارث ژنتیکی تصویب شده است، اما آیین نامه اجرایی آن تاکنون ارائه نشده، گفت: اگر چه در برنامه‌های ایشان بر تولید داخل تکیه شده است، اما برنامه عملیاتی برای اجرای آن ارائه نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار