کسری طلا در آمریکا به دنبال تشدید شیوع ویروس کرونا

با گسترش شیوع ویروس کرونا و هجوم به سوی دارایی‌های امن همچون طلا، سرمایه‌گذاران و بانکداران در آمریکا با کسری طلا و سکه روبرو هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: با گسترش شیوع ویروس کرونا، سرمایه‌گذاران و بانکداران در آمریکا با کسری طلا و سکه روبرو هستند.

به نوشته این نشریه، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا با چنان سرعتی رو به افزایش است که باعث نگرانی سرمایه‌گذاران و بانکداران این کشور در خصوص بحران مالی شده است. تقاضا برای خرید طلا و سکه به حدی افزایش یافته است که بانکداران با کسری طلا و سکه مواجه شده اند. بانکداران انگلیسی به دنبال هواپیما‌های خصوصی و نظامی هستند تا طلا‌های درخواستی را به بانکداران در نیویورک آمریکا تحویل دهند.

بر اساس این گزارش، فروشندگان طلا در آمریکا، در حال حاضر، یا تمامی موجودی خود را فروخته و یا به طور موقت بسته شده اند. گروه «کردیت سوئیس» که از سال ۱۸۵۶ به تولید شمش اهتمام داشته است حتی توانایی پاسخگویی به مشتریان خود را ندارد.

گفته می‌شود تقاضا برای طلا در نیویورک سر ریز شده است. به گونه‌ای که میزان تقاضای طلا از بانکداران کانادایی نیز افزایش یافته است.

بهای جهانی طلا با ۱۰ درصد افزایش به بالاترین سطح خود طی هفت سال گذشته رسیده است. هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به ۱۶۲۰ دلار رسید. این افزایش بهای طلا از سال ۲۰۰۰ بسیار نادر بوده است.

سرمایه‌گذاران علت این افزایش را شیوع ویروس کرونا و هجوم به سوی دارایی‌های امن همچون طلا عنوان کرده اند. با این حال نگرانی‌هایی درباره ورشکستگی برخی تولیدکنندگان و موسسات بزرگ ذخیره طلا در نقاط مختلف جهان نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار