نخست‌وزیر روسیه: قیمت پایین نفت هیچ تاثیری بر بودجه کشور ما ندارد

نخست‌وزیر روسیه با اشاره به افت ناگهانی و چشمگیر بهای طلای سیاه طی روزهای اخیر تاکید کرد قیمت پایین نفت هیچ تاثیری بر بودجه این کشور ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «میخاییل میشوستین» نخست‌وزیر روسیه امروز اعلام کرد: ذخایر ارزی روسیه به اندازه‌ای است که حتی با وجود قیمت پایین نفت در بازارهای جهانی، برای سال‌های طولانی این ذخایر کفایت می‌کند. در حال حاضر ذخایر مازاد کشور از جمله طلا و ارزهای خارجی در بانک‌های روسیه به بیش از ۵۷۰ میلیارد دلار می رسد و حجم دارایی های صندوق رفاه ملی نیز بیش از ۱۰ تریلیون دلار برآورد می شود.

میخائیل میشوستین با اشاره روند نزولی بهای نفت در بازارهای جهانی گفت: حتی با حفظ قیمت های پایین نفت، برای جبران بودجه از دست رفته، ذخایر ما برای سال‌ها کافی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: پیوستن امارات به جنگ نفتی عربستان و روسیه

سازمان کشور‌های صادرکننده نفت موسوم به اوپک به ریاست عربستان به روسیه پیشنهاد داد با هدف متوقف کردن کاهش قیمت‌ نفت که در پی کاهش درخواست‌های جهانی خصوصا از چین به دلیل شیوع کرونا به وقوع پیوسته، تولید روزانه خود را بیشتر کاهش دهد؛ اما روسیه این پیشنهاد را رد کرد و دو طرف به نتیجه‌ای نرسیدند.

این شکست دو طرف در دستیابی به یک توافق باعث کاهش قیمت‌ نفت به میزان ۱۰ درصد شد. تحلیلگران گفته‌اند عربستان پس از این موضوع قیمت‌ فروش رسمی خود را برای ماه آوریل به میزان ۶ تا ۸ دلار کاهش داده تا هم بتواند بر روسیه فشار بیاورد و هم سهم خود را در بازار دوباره کسب کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار