همکاری مناسب مردم برای کنترل بیماری کرونا

استاندار کرمانشاه گفت : ۸۰ درصد مردم استان همکاری مناسبی برای کنترل بیماری کرونا دارند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاههوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از جمله طرح‌های مهم مصوب ستاد ملی کرونا است که از ساعت آغازین روز جمعه (هشتم فروردین) به اجرا گذاشته شد.

او با بیان اینکه هرچند برای برآورد میزان اثرگذاری این طرح هنوز زود است، ولی اکثریت بالایی از مردم از اجرای آن استقبال کردند، گفت : این طرح دارای ضمانت‌های اجرایی مناسبی است که بر اساس آن متخلفین جریمه خواهند شد.

او افزود: براساس این طرح خودرو‌های افراد متخلف یک ماه توقیف و ۵۰۰ هزار تومان هم جریمه می‌شوند و مغازه‌های متخلف هم پلمب می‌گردد. بر همین اساس روز گذشته ده‌ها خودرو و واحد صنفی متخلف با جریمه‌های سنگین روبرو شدند.

نماینده عالی دولت در استان گفت: همچنین به منظور کنترل هرچه بیشتر ورودی‌ها و خروجی‌ها، روز گذشته ۲۳ محور اصلی و ۵۸ محور فرعی منتهی به شهر کرمانشاه را کاملا مسدود کردیم.

بازوند از ارایه محدودیت‌های جدی برای روز‌های ۱۲ و ۱۳ فروردین خبر داد و گفت: تمامی تفرجگاه‌ها و پارک‌های استان، چه در شهر‌ها و چه در دامان طبیعت، همه بسته هستند و از مردم درخواست داریم در خانه‌ها بمانند.

او با اشاره به ایجاد نقاهتگاه‌هایی در استان، گفت: دو نقاهتگاه ۵۰۰ نفره و ۱۵۰ نفره برای نگهداری کسانی که تست آن‌ها مثبت اعلام شده توسط سپاه و ارتش ایجاد شده است و افراد مبتلا اگر شرایط ماندن در خانه را ندارند حتما باید در این نقاهتگاه‌ها به سر ببرند تا بهبود پیدا کنند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم در خانه ماندن، گفت: خوشبختانه حدود ۸۰ درصد مردم استان همکاری مناسبی برای کنترل این بحران دارند، ولی ۲۰ درصد همچنان بی توجه به سلامت همنوعانشان هستند. این افراد بدانند اگر عامدانه موجب انتقال ویروس به کسی شوند، در مرگ احتمالی آن انسان دخیل هستند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.