پرداخت ۱۷ میلیارد تومان از بدهی سازمان تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی

نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی از پرداخت ۱۷ میلیارد تومان از بدهی سازمان تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی خبر داد.

پرداخت ۱۷ میلیارد تومان از بدهی سازمان تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزیحجت‌الاسلام سلیمی نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: مقرر شد سازمان تامین اجتماعی ۶ هزار میلیارد تومان مطالباتی که بر عهده داشته را پرداخت کند که بخشی از این مطالبات به مبلغ ۱۷ میلیارد تومان فعلا از سازمان تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی برای بخشی از مطالبات بهداشت و درمان به صورت دولتی پرداخت شده که پیگیر هستیم این روند ادامه پیدا کند.

حجت‌الاسلام سلیمی با اشاره به درگیری نیرو‌های درمان با موضوع کرونا و مطالباتی که پزشکان، داروخانه‌ها در بخش خصوصی از سازمان تامین اجتماعی دارند گفت: این مطالبات گاه تا بیست ماه پرداخت نشده است و با توجه به اتفاقاتی که افتاده با دکتر صادقی رئیس سازمان تامین اجتماعی گفتگو‌ها و رایزنی هایز انجام دادیم که مقرر شد سازمان تامین اجتماعی بخشی از مطالبات این عزیزان را پرداخت کند.

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا و افزایش هزینه‌های درمان و نیاز کمک‌های کمک‌هایی در این خصوص اضافه کرد: با رایزنی‌های متعددی که با دولت انجام شد در مرحله اول حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در کل کشور برای بخشی از هزینه‌های مازاد درمان، پرداخت شده که از این مبلغ فعلاً مبلغ ۱۳ میلیارد تومان برای استان مرکزی پرداخت شده است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به دلیل اینکه کادر درمان به صورت شبانه روز در خط مقدم بشدت درگیر هستند قرار شد بخشی از این ۱۳ میلیارد تومان برای پرداخت تشویقی به کادر درمان هزینه شود که البته پرداخت شده و اسفند ماه به روسای شبکه‌ها داده اند و روسای شبکه‌ها هم خودشان تقسیم کرده اند.

او ادامه داد: حدود ۳ میلیارد تومان دیگر هم پرداخت کرده‌اند و نکته‌ای که وجود دارد این است که به جز بخش‌های اورژانس و بیماران تنفسی بخش‌های دیگری هم در بحث درمان درگیر هستند که حتما پیگیر هستیم که از طریق وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه بتوانیم این مبالغ را افزایش دهیم.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دو بحث دیگر یکی تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی در بخش بهداشت و درمان و یکی هم اصلاح نظام دریافت عزیزان در بخش درمان را از طریق وزیر محترم پیگیر هستیم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.