در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توضیحات سیروس مقدم درباره سوتی‌های «پایتخت ۶»/ چرا پای روح باباپنجعلی به قصه باز نشد؟

کارگردان سریال «پایتخت» درباره چالش‌های ساخت فصل جدید آن صحبت کرد.

حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان - سیروس مقدم برای خیلی از مردم آشناست. او در کارنامه هنری خود آثاری دارد که همه از سریال‌های تراز اول تلویزیون محسوب می‌شوند. مقدم از دهه ۶۰ کارگردانی را آغاز کرد و «به سوی افتخار» از اولین سریال هایش به حساب می‌آید. بعد از آن «روز‌های زندگی» را ساخت و ناگهان با سریال «مسافر» که موضوع اعتیاد را به تصویر می‌کشید، درخشید.

بعد از آن در اوایل دهه ۸۰، «پلیس جوان» را کارگردانی کرد که این سریال معمایی برای شهاب حسینی که اوایل مسیر پیشرفت بود، پله ترقی شد. سریال‌های «عروج»، «دریایی‌ها»، «وکیل»، «مهر خاموش»، «بانویی دیگر»، «مزرعه کوچک»، «ریحانه»، «نرگس» و «پرواز در حباب» نیز از جمله آثار موفق دیگر سیروس مقدم بودند.

اما او در میانه دهه ۸۰ قدم به مسیر تازه‌ای از سریال سازی گذاشت که اولین آن «اغما» بود. «پیامک از دیار باقی»، «روز حسرت»، «رستگاران»، «چاردیواری»، «زیر هشت»، «تا ثریا»، «چک برگشتی»، «دیوار»، «بچه‌های نسبتا بد»، «مدینه»، «میکائیل» و «علی البدل» هم آثار دیگری هستند که در حوزه طنز و بیشتر مسائل روز جامعه تولید شدند.

سیروس مقدم

با ساخت سریال «پایتخت» به نظر نمی‌آمد که قصه‌های یک خانواده معمولی از خطه شمال آن هم در قالب یک سریال تلویزیونی بتواند مخاطب بسیاری را به خود جذب کند، اما زمانی که فصل اول سریال «پایتخت» در فروردین سال ۹۰ به روی آنتن رفت، همه این تصورات از بین رفت. تا جایی که اولین سریال تلویزیونی شد که در سال اخیر به فصل ۶ رسید. حالا دیگر مخاطبان عادت کرده‌اند که نوروز خود را با قصه‌های خانواده نقی معمولی بگذرانند.

به بهانه پخش سریال «پایتخت ۶» گفت و گویی با سیروس مقدم کارگردان این سریال داشتیم که در ادامه آن را می‌خوانید:

سیروس مقدم

چگونگی انتخاب نویسنده جایگزین خشایار الوند

آقای مقدم، ایده قصه «پایتخت ۶» چگونه شکل گرفت؟ آیا زمانی که نگارش ابتدایی را شروع کردید مرحوم خشایار الوند بودند یا اینکه به طور کامل قصه بعد از درگذشت ایشان تغییر کرد؟

ایده پایتخت۶، زمانی شکل گرفت که مرحوم خشایار الوند از دنیا رفته بود. قرار بود نسخه‌ای سینمایی برای روز پدر سال گذشته بسازیم. ۵۰ درصد فیلمنامه توسط مرحوم خشایار الوند نوشته شده بود که به ناگهان از بین ما رفت و همه را سوگوار کرد. آن نسخه سینمایی هم منتفی شد و ما دیگر دل و دماغ کار نداشتیم. چند وقت بعد، قرار شد «پایتخت ۶»، برای نوروز ساخته شود که ما دو طرح داشتیم که یکی از آن‌ها تصویب شد و شد همین پایتخت ۶. از دست دادن خشایار ضایعه‌ جبران ناپذیری برای پایتخت بود و هست.

محسن تنابنده برای نگارش پایتخت ۶، نیاز به نویسنده و کمک دست داشت. مدت‌ها طول کشید، نویسندگان زیادی آمدند و رفتند، تست زدند، مذاکره کردند، اما هیچ کدام نتوانست جای مرحوم الوند را بگیرند. خشایار یکی از اعضای اصلی و ارکان اساسی پایتخت در طی ۱۰ سال همکاری مشترک ما بود. او به جای نقی، ارسطو، رحمت، بهتاش، بهبود، هما، فهیمه و حتی سارا و نیکا بازی می‌کرد، لحن‌ها را می‌شناخت. به فرهنگ و گویش مازندران مسلط بود و عاشق این خطه از سرزمین مان بود. او در کنار محسن تنابنده زوج تکرارنشدنی را تشکیل داده بودند. طبیعی است در چنین شرایطی پیدا کردن جانشین برای مرحوم خشایار الوند کاری سخت و پر ریسک باشد.

سیروس مقدم

آرش عباسی در همکاری‌های قبلی هم با شما بود یا اینکه در این فصل اضافه شد؟

من و تهیه کننده خانم الهام غفوری، آرش عباسی را نمی‌شناختیم و سابقه‌ هیچگونه همکاری با ایشان نداشتیم. آرش در پایتخت قبلی هم حضور نداشت و تازه به تیم نویسندگان قرار بود، اضافه شود. آرش نویسنده‌ چند تئاتر بود و تئاتر مولن روژ را با محسن تنابنده و احمد مهرانفر کار کرده بود و تا حدودی از سلایق و توانایی‌های همدیگر آگاه بودند. بعد از آن تئاتر بود که محسن تنابنده آرش عباسی را به عنوان نویسنده‌ جایگزین مرحوم خشایار الوند به ما معرفی و کار را شروع کرد. طبیعی است مسیری را که تنابنده طی ۱۰ سال طی کرده بود تا به پختگی برای پایتخت نویسی برسد، آرش عباسی می‌بایست در زمان کم و اندکی سپری می کرد. خوشبختانه با استعداد و خلاقیت خود و همراهی و هدایت‌های تنابنده کم‌کم به حال و هوای پایتختی‌ها نزدیک شد و به مرور مدیوم تلویزیون را که مرحوم خشایار الوند به خوبی بلد بود و از نگارش برای آن بر می آمد، بهتر شناخت.

سیروس مقدم

چرا روح بابا پنجعلی هم در «پایتخت ۶» نبود؟

گفته می‌شد روح بابا پنجعلی در این فصل سریال حضور دارد؟ به نظر شما نبود این شخصیت کمبودی در آن ایجاد نکرد؟

به لحاظ دراماتیک باباپنجعلی دیگر کارکرد خود را از دست داده بود و به ورطه تکرار و ملال افتاده بود. بابا پنجعلی به دلیل آلزایمر و بیماری و کهولت سن امکان تحرک و ریتم در قصه را کم می‌کرد. خود بازیگر این نقش هم اذعان داشت که دیگر انگیزه و خلاقیتی برای ادامه ندارد و به شدت تکراری شده است و نقش برایش جذابیتی ندارد. پیشنهاد بازگشت در فرم و قالب روح هم بعد از صحبت‌های زیاد منتفی شد.

«پایتخت» اثری واقع گرایانه است. این پیشنهاد ما را وارد فضای غیر واقعی و فانتزی می‌کرد که با روح «پایتخت» در تضاد بود؛ بنابراین قرار شد که «پایتخت۶» با فوت پنجعلی بعد از یک سال شروع شود و اعضای بدنش جان عده‌ای را نجات داده و حتی مرده اش هم خیر و برکت داشته باشد. ما تصمیم داشتیم تا با جایگزین کردن نقش پیرمرد دیگری مثلا برادر پنجعلی و ... جای خالی بابا پنجعلی را پر کنیم که متاسفانه روند فیلمنامه به سمتی رفت که دیگر این امکان هم وجود نداشت.

سیروس مقدم

با وجود همه سختی ها و مشکلات، پایتخت را به مردم عیدی دادیم

از سختی‌های تولید «پایتخت ۶» برای ما بگویید.

سختی‌های تولید «پایتخت» چند مرحله داشت؛ مرحله اول جمع کردن و هماهنگ نمودن تیم بازیگران بود که هر کدام درگیر پروژه‌های سینمایی و یا نمایش خانگی بودند. بازیگران «پایتخت» همه در بورس قرار دارند و هماهنگی حضور آن‌ها توسط تهیه کننده برای چهار ماه پایان سال به سختی انجام شد.

مرحله دوم سختی‌ها در زمان تولید بود؛ در زمان ساخت «پایتخت» اتفاقات عجیب و غریبی به وقوع پیوست که هر کدام به تنهایی می‌توانست بر روند تولید تاثیر بگذارد؛ ترور سردار شهید قاسم سلیمانی که ما پایتختی‌ها ارادت خاصی نسبت به ایشان داشتیم، شهادت هموطنانمان در تشییع پیکر این شهید و سپس سقوط هواپیمای اوکراینی و تهدید آمریکا به حمله نظامی و در مرحله بعد هجوم مرگبار ویروس کرونا از اواخر بهمن ماه در گرماگرم فیلمبرداری، می‌توانست بر روند کار و شرایط روحی و ذهنی عوامل تاثیر بازدارنده‌ای بگذارد.

اما پایتختی‌ها هم قسم شده بودند که عیدی مردم را در نوروز به هیچ قیمتی به تعویق نیندازند. با آنکه خانواده‌هایشان نگران سلامتی آن‌ها بودند و آن‌ها نیز نگران خانواده‌های خود بودند، در مازندران ماندند و ۱۵ قسمت مربوط به تعطیلات نوروز را تمام کردند. اواخر اسفند ماه بود که با بخشنامه وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا به طور جدی روبه‌رو شدیم. از آنجا که ادامه قصه (همانطور که قسمت ۱۵ دیدید) بهتاش برای بازی در لیگ حرفه‌ای به تهران می‌آید و خانواده هم به دنبال ارسطو جای آن‌ها را پیدا می‌کنند، ادامه قصه در تهران و ورزشگاه آزادی و در فضای فوتبالی و خانوادگی می‌گذرد، عملا دیگر با تعطیلی مسابقات و منع تجمعات توسط ستاد مبارزه با کرونا امکان ادامه فیلمبرداری وجود نداشت.

سیروس مقدم

علت وجود سوتی‌های زیاد در «پایتخت۶»

ما در این فصل گاف‌ها و سوتی‌های زیادی را شاهد بودیم. این موضوع به خاطر سرعت در تولید سریال بود؟

ما هیچ عجله‌ای برای تولید نداشتیم؛ با فراغ بال و آرامش و حتی در شرایط هجوم کرونا با تمهیداتی که تهیه‌کننده و تیم تولید تدارک دیده بودند، کار کردیم. اما اتفاقی که افتاد و باعث چند خطا در کار شد، همزمانی پخش و کار‌های فنی و پس از تولید بود. طبیعی است که بعضی مواقع حتی با بار‌ها دیدن و دقت و بازبینی موارد ریز و جزئی از چشم ما و ناظران و بازبین‌ها دور بماند و متوجه آن‌ها نشویم. به نظر من باید به حرف اصلی سریال توجه کرد تا نکاتی که حتی ارزش محتوایی و چشمگیری در اثر ندارد.

باوجود اینکه انتقاد‌هایی به سریال می‌شد، اما همچنان پرمخاطب‌ترین برنامه تلویزیون در نوروز بود. فکر می‌کنید به چه دلیل به این حجم از مخاطب رسیده است؟

به نظر بنده مردم، تصویر واقعی‌تر و عریان تری از حقایق دور و برشان را در «پایتخت» می‌بینند. تلویزیون را اگر به مثابه آینه تمام قد جامعه ببینیم، طبیعی است هر گاه مردم و مخاطبان تصویر خود را با تمام دغدغه‌ها و مشکلاتشان ببینند به آن اعتماد و کانال‌های بیگانه و ماهواره‌ای را خاموش کرده و تلویزیون داخلی را تماشا می‌کنند. «پایتخت» به دلیل نزدیک بودن به نوع زندگی مردم، پوشش، سبک زندگی، آرایش ها، گفتار و کردار، توانست در قلب و روح مخاطبان خود نفوذ کرده و آن‌ها را با خود همراه سازد.

سیروس مقدم

در این فصل کنایه‌های سیاسی بسیار مشهود بود و همه می‌گفتند «پایتخت» خط داستانی ندارد و تنها با تکیه بر کنایه‌های سیاسی به دنبال جلب نظر مخاطب است. چقدر موافق این موضوع هستید؟

مگر می‌شود بدون داشتن خط داستانی، این همه مخاطب را با خود همراه کرد. خط اصلی «پایتخت» همان قصه تکراری است؛ گمشده‌ای که پیدا می‌شود و با حضورش نظم موجود را به هم می‌زند. کنار این خط داستانی، بچه قصه‌هایی هم وجود دارد؛ مثلا به خلاف کشیده شدن ارسطو، درخشیدن بهتاش درون دروازه فوتبال و .... به بهانه‌ این خرده قصه ها، با بعضی سیاسیون، هنرمندان، ورزشکاران، ناهنجاری‌های اخلاقی هم شوخی مجاز شد و این خاصیت طنز و طنازی است.

گفت و گو از الهام قبادی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صدرل
۱۴:۱۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
به نظر من مردم باید فیلمو ببین حالا سوتی هم شد که شد مهم اینکه اونا با دل و جون فیلم رو برای ما ساختن
عالیه پایتخت
Iran (Islamic Republic of)
ساناز
۱۷:۲۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
عااااالبیئیبیبی بود.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۱۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
ظاهراً خیلی از نظرات مردم براساس پیش زمینه ایه که از پایتخت دارن.... واقعیت اینه که داستان پایتخت به شدت افت کرده... سری قبلی داستانو به خارج از کشور بردن و داعش و ... بعد یهو توی این سری انگار زورکی میخواستن یک چیزی بسازن و برن... اصلا خط داستانی خاصی نداشت... حالا هرچقدرم که کارگردان بیاد و این نکته رو رد کنه ولی انصافا انگار پایتخت رو به 10درصد داستانش تنزل داده بودن و بدون اغراق میشه گفت که اصلا اون پیام اصالت خانواده و اینجور مسایل رو در سری جدید ندیدیم و صرفا یک سری شوخی که بعضی جاهاش بدآموزی داشت رو در قالب یک سریال جمع کرده بودن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
پایتخت خود جامعه بود یه عده سر شونو مثل کبک کردن زیر بر ف میخوان همه چیزو گلو بلبل نشون بدن مثل بقیه مسائل کشور پس اینقدر ایراد نگیرید نهم اینه که مردم قبولش دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
بخشی از جامعه نه همه جامعه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
به خاطر همین 92درصد کاربران گوگل رای دادن اگه بده!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
خوزستانی
۰۴:۱۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
باسلام ..بابا دست همه ی کاگردانانمان را باید بوسید که با این همه حجم انتقادات باز هم به این ملت خدمت می کنن ..اقا نمی شه با کسی شوخی کرد درباره شهری شوخی بشه اون شهر یا نمایندشان اعتراز می کنن بابا فیلمه ..درباره ی شخصیتی شوخی بشه اعتراز می شه بابا فیلمه ..اقا ما وقتی فرهنگ شوخی نداریم واینقدر چاپلوس هستیم چرا فیلم تولید می کنیم ..اقاهای کارگردان وخانمهای کارگردان ما دستان را می بوسیم واگه برای ما یعنی مردم اهمیت می دهید این انتقادات مال مردم نیستن بلکه مال کسانی که یک مثالی ما عربا داریم می گه مویی که شپش نداره چرا می خاره وسلام ..پایتختیها با این همه تحریم دمه همتون درد نکنه شماها از نظر ما تکید ومثل ندارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
نقی به فامیل خودش یعنی معمولی تعصب داره ولی به دخترانش که به فضای مجازی میرند و عکس و...به اشتراک میزارند بی تفاوت است؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۲۲:۰۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
خوب بود واقعا عوامل پایتخت خسته نباشند .مثل همیشه شیرین و جذب کننده بود. ولی مثلا ارسطو گفت یه حبس کشیده همیشه یه ساک گوشه منزلش داره بداموزی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
انصافا مقدم سریال‌های بسیار زیبای تلویزیون رو ساخته و ما همیشه جزو بینندگانش بوده ایم و امیدواریم باز هم بسازد
با پایتخت 1تا 5که واقعا زندگی کردیم
اما پایتخت 6افتضاح بود نبود قصه وفیلم نامه و متوسل شدن به هر مضحکه ای جهت پر کردن وقت مشکل فیلم بود و مقصر آن هم تنابنده بود و آرش غباسی

هر چند ممنون تنابنده بابت پایتخت‌های قبلی هستیم اما به گمانم تنابنده قدر خود را ندانست و دارد به حاشیه می‌رود...... امید که برگردد
Korea (Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
اخه ادم چی بگه
ای ادمایی که میگین بت الامال حروم شده چرا به پول بیت المال اون همه برنامه سیاسی و مذهبی که هیچ فایده ای نداره گیر نمیدین؟

