واکنش کارگردان سریال «پایتخت» به حواشی قسمت آخر/ سرنوشت قسمت پایانی چه می‌شود؟+ فیلم

ششمین فصل از سریال تلویزیونی «پایتخت»، در برنامه «شب صحبت» نقد و بررسی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، «شب صحبت» به تهیه کنندگی ابوالفضل صفری با موضوع تحلیل و نقد سریال «پایتخت» با اجرای محمود گبرلو و با حضور کیوان امجدیان و پژمان کریمی منتقد و سیروس مقدم کارگردان و مهدی فرجی مشاور این سریال و مدیر سابق شبکه یک سیما برگزار شد.

در فصل ششم خانوادگی‌ترین «پایتخت» را داریم

در بخشی از برنامه سیروس مقدم درباره توجه این سریال به ارکان خانواده گفت: باید برگردیم به عقب تر. «پایتخت ۱» بر اساس محور خانواده شکل گرفت. خانواده‌ای که مهاجرت می‌کرد و خانه‌ای را تحویل می‌گرفت. آن‌ها مجبور می‌شوند ایام تعطیلات را پشت کامیون زندگی کنند. کیان خانواده در فصل‌های ۳ و ۴ و ۵ هم بود. به فصل ۶ می‌رسیم. با صحبت‌هایی که با محسن تنابنده و خشایار مرحوم داشتیم بر این اساس بود که در فصل‌های پیشین همه جور استایل قصه گویی را در تجربه کرده ایم.

وی ادامه داد: از مهاجرت و جا به جایی، از قهرمان پروری و گنبد و گل دسته؛ بنابراین تصمیم گرفتیم در فصل ۶ اساس و بنیان را بر التهابات درونی خانواده بگذاریم. همه بر اساس حادثه شکل می‌گرفت. گنبد و گلدسته، نامه‌هایی که باید به رئیس جمهور می‌رسید، سقوط بالن یک خانواده، تصادف ماشین و در فصل ششم خانوادگی‌ترین پایتخت را داریم. از التهابات بیرونی قصه را خلاص کردیم و به درونی‌ها پرداختیم. همراه با خانواده‌ای که در طول این ۱۰ سال ربات نیست، همراه با تحولات جامعه رشد کرده و متحول شده است.

در ادامه می توانید فیلم صحبت های این کارگردان را مشاهده کنید.

 
امجدیان یکی از کارشناسان این برنامه درباره نداشتن قصه این فصل از سریال گفت: در این قصه جای آقای خشایار الوند خالی بود. آدمی بود که چند سال این شخصیت‌ها را می‌شناخت. به هر حال وقتی نویسنده جدید اضافه شود، زمان می‌برد تا هماهنگ شود. قصه کنش و واکنش داشت. منتهی برخی جا‌ها خوب در نیامده بود. قدری سهل انگاری داشت. شاید به خاطر کرونا و استرس و این‌ها باشد. جا‌هایی چیز‌هایی مطرح می‌شد. خارج شدن از حالت تعادل شروع یک قصه است. جایی بهتاش فریبا گربه می‌کند و می‌گوید با این می‌خواهم زندگی کنم. بعدش که چی. شاید در قصه‌های پایانی مشخص شود. اما برخی جا‌ها نمی‌فهمیدم چرا فلان بخش اضافه شده است.

نطفه و فکر اصلی «پایتخت» برای محسن تنابنده است

مقدم در پاسخ به همین سوال گفت: اهمیت و نقش و تاثیر خشایار در پایتخت واقعا یک چیز مهم است. در اثری که یک پایه اش نویسنده است و کارگردان ما نویسنده‌ای را از دست دادیم. پایتخت نطفه و فکر اصلی اش برای محسن تنابنده است و اینطور نبوده که فکر بر اساس حضور نویسنده‌های مختلف شکل گیرد. در فصل ۱ خشایار الوند از نیمه به ما اضافه شد. در فصل ۲ اصلا خشایار حضور نداشت. کوروش نریمانی و حسن وارسته سریال را نوشتند و در فصل ۵ تا قسمت ۶ نویسنده دیگری کنار محسن کار را نوشت. از بخش سفر به ترکیه خشایار اضافه شد.

وی تصریح کرد: نمی‌خواهیم ارزش‌های خشایار را نادیده بگیریم. او کمک‌های خیلی خوبی کرده است. تفاوت در این است که خشایار بعد از ۱۰ سال در کنار تیم مسلط به لحن، جغرافیا و روابط این خانواده بود. خشایار الوند کاملا مدیوم تلویزیون را می‌شناخت و می‌دانست وقتی دو سکانس پر دیالوگ می‌نویسند و مثلا کات به لوکیشن داخلی دارد حتما باید فضاسازی کند. خود به خود این در فصل ۶ طول کشید و شاهد این نقیصه هستیم. اما همچنان مسئول اصلی و صاحب ایده محسن تنابنده است.

چهار قسمت از «پایتخت» باقی مانده است

در بخشی از برنامه مقدم درباره ادامه «پایتخت ۶» توضیح داد: همانطور که دیدید در قسمت ۱۵ بهتاش به دلیل شرایطی که در فوتبال پیدا می‌کند مورد تقاضای تیم‌های حرفه‌ای قرار می‌گیرد و در داخل ایران و خارج دعوت می‌شود؛ بنابراین به تهران می‌آید و طبیعی است قصه وارد فضا‌های ورزشی و تجمع و هیاهو و تماشاچی می‌شود و به دنبالش قصه‌های خانوادگی ادامه دارد. به دنبال ارسطو هستند. نقی، هما و خانواده به تهران می‌آیند. با توجه به شرایط کرونایی نتوانستیم این بخش‌ها را فیلمبرداری کنیم. لیگ تعطیل شد. تجمعات تعطیل شد و قرنطینه اجباری شد. مطمئن باشید اولین روزی که شرایط عادی برقرار شود تیم پایتخت هم عهد شده اند که فصل پایانی را بگیرند. دو قسمت ۸۰ صفحه‌ای مانده است که در پخش ۴ قسمت می‌شود.

اگر توانستید سکانسی از فیلمنامه پایتخت را جابجا کنید جایزه دارید

مقدم توضیح داد: اجازه بدهید موافق نباشم. این شکل از روایت زمانی شکل می‌گیرد که خرده داستان‌ها جذابیت دارند. در این شکل از روایت کافی است شما هر سکانسی که خواستید را جا به جا کنید. اگر توانستید سکانسی از فیلمنامه پایتخت را جا به جا کنید یک جایزه دارید. اینقدر قصه‌ها در هم تنیده و اینقدر چسبسشان درست است که نمی‌شود.

امجدیان گفت: اتفاقا سخت‌تر است. کافی است یکی از این پازل‌ها را جا به جا کنید دیگر قصه درنمی آید. شما یک قصه قدری پررنگ به اضافه خرده روایت‌ها می‌بینید. یک تک قصه ندارید. مجموعه همه این‌ها باعث می‌شود که بهم زدن پازل سخت شود.

کریمی تاکید کرد: وقتی می‌توانید خرده داستان‌ها را حذف کنید و شخصیت پردازی را جا به جا کنید. می‌توانید نسبت به خط داستانی تردید کنید. وقتی شغل هما سعادت را چیز دیگری قرار می‌دادید چه اتفاقی می‌افتاد؟ ارسطو در موقعیت دیگری بود چه اتفاقی می‌افتاد؟

فرجی پاسخ داد: اگر ارسطو به سمت مواد نرود اصلا قصه چیز دیگری می‌شود.

شغل هما به خاطر احسان علیخانی گویندگی انتخاب شد!

مقدم هم صحبت‌های او را تکمیل کرد و گفت: می‌دانید چرا گویندگی را برای هما در نظر گرفتیم. چون احسان علیخانی او را از طریق شغلش پیدا می‌کند و به واسطه روابط فامیلی که با بهبود دارد آن‌ها را به ماه عسل دعوت می‌کند. ما کاشت را داشتیم.

به سکانس پایانی به چشم شوخی نگاه کنید

به نظرم به این موضوع مثل تمام موضوعاتی که در کار کمدی مطرح می‌شود باید نگاه کرد. زاویه و دریچه‌ای که باز می‌کنیم باید شوخی و گرفتن لبخند باشد. اگر دریچه تراژدی را مطرح می‌کنیم مسئله عوض می‌شود. اگر از دریچه طنازی و شوخی و طنز نگاه کنیم. در فصل ۱ از کاراکتر جیمز باند استفاده کرده ایم. این به این معنی نیست که تیم سازنده طرفدار جیمز باند است. در فصل ۲ خواننده دیگری است. این به این معنی نیست که تیم طرفدار آن فرد است. در تمام صحنه‌های تمرین نقی از موضوعاتی استفاده کردیم، اما اینطور نیست که طرفدار سیلوراستالونه هستیم. در فصل ۴ تم کولی‌ها یا جیپسی‌ها را استفاده کردیم. در فصل ۵ موسیقی ترک از ابراهیم تاتلیس را پخش کردیم. این به این معنی نیست که طرفدار آن خواننده هستیم. شوخی همانطورکه با سیاست و اخلاق شوخی می‌کند با موسیقی هم شوخی می‌کند.

سازمان با پخش سکانس پایانی موافق نبود، اما نمی‌خواستیم «پایتخت» تلخ تمام شود

فرجی بیان کرد: برخی گفتند شما می‌خواستید راجع به قیصر حرف بزنید. سازمان با پخش این سکانس موافق نبود. اما واقعیت قصه اینطور بود که آن‌ها یک سکانس شادی را گرفته بودند تا کار تلخ تمام نشود. سکانسی که بردن بهبود در آمبولانس بود، پایانی تلخ به حساب می‌آمد. برخی گفتند به قیصر ادای دین شده است. من می‌گویم سینمای ما هر افتخاری دارد بعد از انقلاب است. سینمای قبل از انقلاب ارزش هنری ندارد. فیلم‌های مبتذل را فیلم فارسی می‌دانیم؛ بنابراین فکر کنیم که یک سطح یا جایگاه هنری است. یک شوخی است. یک موتوری که چراغش روشن است. حتی سازمان با پخش این مخالف بود، اما چون می‌خواستند سریال تلخ تمام نشود پخش شد.

کریمی در این خصوص تاکید کرد: یکی از برنامه‌های شبکه سه سیما «خنده بازار» بود که با فیلم‌های قبل از انقلاب شوخی می‌کرد. کسی اعتراض نکرد، چون به درستی صورت گرفته بود. هیچ کس نمی‌خواهد نیت خوانی کند. وقتی به سوی اثر شناخته شده می‌رویم که بار مفهومی خود را از طریق نشانگانش منتقل می‌کنیم.


در سکانس پایانی پایتخت اتفاق غیرقانونی و غیرعرفی رخ نمی‌دهد

کارگردان سریال پایتخت تاکید کرد: این سکانس اتفاق غیر قانونی نیست. زن و شوهری را نشان می‌دهد که قانونی ازدواج کرده اند. زن و شوهری که با موتور رفته اند. کیف خانم بینشان قرار داده شده است. نه کار غیر عرفی می‌کنند که بگوییم کار غیرعرفی کرده اند. مثلا دست هم را لمس کنند.

انتقادات به ضد انقلاب و کسانی که زمان ساخت ما را تهدید علنی کردند نزدیک است!

مقدم در ادامه ضمن بیان اینکه نقد‌هایی که می‌خوانم انگار برایم عجیب است، افزود: خیلی خیلی نظرات به ضد انقلاب و کسانی که زمان ساخت ما را تهدید علنی کردند نزدیک است. دوستانی که اینطرف می‌دانند تیم ما مردم را دلسوزانه پای سریال می‌نشاند. این‌ها را چطوری می‌توانیم تحمل کنیم. این حالم را خراب کرده است. ما خدمت می‌کنیم یا خیانت می‌کنیم.

حیف است روی سریالی که به انقلاب ادای دین می‌کند لکه بیندازیم

مشاور سریال و مدیر اسبق شبکه یک سیما افزود: واقعیت قصه این است که در سریالی که در نوروز ساخته شد و کمدی ساخته شد سکانسی داریم به زمان قبل از انقلاب می‌پردازد. گفته می‌شود اینجا شکنجه گاه قبل از انقلاب بوده است. در همین سریال قهرمان قصه خود را به ادای دین مکلف می‌داند. در همین سریال به موضوع جشن نفس پرداخته می‌شود. داوطلبان برای اهدای عضو افزایش چشمگیری پیدا کرده است. حیف است لکه‌ای روی چنین سریالی بیاندازیم.

کریمی بیان کرد: تکلیف رسانه‌های معاند مشخص است و حرفهایشان برای ما و نه هیچکس معیار نیست. این‌ها همان‌هایی هستند که وقتی سریال را کار می‌کردید علیه شما بودند. فکر نکنید انتقاد‌های داخلی هم از روی غرض ورزی است.

مقدم افزود: من کنجکاو ادیبات و جملات مشترک بین برخی‌ها و این شبکه‌های معاند هستم. هر اثر هنری زاییده ذهن انسان‌ها است. نویسند‌ها و بازیگران همه تا زمانی است که زنده هستند اشراف دارند و اشرافشان تا لحظه‌ای است که دیده و شنیده اند. ما آدم‌های کاملی نیستیم. ممکن است وقتی نوشتیم و ساختیم و بازی کردیم چیزی وجود داشته که نمی‌دانستیم و به سهو از دست داده ایم. قطعا عیب و نقص دارد، چون ما آدم‌های کاملی نیستیم که اثر بدون نقص بسازیم.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
واقعا مگر تو جامعه امروز بی احترامی نسبت به بزرگترها نیست چراانقدر انتقاد میذاشتین ببینید اخر فیلم چی میشه بعد انتقاد کنید
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۴:۵۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
به نظر من پایتخت ۶ حرف دل مردم بود واقعا یک ساعت خنده یک ساعت پرت شدن ادم از غصه ها دیگه مگر چی میخواد سریالی که مردم باهاش میخندن واقعا حیف نیست کنار برود
Iran (Islamic Republic of)
رها
۱۸:۲۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
خیلی خوبه من از همین وضع خوشم میاد
Iran (Islamic Republic of)
صالحی
۱۴:۴۶ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
ممنون از دست اندرکاران ساخت سریال پایتخت و خداقوت
خیلی عالی بود که در این سریال بی حرمتی به بزرگتران و ... نشون داده شد چون این سریال با مردم صادق هست و اتفاقات واقعی روزگار ما رو نشون میده بنظر من همه کسانی که از این موارد انتقاد کردن خودشون رو در اون موقعیت دیده بودن وگرنه اینطور جبهه گیرانه انتقاد نمیکردن
به جای انتقاد کردن از سازندگان این سریال به خودمون بیایم و احترام بزرگترها رو نگه داریم
دقیقا هدف این سریال تلنگری به همه ما بود
سپاس و قدردانی میکنم از همه دست اندکاران این سریال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۵ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
همین که اینقدر انتقاد میشه نقطه ی قوته کاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
سریال پایتخت عالی بود .واقعا جاش ساعت ده تو تلویزیون ایران خالیه .دست مریزاد به همه عوامل ساخت این سریال
Iran (Islamic Republic of)
نجلا
۲۲:۰۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
خيلي هم خوب بود ،همه مردم راضي ان،ادامه بديد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
واقعا سریال بد اموز و بی بند وباری بود و فقط بلدا پول بیت المال رو به جیب بزنند
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۲۰:۴۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
با سلام
در خیلی از قسمت ها سریال بد آموزی داشت، من نمی گذاشتم بچه ها این فیلم رو ببین، با اون بی احترامی به پدر و مادر
افتضاح بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام به نظرمن بی احترامی به بزرگتروحرمت بزرگترونگه نداشتن واقعادرهمه قسمتاش وجودداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
خیلی هم خوب بود اینقدر انتقاد نکنید بهترین سریال ایران هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
من طرفدار همین سبک پایتخت هستم.لطفا بدون توجه به حاشیه ها ادمامه بدین کارتونو.دستتونو میبوسم وموفق باشین.یاعلی مدد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
یا علی مدد گفتن ها به طرفداری از این سریال ضد فرهنگی نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناهید
۱۰:۱۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام سریال خوبی بود ممنون از عوامل سریال، دوستان لطفا اینقدر انتقادات بی خود نکنید که عوامل سریال رو دلسرد و پیشیمان کنید و فیلم نسازند و اون وقت از سال های بعد فقط باید مستند راز و بقا ببینیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناهید
۱۰:۱۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام پایتخت۶ شاید مشکلاتی هم داشت ولی انصافا تنها سریال خوب عید امسال بود من خودم چند قسمت اول سریال های دوپینگ و کامیون رو دیدم ولی اصلا جذابیتی نداشت که دنبال کنم ولی پایتخت ۶ حداقل اون کشش رو داشت و لحظاتی خوبی با اون داشتیم، ممنونم از عوامل سریال و امیدوارم ادامه داشته باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
فقط جنبه سرگرمی داشت و بس. و الا بد آموزی ها خیلی بیشتر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
عالی عالی...ماتاپایتخت ۱۰هم منتظرکارهای جدید وایمیستیم.حتی شده فقط پخش خانگی باشه.هزینه میکنیم میخریم.کارو ول نکنین ها ادامه بدین.
Iran (Islamic Republic of)
آهو
۰۹:۵۷ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
پایتخت ۶ محتوای بسیار متفاوتی نسبت به ۵ پایتخت پیشین داشت!
حقایق جامعه هست صحیح؛ اما به چه فیمت؟!
بهتاش مقابل چشمان پدر و مادرش سوار ۲۰۶ دوست دخترش میشود؟!
مادر پدرش را به اسم صدا می‌کند؟! بالای سر رحمتی که اندازه داییش سن و سال دارد و به هرحال بزرگتر است پول میریزد؟! سارا و نیکا که در فصلهای پیشین بی اجازه پدر آب نمی‌خوردند کاری به بزرگی اوکی کردن ماهواره را سرخود انجام میدهند؟! بهروزی که در بغل داییش بزرگ شده باید اینقدر بی ادب و قدرنشناس باشد؟! فارغ از بی ادبی ها حتی سریال سوتی های فجیعی داشته! زیبایی و طنزش به جای خودش! ولی به چه قیمتی؟!
در یک سکانس بهتاش و ارسطو میگویند « این چیه شبیه لباس سربارای هخامنشیه تن کردی؟! چرا به پیشینه خودمون توهین میکنید؟!
واقعاً چند تا موضوع تو یک فیلم چپوندین؟؟
من همه پایتخت ها رو از ۱ تا ۶ دیدم!
۱ تا ۵ یک سمت؛ ۶ یک سمت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
کاملا موافقم خانواده ما اصلا فیلم ای دیگه رو نیگاه نکردن و همیشه طرفدار پایتخت بودیم ولی این دفعه خیلی اشکالات داشت به همین دلیل از جذابیتش کم شده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
عجیبه ها . خودت اول میگی حقایق جامعه بعد میای میگی چرا حقایق رو گفتن؟ اصلا فهمیدی چی گفتی؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۷:۲۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
این همه مانور روی سکانس آخر تازه باعث کنجکاوی یه عده‌ای میشه که برن ببینن چی بوده اون فیلم‌مفتضح!!!
بنظرم که خنداندن ملت به هر وسیله‌ای و مثلا به بهانه بیان درد مردم اصلا توجیه پذیر نیست!
من‌شخصا از این همه تبلیغ کاشت ناخن با لاک‌رایگان! در سکانس‌های آخر بردن بهبود، بسیار متعجب و ناراحت شدم! از صدا و سیمای جمهوری اسلامی! بعید بود!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
اصلا این سه تا فیلمی که گذاشتن و اقای مقدم صحبت میکنن رو دیدی؟ اینجا رحمت و اون خانم مثلا زن و شوهر هستن یک زن شوهر اینجوری باشن چه اشکالی داره؟؟؟اینهمه هم کاشت ناخن هست اشکالی داره؟
Iran (Islamic Republic of)
شکریان
۰۵:۳۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
بسیار هم سریال جالب و جذابی بود.
تمام اقشار جامعه رو پای تلویزیون کشید.
از برنامه های مزخرفی مثل دوپینگ و خنده بازار خیلی بهتر بود.
اگر تمام منتقدان کشور هم جمع شوند حتی یک سریال مثل پایتخت نمیتونن بسازند.
فقط یاد گرفتن حرف بزنن و شعار بدن.
روحیه مردم در این شرایط کرونا،خیلی خسته و افسرده بود و این سریال نیاز بود و هست.
به نظر بنده محسن تنابنده و سیروس مقدم کاری کمتر از پرستاران و پزشکان انجام ندادند.
چون از لحاظ روحی بیماران و کادر پزشکی را در بیمارستانهای درگیر کرونا شارژ میکردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
اگر پای این سریال نشستیم به خاطر ذهنیت از 5 فصل قبلی داشت نه این سریال...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
لطفا جنبه داشته باشین، اگه اینجوری باشه که ما شمالی ها بیشتر از همه باید اعتراض و انتقاد کنیم، اگر بخواین اینجوری فکر کنیم با هیچ چیزی نباید شوخی کرد
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۲۰:۵۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
سوال من اینه، شوخی یا حرمت شکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
شوخی ؟ چه ربطی داره یه پسر عصبی که جلو پدر مادرش وای میسه میخواد داییشو بزنه
Netherlands
نسرین محبی از زنجان
۰۲:۲۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
باسلام وخسته نباشید .به دست اندرکاران فیلم پایتخت ..روهم رفته خوب بود خسته نباشید ..ولی انتقاد من از این بود که این فیلم فرزندسالا ری را رواج داده .همینطور بهتاش خیلی راحت به مادر و دایی و بزرگترها کم احترامی می کرد..الان به اندازه ی کافی قشر نوجوان و جوان ما ب. نابفرمانند ..اینم یه آموزشی دیگر می شود .خواهشاً عاجزانه از کارگردان بزرگوار میخواهیم عنایت بفرمایند.
Iran (Islamic Republic of)
پایتخت ۶
۰۱:۴۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
چرا اینهمه به این فیلم گیر دادین؟مگه چیکار کردن جز خنداندن مردم تو این روزای پراسترس؟!مثلا این روزای ماخیلی پرمحتوان؟منکه اولین پایتختمه که نگاه کردم،خیلی هم خوب بود،چون نگاه بدبینانه ای مثل شمانداشتم،چرااینقدرمنفی گراهستین؟لیاقتتون همون سریالهای تکراری آی فیلم هست.دست همه عوامل سریال دردنکنه بیصبرانه منتظر قسمتهای باقیمانده هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
اتفاقعا عالی بود دیگه همه ماها مشکلات این جامعه رو مشناسیم زیاد گیر بی خودی ندین بزارین مردم بخاطر این بیماری خونه نشین شدن حداقل یه کم با دیدن این طنز ها خوش باشن
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۱:۰۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
اولاً سریال پایتخت شش هم ، مثل پنجتای دیگه عالی بود ثانیاً چرا با حرفای بدمون باعث رنجش و دل سردی عده ای میشیم که دارن دورهم ، واسه دل مردم کار میکنن تا مارو برای حداقل چند دقیقه از روزمرگی و فضای مجازی و... فارق کنن سالها پیش هم همین حرفا در مورد سریال بَرَره مطرح شد و به اون صورت ناراحتی ایجاد کرد ثالثاً یقیناً این سریال موفق هست که با شروع شدنش میزان مصرف اینترنت پایین اومده و همه دور هم جمع میشن
رابعاً کی میگه این سریال محتوا نداره مسئله ی اهدای عضو و ظاهر سازی عده ای ظاهر ساز برای کسب پست و مقام و گلایه به وضع اقتصادی و نادیده نگرفتن قشر جوان و ... کم محتوایی نیست‌ند و از مسائل روزِ .
Iran (Islamic Republic of)
حمزه
۰۱:۰۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
تقریباصحنه خنده داری توی پایتخت۶ ندیدیم.
بهتاش نماد یک جوان شمالی است که متاسفانه خیلی بی غیرت نشون داده شده وگه کدوم جوانی دوسال مادرشو با یکی میبینه وحرفی نمیزنه؟
ازدواج مجدد مادر بهتاش می‌تونست یک امر عرفی و شرعی باشه ولی اینکه بهبود دوباره برگرده قضیه رو ناموسی کرد...
برگشت بهبود هیچ باری به بار طنز فیلم اضافه نکرد هیچ ...کلی هم آسیب داشت.
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۰۰:۵۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
فوق العاده ضعیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
به نظر من مجموعه پایتخت بهترین مجموعه تلویزیونی است و اصلا جای انتقاد نداره ،چه مجموعه ای دیدید انقد نظر مردم رو به خودش جلب کنه و انقد واقعی باشه،مردم هر سال منتظر پخش این سریال هستن به نوعی عیدانه ای برای همه با وجود مشکلاتی که وجود داره همه منتظر پخش سریال هستن .من از کارگردان ها و بازیگران و همه ی آنهايي که در ساخت پایتخت 1 تا6 زحمت کشیدن تشکر و قدردانی میکنم انشالله هر سال مجموعه پایتخت ادامه پیدا کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
بعضی از واقعیات جامعه رونشون م میده به همین خاطر منتقدین زیادی داره
Iran (Islamic Republic of)
TAHA
۰۰:۰۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
بابا چی میگیت ؟پایتخت ۶ که خیلی عالی بود شما انگاری حالتون بد٬ من که منتظر آخرین قسمت و فصل های جدید این سریال هستم
Iran (Islamic Republic of)
Z
۲۳:۵۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
بی نظیر، قابل درک و دوست داشتنی
عوامل زحمت کش پایتخت، خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
پایتخت ۶ عالیه و امید وارم پایتخت ۷ هم وجود داشه باشه این اغراق
و نیست که بگم عید امسال به امید پایتخت ۶ زنده بودم تو اون همه استرس کرونا دستمزدتون نوش جونتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
بهترین فصل و واقعی ترین فصل همین شش بود، سیلیبریتی هامون خو همه ماشالله سگ و گربه بازن، وضعیت سیاست خو هم همین طور، جوونا مون هم سرگرم شبکه های بیخود... توی این مملکت راستی نقد میاره عزیزان
Iran (Islamic Republic of)
ادیب
۲۳:۰۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
با سلام.وتقدیرتشکر از تمامی عوامل سریال ماتحت سریال پایتخت تنها سریالی هست که می تواند و توانست مشکلات ومضلات جامعه را به تصویرکشیداتصویرکشیداز کار مسئولین انتقاد کرد ماتحت بهترین سریال در طول این چهل سال است
با تشکر از آقای مقدم و آقای تنبانده ودیگر دوستان
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۰۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
وای خدا چه قد بر سریال به این خوبی حرف دراوردن پایتخت ۶ عالیییی بود خواهشا ۴ قسمت پا یانی رو هم بسازید منتظر پخشش هستیم امیدوارم فصل ۷ هم ساخته شود پایتخت مشکلات خانواده های ایرانی رو به تصویر می کشه بعضیا واقعا انگار ایران زندگی نمی کنند که به واقعیتهای این سریال خورده می گیرن
Iran (Islamic Republic of)
صبحان
۲۲:۵۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
اگر قسمت های کامل کننده سریال پایتخت گذاشته نشود بینندگانش را از دست می دهد چرا که طرفداران زیادی دارد و بعد چندین قسمت پخش سریال نتیجه کارهای بازیگران پایتخت معلوم نشد.لذا باید پخش شود.
Germany
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
دست همه دست اندرکاران وعوامل سریال درد نکند. بالاخره درایامی که حال مردم بخاطر کرونا خوب نبود . اوقات خوبی برای مردم بود.
Iran (Islamic Republic of)
کوکا
۲۲:۰۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
سریال پایتخت طنز همه کشورها طینه به مسئولین میزنه چه اشکال دارد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۵۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام
این فصل از پایتخت انگار با یه جور کینه درست شده بود
انتقاد بسیار خوبه و به طور طنز زیبا تر هم میشه اما در این فصل دیگه یه از حد گذشته بود و انگار داشت خط فکری یه عده رو دنبال میکرد و از هدف اصلی (لذت مردم) دور شده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام درود به تمام هنر پیشگان این سریال تواین شرایط کرنایی هرشب لبخند به روی لبان ما می اوردند حال تعدادی اندک تحمل شادی ملت ایران رو ندارند که میگردند ایرادی روی کار این عزیزان بگزارند
Iran (Islamic Republic of)
یاسرمیرزایی
۲۱:۲۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام عالی بود قصه وداستان پایتخت حال وروز اکثر خانواده های ایرانی است یعنی اکثر خانواده ها به این صورت روز خود راشب میکنن ومشکلات روزمره مردم رابه زبان طنز در این سریال خوب نشان دادن بعضی ها دوست دارن مثل سایر سریال های تلوزیون خانواده ها را بدون مشکل درکنار هم نشان بدن که البته یه همچین زندگی فقط تو قصه هاست ورویاها
Iran (Islamic Republic of)
شناس
۰۲:۱۰ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
خودت وخانوادت این طور زندگی می کنین دلیل نمیشه اکثر خانواده های ایرانی که منم جزوشم انگ بزنی و لجن پراکنی کنی.من سالهات بیکارم،ترک تحصیل کردم،پدرم کارگر بنایی بود که 94 فوت کرد و خیلی از دوستان وآشنایانش مثل ما هستن ولی از این بی ادبی ها و که شما ها روزانه درگیرشین نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۲۱:۰۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
یک صحنه اموزنده در فیلم رو نام ببرید.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۴۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
اهداعضو
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۴۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
اهدای عضو ازدواج ترک سیگار وواردشدن به ورزش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
کلا هدف بدآموزی بوده
Germany
یکتا
۲۱:۰۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
باسلام خدمت همه ی دستندکاران پایتخت6 از همه ی تلاشتون برای شادکردن مردم در چنین شرایط ناراحت کننده بسیار سپاسگذارم سریال بسیار خوبی بود و انشاءالله به امید خدا با توکل و پشتکار ادامه بدین بازهم ممنونم که سریال موفق و بسیار زیبا رو از اول تا اینجا متوقف نکردین . باتشکر ارادتمند شما مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
پایتخت به دلیل شباهتش به زندگی مردم عادی جامعه و فراز نشیب های زندگیشون پر بیننده است من به شخصه پایتخت بینیم با فصل پنج شروع شد و واقعا از اون فصل لذت بردم اما این فصل به نظرم چندان جذاب نبود البته گاهی صحنه های زیبا و خنده داری خلق کرد اما من رو نمیتونست پای تلوزیون نگه داره
یک نقد دیگه که دارم راجب شوخی با حج و خونه خدا بود بنظرم بهتره به جای شوخی با مسائلی که از جانب خداست و باید بهش احترام گذاشته بشه مطالب خیلی زیبا تری و خنده دار تری از بازگشت بهبود میشد خلق کرد و توی قسمت قبلی یک صحنه های معنوی و لحظه هایی برای پشت هم بودن از جون مایه میذاشتن خیلی زیبا بود و در عین خنده حس همبستگی به ادم میدا
Iran (Islamic Republic of)
جابر
۲۰:۳۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
هیچوقت بار کج به منزل نمی‌رسه اگر کسی همیشه با خدا باشد و از دشمنان خدا نترسد حرف و عملش به دل می‌نشیند و نیاز به توجیه ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
وقتی فقط پول در آوردن ملاک شد میشود این
پایتخت6
Iran (Islamic Republic of)
منم ایرانی
۲۰:۱۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
کاش همه مسایل اینجوری زیر زره بین بود رسوا میشدن.امام زمان فرجت خواستاریم
Iran (Islamic Republic of)
Aysan
۱۹:۰۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
پایتخت ۶ افتضاح بود
Iran (Islamic Republic of)
شکریان
۰۶:۰۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
خیلی هم عالی بود.
افتضاح بود تماشا نمیکردین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
سخت نگیرید پایتخت واقعا سریال قشنگیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
مجری به اصطلاح بی طرف تو رو چقدر دادن تو که باید در این برنامه بی طرف باشی
Iran (Islamic Republic of)
اهوازی
۱۸:۵۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
مجری که باید بی طرف باشد که فقط چاپلوسی کارگردان رو می کرد انگار اینها رو خریدن بالخره این چند ده میلیارد اینجوری هزینه میشه
Iran (Islamic Republic of)
پ
۱۸:۴۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
با عرض سلام خدمت همه. آخه چرا اینقدر انتقاد این یک سریال در تلویزیون مثل همه برنامه های دیگه الان که تمام شد دارید چه چیز آموزنده ای به جاش می بینید.که متحول شدید؟؟ بابا داستانه سریاله اینقدر بحث الکی راه ندازید. من که عاشقانه دوست داشتم و هر قسمت را 5 بار دیدم دستشون درد نکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام آیا این منطق که واقعیت جامعه را نشان میدهیم درست است؟ آیا رسالت سیما وهنرمندان تنها نشان دادن واقعیت جامعه است؟ یا هدایت و رشد واصلاح جامعه ؟ صرف نشان دادن باعث عادی سازی وترویج بدیها میشود. متاسفانه در اکثر فیلمها شوخی وطنز هم همراه شده با حرکات والفاظ غیر اخلاقی،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
بسیار قشنگ وسرگرم کننده ای بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
واقعیات جامعه را که نباید با نگاه محدودی که خودمان داریم یا دیده ایم بیان کنیم بعدشم مگر هر چیزی که به قول بعضی ها واقعیات جامعه است رو باید بیایم تو تلوزیون نشون بدیم تا کسانی هم که در جامعه هستند و از این چیزا روحشون خبر نداره مبتلا بشن بنظرم به جای این چیزا باید چیزی را نشان دهیم که از جامعه انتظار می رود تا حداقل تاثیر مثبتی داشته باشه و...
Iran (Islamic Republic of)
مسععود
۱۸:۰۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
مگه نمیگیرد ۸۰ درصد طرفدار داره ..خوب ۲۰ در صد مخالف هم کانال های دیگه نگاه کنند..
Iran (Islamic Republic of)
نا شنا
۱۷:۵۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
این قرر شما ها ضر نزنبد یه کاری نکنید که دیگه پخش نشه تو تلویزیون فقط پایتخت خشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
واقعا سریال خوب و خنده داری هست ولی مشکلاتش باید حل بشه، مثلا بهتاش واقعا بی ادبه و اصلا احترام بزرگتر رو نگه نمیداره، نقی و ارستو هم با هم دعوا میکنند ولی جنس صحبتهاشون واقعا با صحبتهای بهتاش فرق میکنه، مثلا یه جا بهتاش به ارسطو میگه ببند دهنتو، من که واقعا زجر کشیدم.
موضوع دیگه اون سکانس آخره که اصلا وجودش نیازی نبود هر چی فکر میکنم چیزی جز شیطنت نویسندگان و کارگردان نبوده، هیچ نیازی به اون سکانس نبود
امیدوارم در قسمتهای بعدی این مشکلات کم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
مجری اصلااجازه نداد منتقدها حرف بزنن ..این پایتخت مثل بقیه قشنگ و جذاب نبود
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۷:۳۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
به نطر من پایتخت ۶ از لحاظ طنز ش بسیار خوب بود ولی خیلی ترویج بی ادبی وبی احترامی را می کرد .حواشی برگشت بهبود خیلی مسخره بود خیلی دست پاچه شده بودن .مثلا فامیل وهمسایه وصدا وسیما هیچ عکس العمل نداشت .وخیلی راحت فردا در کنارهم بودن ادم فکر می کرد مثلا چند ماه بعدشه .کلا سیاق داستان برخلاف طنز بودنش وبازی خوب بازیگرهاش .دلچسب نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام سریال پایتخت امسال فقط حرمت ها رو شکاند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام. بی محتوا بود ولی در کل بعضی قسمت هاش عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
کارگردان حرف میزد من سریال پایتخت دوست ندارم بلکه عاشقشم دیوانه وار
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۰۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
واقعا متاسفم برای همگی که گیر دادین به این سریال. به نظر شما آقایان ما مشکلی جز این سریال نداریم. شایدم اینها همه برای ایجاد جو و مهم جلوه دادنه این سریال. یه مدت در مدت ستایش بحث میکردین حالا به این سریال
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۵۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
باعرض سلام.برعکس پایتختهای قبل هیچ نکته اموزنده و ارزنده ای نداشت.و برعکس نکات منفی بسیاری داشت. و بیبندوباری و دردغ و توهین به بزرگترو اموزش میداد.درکل پایتخت ۶جالب نبودازلحاظ محتوایی.
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۶:۵۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
اگه شناخت مردم از پایتخت سری های قبل نبود شک نکنین پایتخت ۶ عنوان کمترین بیننده رو در بین سریال های نوروزی بخودش اختصاص میداد. پایتخت ۶ با اینکه سر سفره پایتخت های قبلی نشسته بود اما سابقه خوش مردم رو له کرد.کاش هرگز ساخته نمی شد تا خاطرات مردم از پایتخت ، تلخ نمی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
کاش فرهنگ نقد صحیح رو هم بلد بودیم خیلی مسخره بود واقعا مجری ک قشنگ همراهی میکرد و مرتب تایید میکرد تا بی طرف برخورد کنه بالاخره هدف برگزاری این برنامه واقعا چی بود یه عده همه چی رو خوب و گل بلبل جلوه بدن برن کاش میزاشتن منتقدین هم قشنگ حرف بزنن و ایقدر نوجیه نکنن هیج کاری صد در صد قوت نداره اینو بپزیریم خیلی خوبه واقعا ک مسخره بود قسمت اول نقد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
به نظر من پایتخت ۶ ازتپامی پایتخت ها عالی و محشر تر بود و هرکسی انتقاد میکنه ببخشیدا نفهمی خودشو میرسونه باید از بازیگران عالی و محشر و بی همتا ی پایتخت خصوصا جناب آقای محسن تنابنده ی عزیز و گل تشکر و قدر دانی کنند.... این جواب جناب آقای سیروس مقدم عزیز نیست... ازتمامی شما عزیزان دل ممنونم.... جناب آقای سیروس مقدم عزیز،سرکار خانم الهام غفوری عزیزم و خصوصا جناب آقای محسن تنابنده عزیز‌و گل و سایر بازیگران و خانم نسرین نصرتی(فهیمه جون)با بازی عالیشون تشکر
Iran (Islamic Republic of)
1
۰۲:۲۹ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
نمی بخشم، متن بالا نفهمی بسیار بالات رو می رسونه
Iran (Islamic Republic of)
.محمد.
۱۶:۳۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
آقای سیروس مقدم درسته سریال خوبیه و مخاطب زیادی داره ولی همش دروغ .همش حیله. همش حسودی و مسخره کردن همدیگه رو..فیلمهای هندی که
که ما خوشمون نمیاد وقتی میبینی یه فرد کم سن وسال پیش بزرگتر میره دست یا شونه هاشو می بوسه ولی اینجا دایی رو کتک میزنن مسخره میکنن یا پسر خاله مادر و میزنن یا به بقیه به انواع مختلف کم احترامی میکنه.میشه گفت .فقط فقط بهر نحوی تماشاگر باید بخنده@خداقوت آقایان کارگردان
Iran (Islamic Republic of)
کامی
۱۶:۳۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
خداروشکر که مملکت ما هرچی نداره متخصص و کارشناس زیاد داره تو هر زمینه ای بگی صاحب نظر داریم خداروشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
پایتخت ۶ خیلی بد بود و تمام شخصیتها نکات منفی داشتند و کاملا بد آموزی داشت اصلا نکته مثبتی نداشت
Iran (Islamic Republic of)
نیما رستمی زاده
۱۶:۱۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام ببخشید من سوال می پرسم اگر کرونا تموم شه از کجا بفهمیم که قسمت های بعد پایتخت میدهد ؟؟؟؟؟؟؟ در گوگل میگوید یا در اخبار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
خیلیییی سریال خوبی بود،اگر کسی دوست نداره بره همون سریال ترکیه ای ببینه
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۵:۵۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۵:۴۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
انگارمشکل مردم فقط این سریال پایتخت هست ول کنیدبابا...اماصداوسیماهم خوب بلده مردم ومعطل کنه تایه سریال تموم میشه هی کارشناس هی منتقد هی هی هی...دست بکشید
Iran (Islamic Republic of)
فرشید
۱۵:۱۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
واقعا باید به عوامل پایتخت خسته نباشید ویژه گفت.یکسری آدمها حسادت میکنند نمی خواهند موفقیت این گروه را ببینند.ما ملت ایران از شما حمایت میکنیم.شبهای خوبی برای ما ساختید.منتظر قسمتهای بعدی نیز خواهیم بود.دستمریزاد
Iran (Islamic Republic of)
مزدک
۱۴:۵۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
فقط نظر شخصیم رو میگم.اقای تنابنده رو به خدا میسپارم. اون بهترین داوره
Iran (Islamic Republic of)
سمیه بصیری
۱۴:۴۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
من از شخصیتی مثل رحمت توقع همین رفتارهای فانتزی فیلمها رو داشتم.رحمت نماینده ا دمهای از جامعس که بیشتر زندگیشون درگیر فیلمها وقصه ها است دوست دارن ادای اونا رودربیارن تا به نظر با کلاس بیان با چاشنی سلیقه خودشون یک تصویر با نمک وتا مل برانگیز می سازن.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۴۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
پایتخت جنبه مثبت و منفی زیادی داره,برای بهتر شدن پایتخت های احتمالا بعدی,نویسنده و کارگردان و مشاوران باید اشتباهات خودشون بپذیرن.خرد جمعی برخی از شوخی ها و صحنه رو در فرهنگ خودشون قبول نمیکنن. به نظر میرسه پایتخت داره به بیراهه میره,حیفه...
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۱۴:۴۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
پایتخت ۶ سریال عالی و فوق العاده ای بود که کل خانواده رو ساعت ۱۰ شب پای تلویزیون جمع می کرد. حالا نمی گم هیچ ایرادی نداشت، قطعا هیچ کاری خالی از خطا نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
سریال خوبی بود خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ترانه
۱۴:۳۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
پایتخت فقط یه سریال بود که در واقع واقعیت های جامعه رومخصوصا در مورد رفتار بچه ها با پدرمادرا به تصویر کشیده بود ولی همون‌طور که ما دوست نداریم عیب وایرادزندگیمون دیده بشه از اینکه این ایرادها در سریال وجود دارد هم ناراحت شدیم پایتخت عالی بود حقیقت تلخ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
ای کاش پایتخت 6 هیچگاه ساخته نمی شد، این فصل سریال نسبت به فصلهای گذشته افت خیلی خیلی شدیدی کرد و پایتخت 6 پایتختهای 1 تا 5 رو به معنی واقعی کلمه با خاک یکسان کرد،
در پایتخت 6 ما شاهد خیانتهای گسترده پسرخاله با پسرخاله ، رحمت با فهیمه ، فرزندان با پدر ، هما با همسر و بی بندو باری و بی غیرتی خانواده ها نسبت به فرزندان و بی احترامی فرزندان با بزرگترها و سیاه نمایی زندگی در مشکلات بودیم،
در پایتختهای گذشته ضمن طنز بودن سبک زندگی یک خانواده اسلامی ایرانی و غیرت مردان ایران و شجاعت و صبر بر مشکلات و دلخوشی در عین سختی ها شاهد بودیم ولی اکنون؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
پایانش خیلی سخیف بود برای کسانی که در زمان انقلاب بودند .یار آوری خاطرات بد گذشته بود خدا از تقصیراتشان بگذرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
این چه دفاعی بود که این کارگردان از پایتخت 6 انجام داد ؟ اقا قسمتهای قبل خوب بودند این قسمت سراسر بد اموزی داشت چرا نمی پذیرد . مصاحبه و نقد هم فایده ندارد نمیدانم چرا این سریال از چشمم افتاده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
این سریال بر خلاف 5 فصل قبلی خیلی جای نقد دارد، و درد آور اینکه وقتی کسانی که این همه پول بیت المال را برای ساخت این سریال گرفتند حتی اجازه نمی دهند بهشان نقد شود جالب است. واقعا این سریال چه می خواست بگه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
این آقا رحمت لباسهای پاره را از کجا خریده خیلی با شخصیت کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
دو تا فیلم بدرد نخور از شبکه ی دو و سه پخش شد که به لعن خدا نمی ارزید. هنوزم دارن پخش می شن. کسی نمیگه داستان نداشتن و قصه نداشت و شخصیت پردازی نداشتو از این مزخرفات.
حالا همه گیر دادن به پایتختی که 6 ساله هر سال بهتر از سال قبلش بوده. حالا همه شدن منتقد. اگه راست میگن یه قسمت فقط یه قسمت مثل پایتخت بسازن
Iran (Islamic Republic of)
حجت اله
۱۳:۱۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام چرا در نظرات منتقدین، هیچ نقدی به آن همه کنایه و ایراد به عملکرد دولت و نمایندگان و.... در سریال پایتخت نشد.
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۱۳:۰۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
آقای فرجی این چه حرفیه که میگیدسینمای قبل ازانقلاب ماارزش هنری ندارد...کاملادراشتباهید...لطفانسنجیده حرف نزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
خیلی هم خوب بود همتون همه مشکل دارید که این سریالو مشکل دار میبینید
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۲:۵۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
دهها سریال دیگه با هزینه بسیار زیاد ساخته میشه و هیچکس نمیبینه چون در حدی نیست که حتی بخواد نقد بشه. این سریال این همه بیننده و خواهان داره اما عده ای برای معروف شدن یک شبه شروع میکنن به انتقاد ازش، مثل منطق سنگ زدن به ماشین دودی یا قطار درحال حرکت، البته نواقص جزیی داشت اما این سریال اگر بیننده نداشت و خوب نبود ازش این همه انتقاد نمیشد، شرم کنید. من این پایتخت رو بیشتر دوست داشتم چون داستان در متن خانواده شکل میگرفت چون ماجراهای مصنوعی و خارج از منطق نداشت، به جاش چندین قصه موازی مطابق با واقعیتهای جامعه داشت. دم سازندگان گرم.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۴۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام این کارگردان پایتخت ۶همه اتقات دینی وخانوادگیرای رازیرسوال بردوبه همه اتقادات مااهانت کردولی برخی برایاین که چندلحظ خوش باشندمسولین صداوسیمافقط فکراین هستندکه امارخودرا برای بننده بالاببرند ودیگرهرمزخرفی می خواهدکارگردا بسازد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
لطفا بزرگنمایی نکنید لطفا
فیلم است!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۵:۳۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
چی نوشتی خودت خوندی
Iran (Islamic Republic of)
زیتون سبز
۱۸:۵۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
خدا رو شکر تعداد شما دلواپسان خیلی کمه. بخاطر ذهن منفی تون همیشه بدبینید ب همه چیز
Russian Federation
محمد
۱۹:۴۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
کدوم اهانت؟؟؟؟فیلم طنز همینه باسیاست وهمه چی شوخی میکنه!!!
همین طرز فکر شماهاست که مهران مدیری وعطاران وآقاخانی روازتلویزیون گرفته!!!
بس کنین توروخدا!!!!فیلم به این خوبی روزیرسوال نبرید خواهشا!!!!!
جامعه ماچیزی که نداره متاسفانه شادی ونشاط که همین روهم ازمون گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
حرف الکی نزن
۲۱:۵۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
حرف الکی نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
اگه مورد نقد قرار گرفتید یک جواب قانع کننده بدید که مردم قانع بشن اینکه این قسمت پایتخت کلاسیک بوداین همه بیننده رو قانع نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۲۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
خواهشا ولکنین این حرفاروقیمتارو بیارین پایین.بخصوص ماشینره.
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین اسلامی
۱۲:۲۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
با سلام و تشکر از سازندگان سریال پایتخت 6 سریال خوبی بود گرچه جای نقد هم داشت ولی واقعا دور از انصاف است فقط به این سریال نقد بشه شما ببینید که کدامیک از سریال های نوروزی و یا حتی برنامه ها محتوا داشت یا مخاطب رو به طرف خودش میکشید
یه کم منصفانه تر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
کلا ار از وقتی بهبود وارد سریال شده متن فیلم بیشتر از طنز خارج به توهین هاو بی احترامی ها گذشت وجذاب بودنش از دست داده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۲۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
فکر نکنم موقع پخش سکانس آخر حس بدی منتقل کرده باشه چون آن دو زوج با هم شرعا وعرفا ازدواج کرده بودند
امیدوارم که این سریال در آینده به گونه ای نشود که انتقادها از اون درست از آب درآید چون این سریال به خاطر شئونات و سبک ایرانی بودنش محبوب ٨٠ درصد ایرانی هاست (نه به خاطر سبک غربی بودن و یا رعایت نکردن شئونات اسلامی وانسانی)
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
چیکار کردیم که در همه مسائل دنبال کشف توطئه شدیم یه کم به جامعه نگاه کنبم بیشتر رفتارهای بدی که میگید در جامعه واقعا اتفاق می افته اگر راست میگیم دنبال رفع نواقص اجتماع باشیم تا عیب جوئی از یه سریال
Iran (Islamic Republic of)
پایان
۱۲:۱۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
کل سریال پایتخت وابسته به لهجه مازنیست و گرنه دیالوگ جدیدی نداره و این لهجه که برای دیگر مردم تازگی و حالت شوخی و مسخرگی داره و گرنه با زبان بدون لهجه و فارسی تهرانی با هم صحبت کنن اونوقت میبینید که چیزه خاصی نداره ، پس باید مدیون لهجه مازنی و مازندرانی ها بود
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۲:۰۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
سریال جلف شبکه 2 (کامیون) رو هم نقد کنید!
اون هنجار شکن تر بود ، کل سریال بازیگرا الکی قر میدادن و میرقصیدن انگار واجب شده تو همه سریالا این صحنه ها باشه! که چی! وقتی هیچ کمکی به داستان نمیکنه
۱۲
آخرین اخبار