واحد‌های صنفی متخلف در تکاب ۶۵۸ میلیون ریال جریمه شدند

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تکاب گفت: ۱۲ واحد صنفی و خدماتی و سه واحد نانوایی متخلف در این شهرستان به پرداخت ۶۵۸ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حسین امینی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تکاب اظهار کرد: سه واحد نانوایی نیمه یارانه‌ای آزادپز که نسبت به عرضه خارج از شبکه یک‌هزار و ۲۹۱ کیسه آرد خبّازی اقدام کرده‌بودند، پس از شناسایی و کشف و ضبط کیسه‌های آرد با جریمه نقدی ۶۰۵ میلیون ریالی متخلف شناخته شده و پرونده آنان برای رسیدگی بیشتر به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد.

 امینی افزود: همچنین برای ۱۲ واحد صنفی متخلف در شهر تکاب به دلیل کم‌فروشی، گران‌فروشی و رعایت نکردن نکات بهداشتی، پرونده تعزیراتی تشکیل و این واحد‌ها به پرداخت ۵۳ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

او با اشاره به بازرسی ۲ هزار و ۵۳۰ واحد صنفی طی ۲ هفته گذشته در تکاب تصریح کرد: در راستای اجرای مصوبه ستاد مقابله با ویروس کرونا ۶۲ واحد صنفی متخلف که به ضوابط طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بی‌توجه بوده و مغازه‌ها را تعطیل نکرده بودند، شناسایی و پلمب شدند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تکاب با بیان اینکه نانوایی‌های این شهرستان تحت نظارت و بازرسی مستمر بهداشتی و صنفی قرار دارند، ادامه داد: علاوه بر آن، در ایام تعطیلات عید نوروز امسال ۳۵۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و نظارت بر ۷۰ واحد نانوایی با آرد یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای در قالب طرح نظارت نوروزی انجام شده‌است.

امینی اضافه کرد: جهت پیشگیری از شیوع کرونا ویروس، رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و سالم‌سازی محیطی روزانه با ۶ اکیپ متشکل از بازرسان صنعت، معدن و تجارت، دادگستری، فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان، اداره اماکن و اتاق اصناف در ۲ نوبت صبح و عصر از واحد‌های صنفی، خدماتی و فروشگاه‌های بزرگ بازرسی و روند تعطیلی بازار نیز کنترل می‌شود.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع‌شده و بیش از ۴ هزار واحد صنفی در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

بازار و واحد‌های صنفی و مشاغل غیر ضروری تکاب به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا از ۲ هفته قبل تعطیل شده، اما فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی در این شهرستان باز هستند.
منبع : ایرنا
انتهای پیام / ش ج 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.