اونایی که میگین ساخته نشه فیلمای بهتر بسازن خودتون بگین کدوم فیلم تلوزیونی تو این ده سال اخیر تونسه انقد مردم و به وجد بیاره؟
Iran (Islamic Republic of)
داود
۲۰:۴۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام و خسته نباشید میکنم ب تمام عوامل پایتخت .مخصوصا اقای مقدم و اقای تنابنده و بقیه اعضا
.شماهایی ک دم از فرهنگ و ادب میزنید .از همه بهتر میدونید ک صادق ترین سریال فقط پایتخت بوده و با شجاعت تمام مسائل سیاسی ما رو میگه ..تو تمام خونواده ها هم معتاد هست .هم هنجار شکن .هم بچه نوجوان ک بر خلاف عرف خونواده میرن ..
پس خواهشا ایراد نگیرید و هر کاری کنید عاشق پایتخت و بازیگراشیم ..
لطفا نگاه نکنید برید همون سریال های پوشالی الکی خوشو ببینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
نویسنده چرت همینه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
آیا سریال مناسب دیگه ای همزمان پخش میشد و پایتخت پربیننده ترین شد؟ خیر!
تلویزیون ویترین جامعه است. متاسفانه به شخصه هرچی کار بد تو زندگیم یاد گرفتم از تلوزیون خودمون بوده. به بهانه این که بخشی از جامعه یا اصلا همه مردم دنیا کار زشتی را انجام میدهند شما باید آن را وارد زندگی تمام مردم کنید؟
آیا هیچ بقالی سوسک و مورچه و محصولات کپک مغازه اش را می ذاره تو ویترین مغازش؟ خیر!
شما باید الگوی رفتاری درست را به مردم نشون بدهید تا ما مردم اونو یاد بگیریم نه به خاطر این که بخشی اینطوری هستند بقیه را هم داغون کنید.
-
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
تمومش کنید
Netherlands
درنا
۰۱:۵۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام و تشکر فراوان از عوامل این سریال. دستتون درد نکنه که با این شرایط کرونا حاضر شدید فیلم بسازيد و پایتخت را ادامه‌ دهید. ما که حسابی لذت بردیم. نمیدونم چرا بعضي ها انتفاد میکنن. و واقعا عالی بود.
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۱:۵۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
اند سقوط اخلاق بود پایتخت
خسته نباشید...
خسته نباشید...
بازهم خسته نباشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
اتفاقا پایتخت خود خود جامعه الان هستش یه عده نمیخوان قبول کنن
Germany
ناشناس
۰۱:۴۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
اتفاقن سریال باحالیه هر سال درست کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
تو كه رفتى اون ور اب اتفاقن زبان فارسى را فراموش كردى يا اتفاقا وقتى هم ايران بود سواد درست و حسابى نداشتى
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
متاسفانه پایتخت شش خوب نبود و به دلیل خونه نشینی و سابقه سالهای قبل دیده شد
دیگه این پایتخت رو تموم کنید پولشو برای ساختن طنزهایی که محتواش خوبه مثلا سالهای قبل ساخته شدن مثل خانه بدوش و .... طنزهای جدید بسازید. اگر قبلا تونستیم پس الان هم میتونیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
اشتباهی منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۱:۱۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام و خسته نباشید خدمت همه عوامل تولید سریال پایتخت.
با توجه به اینکه همه شما رو دوست دارم، از شما خواهشمندم انتقادها رو با دقت گوش کنید و برای پروژه بعدی روی تقویت فرهنگ فردی، اجتماعی و ملی کار کنید.
دستتون درد نکنه. خداقوت.
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۰۱:۰۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
بعضی ها به واسطه انتقاد بیخود وارد بازی ندونسته انتقام از تنابنده شدن و دارن تو زمین کس دیگری بازی میکنن.
وگرنه پایتخت 6 نکات مثبت بسیار زیادی داشت
مثلا نماز صبح خوندن نقی فوق العاده بود
در هیچ یک از سریال ها اصلا نماز معنی نداره یا اگر داره فقط کار مادر بزرگ خونه هست در زمان وقوع مشکلات.
البته کمبود هایی هم در حد ضعیف وجود داشت اما نقاط قوت های بسیار این سریال ملموس تر بود برای کسانی که از دید تخصص و یا واقع بینانه ببینند
Iran (Islamic Republic of)
اسی
۰۰:۵۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام در تمامی سریال پایتخت ۶ فقط لحظه جدا کردن دست بهبود با بیل بود اگه منو خندوند و شباهت زیادی به طنز مرحوم الوند داشت روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
محمد۷۶
۰۰:۴۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام سریال بسیار خوبی بود امیدوارم ادامه پیدا کنه ما به پایتخت در عید ها عادت کردیم
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد زارع
۰۰:۳۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
داستان بهبود بعد از رفتن به خارج کلا مشکل داشت.هر کس بعنوان مامور به خارج از کشور اعزام می شود طبق قوانین و مقررات و تشریفات خاص اعزام میشود و هر مشکلی برایش پیش بیاید از طریق وزارت خارجه و کنسولگری پیگیر می شود و برگرداندن آن باز تشریفات خاص خود را دارد اما در رفتن بهبود و گم شدن آن و برگشتن او قصه بسیار ضعیف بود شاید مهمترین دلیل آن عدم آگاهی نویسنده و کارگردان به روابط بین المللی بوده است.در مجموع سرگرم کننده بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
با سلام وتشکر از قسمتهای خوب سریال پایتخت نظیر نشان دادن چهره سفاک داعش به مردم امیدوارم منتقدان خوب وغیر چاپلوس با کمک به کارگردان علاوه بر افزایش جذابیت الگوساز باشند امیدوارم چهره های پایتخت طوری طراحی شوند که جوانان داخلی وخارجی علاقمند به الگو گیری از آن باشتد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
به نظر من این قسمت از پایتخت خیلی خنده دار بود مگه اون کسایی که میگن خیلی بی نمک بود مشکل افسردگی دارن تو رو خدا ببین خودتون به دکتری چیزی نشون بدین تا خیال ما هم راحت بشه
Iran (Islamic Republic of)
سلمان
۲۳:۱۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
باسلام و احترام

مقایسه سریال پایتخت ۵ و 6
*تفاوت تهیه کننده ارزشی* (سازمان فرهنگی اوج)وغیرارزشی را نشان میدهد❗
------------------------

*پایتخت ۵:*
تبلیغ استقامت،
مبارزه با داعش،
فداشدن برای حفظ حریم خانواده ،
احترام به عکس پدر،
افتخار قهرمان ملی،
توجه و خدمت به پدر پیر، غرور ملی.

Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
زیاد جالب نبود ده تا پایتخت دیگه هم بسازن به پای یکش نمیرسه هیچوقت پایتخت یک از ذهن پاک نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
پر مخاطب شد چون هنوز باورمون نشده امسال اینقدر افتضاح بود ولی اگه چندسال پشت سر هم گند بزنن مثل امسال مخاطبان خودشون رو از دست میدن و به زیر ۵۰درصد میرسه عین ماه عسل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
من یه سوال برام پیش اومده ! مگه فامیل و هم خون الکیه که چون ارسطو خاطرخواه طاهره شده دیگه باید باهاش قطع رابطه کنن؟ یعنی بنیان خانواده معمولی انقدر سست بود که با داشتن دوتا بچه اگه طاهره زن ارسطو بشه نقی زندگیش بهم میریزه ؟؟؟ مگه داریم مگه میشه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
مشکل از نویسنده است افکارش با سریال های قبلی پایتخت نمی خونه یعنی اون زندگی رو قبول نداره و نگاهش به جامعه بد بینانه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
این فصل داستان خیلی مزخرفی داشت و همش در جنگ و دعوا بودن و خیلی صحنه های کمی داشت که لبخند را به لبان بیننده بیاره. علتش هم میتونه نبود خشایار الوند برخلاف فصول گذشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
sayeh
۲۲:۴۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
درسته پایتخت ۶ ضعف زیادی نسبت ب سری های قبلی داشت دلیل این ضعف هم نبود مرحوم خشایار الونده اما توی این شرایط سخت و بیماری باز این پایخت بود ک باعث میشد یه مدتی مشکلات رو فراموش کنیم ودور هم جمع شیم،واز تمام بازیگران‌ و عواملش این سریال تشکر میکنم
ب نظرم ارستو نباید با این قصه ینی ب خلاف کشیده شدن ظاهر میشد
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
چون ارسطو در تمامی قسمتها مورد تحسین مردم بود تنابنده خوشش نیومد حسودی کرد
France
علی
۲۲:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
دلیل اینکه پایتخت 6 دیده شد فقط بخاطر سریالهای بی معنی بقیه شبکه های تلویزیون بودش..جای خالی عطاران و سریالهاش به وضوح مشخص بودش.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۲:۳۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
متاسفم برای این فیلمنامه ضعیف و برای تیم پایتخت که همچنین نویسنده ای را به جای مرحوم خشایار الوند انتخاب کردن،فقط پول بیت المال را هدر دادن.فقط می خواستن یه جوری سرهمش کنن.احساس میکنم به شعور هنریم توهین شده.
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
مثل مدارس غیر دولتی میبینی معلم ورزش میشه یهو معلم زیست،شیمی،فیزیک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
جناب مقدم اگه راست میگی شجاعت داشته باش وازمردم بافرهنگ ایران عذرخواهی کن جناب مقدم پایتخت 6 افتضاح بود افتضاح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
جناب آقای مفدم عزیز، با بودن بازیگران خوب و حرفه ای بسیار ، علت حضور سارا و نیکا با بازی بسیار خشک و غیر جذاب و کسل کننده چیست؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
ميخواي بگم بجاي انها، شما را ببرن بازي كنين
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
نقش سارا،نیکا و هما اضافی بود.
هما همچین به خودش تکون خاصی نمی‌داد شاید به خاطر افسردگی هست؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۱۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
از تمام عوامل پایتخت تشکر میکنم و خسته نباشید بسیار جذاب و واقع گرایانه بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
با سلام انگار صدای استودیو پس زمینه فیلم هست شبکه ۱ و ۳ شایدم اشتباه میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
هرچیزی رو که نمیشه بهدمسخره وخنده گرفت.این سریال تمام ارزشهارو زیرپا گذاشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
قابل توجه منتقدین: مگر موضوعات مطرح شده در پایتخت 6 در جامعه وجود ندارد چرا میخواهید چهره را طور دیگر نشان دهید؟اتفاقا محبوبیت پایتخت در بین مردم به خاطر صداقت و واقعیتهای موجود می باشد
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
تنها چیزی که تو سریال نبود مشکلات جامعه فقط یه عده بازیگر میخواستن به یه بهانه ای کنار هم باشند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۵۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام.
عزیزانی که مرتب اعلام میکنن دوست نداشتید ، خوب نگاه نمیکردید. اولا این چه منطقی است.
دوما خوبه مرتب به شما بگن از هر چی ناراضی هستی خوب انجام نده. از خدمات عمومی و شهری و مترو تا شهرداری. بگن خوب سوار مترو نشو. خونه نساز که معترض شهرداری نباشی.
همین دفاع های این سبکی تون که یا از این طرف بوم .........
باعث شد حتی در دفاع از سیاسیون بعد پشیمون تون کرد.
به نظر دیگران احترام بذاریم.
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۲۰:۳۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
کلی قبح شکنی داشت مثل بی احترامی به مادر که به اسم صداش میزدن و بی احترامی به پدر که حتی تو خواب کتکشم زدن ... بی احترامی به بزرگتر که بهتاش ارسطورو با لگد زد وقتی داشت با تلفن صحبت میکرد و خیلی موارد دیگه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام
توی فصل ۶ به اندازه دو قسمت زیر ماشین رو نشون داد
یعنی آب بستن به فیلم.
ظاهرا آقای مقدم عشق لانگ شات و قطار هستندکه توی فیلم خیلی زیاد بود
اگر شرایط تولیدنبود نباید تولید می کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
خداوند پدر و مادر کارگردان و تمامی عوامل این سریال رو بیامرزد، و بهشون عزت دهد،ما که راضی بودیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
رفتارهای نسنجیده مشهود بود اگرنه سریال سرگرم کننده ای بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
آقای مقدم دیگه چنین سریالی درست نکن... چون فقط توهین به بعضی ها بود.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۲۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
پایتخت۶اصلاخوب نبود.از مواد فروختن ارسطو بگیر،از دروغ گفتنای دوقلو بگیر،از مجردی و بی احترامی بهتاش بگیر و...افتضاءبود.امیدوارم دیگه ادامه پیدا نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
این همه در سریال ها وبرنامه دورهمی از گرانی وسایر مشکلات گفته شد ولی گرانی ومشکلات روزبه روز بیشتر می شود این سریال ها وبرنامه ها نقش سوپاپ اطمینان دارند وتاثیری درجامعه ندارند فقط بازیگران وعوامل میلیاردی ومیلیونی پول می گیرند زمانی که درکشور ارزانی باشد همه خوشحال هستند این سریال ها با وجود این همه گرانی وسایر مشکلات کسی را خوشحال نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
اینقدر شوخیها بی نمک و بی مزه و خنک بود که اینهمه بی هنری در نوشتن هم خودش معجزه قرن بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
سریالش فقط اسمش پایتخته اما هیچ ربطی به تهران که پایتخت باشه نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
حالت خوش نيس
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۱۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
این اسم برای قسمت اول بود که در تهران بود و قرار نبود 6 فصل بشه
Iran (Islamic Republic of)
میم
۰۰:۴۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
دوست عزیز سری اولش مربوط به پایتخت بود برا اثباب کشیشون به تهران و ماجراهایی که پیش اومد برا همون اسمش پایتخت بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
بابا یکی بهشون بگه فیلم هرچی بود تموم شد ول کنید دیگه
قشنگ بود راضی بودیم، ولی تا کی میخواین در مورده چیزی که تموم شده حرف بزنید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
یکی فیلم رو پسندید یکی هم نپسندید
دیگه روا نیست این به اون و اون به این توهین کنه .
بی اخلاقی های جامعه ما حتی با کرونا هم خانه نشین نشد . متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
رضا آبیار
۱۸:۳۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
آقای مقدم ادامه پایتخت 6چه زمانی پخش می شود سریع جوابم را بدید
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۸:۳۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
بعد از پایان شیوع کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
میخوام دیگه پخش نشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
نسبت به 5 شماره قبل بی مزه و داستان آن هم بدردنخورد. یادی کنیم از خشایار الوند واقعا اینجا فرق یک نویسنده درجه یک معمولی مشخص میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
نسبت به 5 شماره قبل بی مزه و داستان آن هم بدردنخورد. یادی کنیم از خشایار الوند واقعا اینجا فرق یک نویسنده درجه یک معمولی مشخص میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
آقای کارگردان براتون متاسفم میتونستید خاطره خوشی از پایتخت توی اذهان مردم ماندگار کنید
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۸:۱۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
درسته که خیلی از مسائلی که سریال نشون داد در جامعه وجود داره ولی رسانه هم میتونه این ناهنجاری ها رو منفور جلوه بده و هم میتونه اونها رو عادی سازی کنه. این قسمت به نظر میرسید که دنبال اصلاح ناهنجاری ها نبوده متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
سریال بی مصرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
این دفعه نمره خوبی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۰۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
ای کاش اگه نقد میکنن و در جامعه مشکلی هست و میخوان ازش فیلم و سریال بسازن و... راهکار هم بدن و یکم کارشناسی تر فیلم بسازن.
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۷:۰۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
فقط پنج قسمت اولش خوب بود بعد کسلی داستان خیلی زیاد شد و این دو سه قسمت آخر هم کاملا کسل کننده شده بود البته کمبود لوکیشن هم بی تاثیر نبوده اینکه تو این پایتخت نود درصد سکانس ها یا تو ماشین نقیه یا تو خونه ها در صورتی که میتونین با یک خط داستانی و سوژه داستانی عالی مثل سیل و مسکن مهر و اینا داد جامعه رو بهتر نشون بده و همچنین صحنه های طنز بهتری خلق بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
نسبت به سوال های قبل بد بود
خدا آقای الوند رو رحمت کنه
United States of America
یک بنده خدا
۱۶:۴۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
باید از کارگردان بازیگران این سریال تشکر کنم. خیلی جذاب وعالی بود .
من که این سریال رو دوست داشتم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
از نظر من تمامی انتقاد ها صحیح است !
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۳۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
واقعا کسی که با ارزشهای جامعه خودش بیگانه است می تواند نویسنده باشد؟کسانی که با همین تلویزیون بزرگ شده اند و بعد ناز می کنند می توانند هنرمند مردمی باشند؟اصلا غصه کمبود کارگردان و نویسنده و بازیگر را نمی خوریم. مردم ایران بزرگتر از این حرفها هستند. این کشور با این سابقه تمدنی دچار قحطی هنرمند نخواهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
A3
۱۶:۳۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
ما نیمه ی پر لیوان رو میبینیم و از کنار این سوتی ها میگذریم و ب لحظات نشاط آور و از همهدمهمتر اتحاد ابن خانواده های ساده و پر دل و جرات خیره میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
دست عوامل درد نکنه ، سریال بی محتوایی بود.
Iran (Islamic Republic of)
"عباس
۱۶:۰۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
پایتخت 6 رواج دروغ گویی وبی حرمتی نسبت پدر الگوهای بد ونوع روابط بی دینی را گسترش میدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
صحنه های مربوط به بهتاش و بهروز آنقدر زشت و بی ادبانه بود که بنده شخصا ادامه سریال رو ترجیح دادم نبینم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
کاملا موافقم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۵۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
خدمت اون دسته از کسانی ک میگن سریال خوبی نبود و این حرفا شما اگه خیلی جنبه داشتید و شعور و درکتون از مسائل بالا میبود و ی ذره فکر میکردید بعد اظهار نظر میکردید خوب میشد. خدا هم دلش میسوزه شماها رو نگا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
از مادر عروس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
برادر من
هرکسی میتونه در مورد هر فیلمی انتقاد کنه .
قرار نیست چون منتقد از فیلم خوشش نیاد جنابعالی بهش توهین کنه
جنبه داشته باش عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
خیلی کم هوشی انگار خودت از احترام به پدر هیچی سرن نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
از نظر تو هر منتقدی عقل و شعور نداره.خوبه ادم بفهمه چی میگه.دوست عزیز هر نظری قابل احترامه هر نقدی بی دلیل نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
متاسفم با این طرز صحبتت.هرکس آزاده نظر بده چ مخالف چ موافق.یکم ادب چیز خوبیه ب بقیه بی ادبی میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
الان شما فکر کردی بعد اظهار نظر کردی و شعور و درکتون رابخوبی نشان دادی استاد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
با این اتفاقات و حواشی در پایتخت ۶ به نظرم عوامل این سریال انتظار مردم را از ساخته شدن سری های بعدی این مجموعه دور کردند
Iran (Islamic Republic of)
پوریا صالحی
۱۷:۲۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
ببخشید اشتباه شد منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
بدون الوند واقعا دیگه ارزش دیدن رو نداره. کاملا تفاوت کیفیت آشکار بود
Iran (Islamic Republic of)
sina
۱۵:۴۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
خودت کارگردان و همسرت تهیه کننده باشی همین می شه . بیننده مجبوره ببینه.یه پولی من و بچه ها و سفره ملت.
برای مثال من مادر ارسطووووووووو را زنگ میزنم جواب نمی ده
خواهرشوووووووووووو میگیرم جواب نمی ده . یعنی چی؟
Netherlands
محمد
۱۷:۰۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
دوست نداشتی چرا نگاه کردی؟ مجبورت کردن؟
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۱۸:۳۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
شما مثل این که ذهنتون خیلی خرابه.
من اصلا به ذهنم هم نرسید که این دیالوگ چنین معنی بدی داره.
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۲۰:۴۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
تلویزیون ارث بابات نیست محمد حرف داری جوابی داری بده چرت جواب نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
با پول بیت المال ساخته شده و متعلق به همه ی مردم است ،پس حق انتقاد هم دارند که انتظارات خود را ارائه کنند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۵۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
بیخود کردی نگاه کردی
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۵:۴۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
پايتخت 6 باشتاب زدگي و با عدم داستان پيوست آغاز و تمام شد و دايالوگها عصاب خرد كني بود و طنز و شادابي و نشاط در آن ديده نمي شد و همه شخصيتها از نظر اخلاقي و ادب و احترام عوض شده بودند و هيچ تناسبي با فصلهاي گذشته نداشت و دروغ گويي و بي ادبي وبي حرمتي و بد اخلاقي به اوج رسيده بود و نميتوان گفت حتي هما كه تجربه يك فردبا اخلاق و مثبت سريال بود از آداب و رفتار حسنه هيچ خبري نبود . ميبخشيد نمي توانم به دروغ بگويم خوب بود واقعا اين بار آقاي سيروس مقدم كار در شان مردم ايران ارائه نداد .
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد زارع
۰۰:۴۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
سریال عوام پسندی بود سرگرم کننده بود نه آموزش دهنده
بعضی اوقات دیالوگ ها بیش از حد طولانی می شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
مرتب دعوا و جر بحث بود مناسب سن بچه زیر 7 سال نبود.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۴۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام،امسال واقعا پایتخت بدی بود،،خیلی وبیش از اندازه سوتی داشت،،فقط میخاستن قصه رو یک جوری تمامش کنن،،امسال پایتخت خوبی نبود،اقای مقدم میگه اصل سریال مهمه،زن داداش نقی،در قسمت اول پایتخت زن داداش هما بود،،و هزاران سوتی دیگر،،اقای مقدم این جور سریالها به شعور مردم توهین میشه،،حتی پسر من که دبستانی هست متوجه سوتی ها شد،،مخصوصا زن داداش نقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
چي گيري به زن داداش نقي دادي! خب بهتاش هم فصل ٢ نقش داداش بهبودو داشت! خب كه چي؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
من که اینارو نفهمیدم، احتمالا شما از اون آدمهای بیکاری که دومباله بهونه میگردند اغده هایشان را سر یکی خالی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
از یک خانواده معمولی رسیدیم به یک خانواده غیر معمولی
Iran (Islamic Republic of)
تام
۰۱:۵۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
تو از کل فیلم فقط زن داداش نقی رادفهمیدی..باریکلا به تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
عزيز من در خيلي از فيلمها يك نفر نقش دو يا چند نفر را بازي ميكند ( مثلا نقش خودش و دوقلويش) اگر اينطور است برو يقه انها را هم بگير كه من و بچه ام فهميديم دوقلوها يك نفر بودند!
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۵:۴۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
اصلا روح داستانی این سری با قسمت های قبل فرق زیادی داشت و پایتخت دلنشین هکیشگی نبود..خدا رحکت کنه الوند رو جای خالیش واضحه.شخصیتی بود برای این سریال. اگر پربیننده شد به لدف اعتبار قبلی و خانه نشینی اجباری مردم بود بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
سریال پایتخت امیال به جز طنز هجویه بی مورد بدون هدف نسبت به سالهای گذشته بود. خانواده ها به نیت اعتماد و به فرهنگ ایرانی ودینی ببیند، نه فرهنگ آنچنانی از دوران گذشته. چه کسی جوابگو است. این آقای فرجی بنام مشاور و ناظر و نماینده معاونت سیما در همه سریال ها اسمشان در تیتراژ ها هستند. چکاره هستند؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
کیهان
۱۵:۳۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
چرا خیلی ازماسوادرسانه ای نداریم ؟به نظرتون پرچم آبی یونیسف در قسمت پایانی داستان چی میتونست باشه ؟؟؟؟یه مطلب دیگه خطاب به آقای مقدم :هدف ازتضعیف بنیان خانواده در پایتخت ۶چی بود ؟بهتر نیست آقای مقدم جواب قانع کننده ای به این سوال بدهند ؟چرا آقای عباسی به عنوان نویسنده انتخاب شد بایک جستجوی ساده سوابق آقای عباسی در آثارش کاملا مشهود میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
پايتخت 6 يک رسوايي بزرگ است و همين يک دليل هم، براي آنکه يک فکر اساسي بشود کافيست!
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۵:۳۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
واقعا جالب و جذاب و دیدنی و آموزنده و ... . به نوعی واقعی بود. دمشون گرم به امید خدا منتظر 7 هستیم . . . جزء زندگی ماها شده پایتخت: اصطلاحات و تیکه ها و .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
لازمه از اقای مقدم و همه ی عوامل تشکر کنیم.همین که توی این شرایط خانواده هامون را دورهم نگه داشت و لذت بردیم عیدی خوبی بود.هرکس دوست نداشته و نداره می تونه از این به بعد بزنه کانال های دیگه .ما که دوست داشتیم.
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۵:۱۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
پایتخت خسته نباشید...لطفابه تئاترنماهای تبریزهم کنترل کنیدتئاترلاکچری وبی ادب فقط بخاطرپول بی ادب اصلاباخانواده نمیشه دیدتیم نظارت خودش نظارت لازم داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
همین طرز آوردن بهبود و خشونتهاش به اندازه کافی رو اعصاب بود.
چیزی که میتونست خیلی لذت بخش و خنده دار باشه
مثلاً اولین روزی که با دوچرحه توی شهر میرفت میتونست برخورد عجیب مردم با کسی که بعد از چند سال زنده شده یا برخورد خانوادش بجای اینهمه ترس و خشونت میتونست مثل پایتختهای قبلی ساده و درس آموز باشه
فکر کنم جای مرحوم الوند در هدایت داستان خیلی خالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
چراپشت صحنه رونشون ندادن؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
بنظر من پایتخت ۶نسبت به مجموعه های قبلی ضعیف بود از جمله موارد آزار دهنده رفتار نا هنجار بهتاش بود از انجایی که بعضا تکه کلامها و عبارتها توسط نوجوانان و ... استفاده میشه باید دقت بیشتری در ایک خصوص میشد.
من یک گله هم دارم بیماری صرع که منج به تشنج می شه مربوط به مغز و اعصابه و نشان دادن این صحنه برای بیماران و خانواده هاشون درد ناکه و ممکنه بیمار رو تحت فشار عصبی قرار بده لذا شوخی با این بیماری غیر اخلاقی بنظر میرسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
این قسمت جالب نبود من دو ۳ قسمتشو دوس داشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
این سریال بهترین سریاله واقعا
Iran (Islamic Republic of)
توحید
۱۴:۴۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
اقای مقدم منتظر پشت صحنه های زیبا از سارا نیکا و پسرتون دروضعیت فرقونی تو ویلا ی لواسون هستیم
پایان سلربیتی
Iran (Islamic Republic of)
sahar.mazandaranد
۱۴:۴۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
سریال پایتخت‌عالی بود.مرسی آقای مقدم خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
از بی احترامی ها و رد شدن از خطوط قرمز خانوادگی و اینکه معتادین را بجای مجرم بیمار معرفی کنید و خیلی موارد دیگه بگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
آفرین کارگردان خوب وزحمتکش وتشکر.......
Iran (Islamic Republic of)
اب
۱۴:۲۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
به نظرم شخصیت سارا و نیکا توی فیلم خیلی خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام آقای مقدم سریال خیلی خیلی خوبی دارید من و خانواده منتظر فصل های بعدی سریال هستیم هیچ موقع از ساختن فصل های بعدی پشیمان نشید. خیلی طرفدار دارید بیشتر از منتقدین.
Iran (Islamic Republic of)
Bihar
۱۴:۰۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام اول از همه خسته نباشید میگم به عوامل زحمت کش این مجموعه تلویزیونی.همه ی ما می دونیم که تو شرایط سختی این فیلم ساخته شده.در کل پایتخت 6 از لحاظ سرگرم کردن مردم بسیار خوب بوده و در این شرایط توانسته هر چند کوتاه ذهن مردم رو از افکار منفی دور کنه و ساعاتی رو خانواده بدون دغدغه به تماشای فیلم بنشینند.ولی اگر ریزبینانه تر به این سریال نگاه کنیم پایتخت 6 از کیفیت کمتری نسبت به سال های گذشته برخوردار بوده و در اواسط داستان به صورت اتفاقات روزمره شده بود و کمی کلافه کننده.تیکه های طنز کمتر شده بود و هیجان کمتری در داستان وجود داشت.اتفاقات پراکنده بود و به نظرم یک کم جمع کردن خوب فیلم سخت.
به هر حال از زحمات بازیگران و کارگردان ممنونم
❤❤❤❤
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۳:۵۸ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام همگی خسته نباشیدازاون جاروکش تاآقای مقدم واقعامامردم مدیون شما هستیم چون خیلی وقتها حسابی باعث خندیدن وشادشدن ما مردم شدین.ازخداممنونم که شماها هستین.روح مرحوم خشایارالوندشاد.کاش همه مااینویادبگیریم که تاموقعی که این عزیزان هنرمند زنده اندبراشون دعا کنیم و ممنونشون باشیم نه وقتی ازپیشمان میرن.ازهمه خواهش میکنم بخاطر کارهای قشنگی که تابحال ازشون دیدیم اگه خطایی هم هست ندیدبگیریم.ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
کت سالاری
۱۳:۵۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
به نظرم نقص های زیادی داشت ولی حتمی علتش مرگ الوند بوده.کرونا تا سال ها تموم نمی شهر و بنظرم به پایتخت7نیاز است که پرونده پایتختو بلنده و این پایتخت به عنوان اخرین پایتخت کافی نبود یکی از عالی که خیلی ها بهش فروش می دن
Iran (Islamic Republic of)
پری
۱۳:۵۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
پایتخت از فیلمایی هست که هیچوقت ازش سیر نمیشیم و امیدواریم ادامه داشته باشه. شفافیت این فیلم در پایتخت ۶ هم اون رو جذابتر کرد. کسانی که به واقعیت ها اعتراض دارن برن فیلم های ماورایی ببینن که اصلا تو یه عالم دیگه باشن
United States of America
آرش
۱۳:۴۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
پایتخت با وجود همه خوبی ها و جذابیتهایی که داشت نقاط منفی و بد آموزی های زیاد و عدم رعایت محرم و نامحرم هم داشت و....
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
چرا منتقدین را میخواهیم بایکوت کنیم. اینکه زحمت کشیده بودن شکی نیست. اینکه هزینه کرده اند درسته. عزیزان هر کاری زحمت داره ولی این دلیل نمیشه که کار درست از آب در بیاد گاهی موقع برای کار غلط هم وقت میزاریم زحمت میکشیم و هزینه میکنیم در آخر سر میبینم اون چیزی رو که میخواستیم نیست. پس بهتر است منصف باشیم و انتقاد کنندگان را به جهنم و بیسواد و بدون شناسنامه و ... متهم نکنیم. همیشه بدانیم انتقاد کننده منظورش بهتر از این شدن هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
دستونم درد نکنه ما که از دیدنش لذت میبردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
واقعا سریال مسخره ای بود .حیف وقتی که از این همه مردم گرفت ...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۲۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
کاملا موافقم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
واقعا مزخرف بود این قسمت کجا و اون پنج قسمتهای قبلی کجا اون قسمتها داستان داشت آموزنده بود طنز خیلی قشنگی داشت این قسمت اصلا معلوم نبود چی به چیه افتضاح بود افتضاح نمیدونم چرا یه عده اصرار دارند بگن نه این قسمت خیلی خوب بود اگه چیزی خوب باید گفت خوبه چیزی بد باید گفت بد چطور ما قسمتهای قبلی را میگیم خوبه پس حتما این قسمت خوب نبود که اکثرا میگن بد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام واقعا دست همتون درد نکنه خسته نباشید خیلی جالب بود این قسمت پایتخت ،خانواده ما که راضی بودند فقط این معاون سیما بود نمیدونم هر خری که بود از دوقسمتی که رحمت و خانمش سوار موتور بودنند ایراد گرفته بود باید بگم تو برو غازتو بچرون تو خودت ازهمه بدتری ازاین سریال که با زحمت ساخته شده هر دفعه ایراد می گیری چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
پایتخت واقعیت جامعه رونشون دادولی یه عده دوست دارن دروغ ببینن.به نظرمیاد حسادت داره عده ای رومیکشه که چرا این سریال این همه مخاطب داره
Iran (Islamic Republic of)
پری
۱۳:۵۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
کاملا موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
توهین های بسیار رکیک و بد که در این فیلم دیده می شود ، و حتی به مقام پدر هم رحم نکردند .
ای کاش به پایتخت 6 نگاه نمی کردم .
واقیعتی که می فرمایید اصلا ندیدم .
چرت و پرت تو دیالوگها بود که حتی در واقعیت و رئالیسم هم دیده نمی شود .
نقد این دوره پایتخت بسیار دردناک است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
اگه میخواستن واقعیت جامعه رو نشون بدن، مستندی مانند شوک، هزار راه نرفته و... درست می کردن که لازم به بازیگر و این همه خرج نداشت. سریال باید علاوه بر نشان دادن واقعیت آموزنده باشه. آموزنده بودن این سریال پیشکش که بدآموزی هم داشت. فقط شما این فصل سریال رو با فصل های پیش مقایسه کنید تا بفهمید چی شده.. این جاست که مشخص میشه نویسنده چقدر تاثیرگذاره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
یعنی رسانه های خارجی هم اینطور واقعیت جامعه شون رو نشون میدن؟!! جواب نداری تهمت حسادت نزن!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
منم موافقم با نظرتون واقعیت جامعه رو میگفت کجادیگه احترام به بزرگتر میذارن هر چیز که در پایتخت ۶بود واقعیتی در جامعه بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
رسانه های خارجی هم واقعیت های خودشونو به خوبی نمایش میدن و یه عده عقده ای نمیفتن به جونشون که چرا اینو درست کردی...
به جای عقده ای بازی انتخاب میکنن که نگاه کنن و یا نگاه نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
پس مشخص شد شما جزو افرادی هستی که به پدر و مادرت فحش میدی !!!! خودت میگی واقعیت جامعه ، تو که توی خونه بقیه نیستی پس لابد توی خونه خودتون اینطوریه که میگی واقعیت .
۱۲
آخرین اخبار