کشف ۷۰۰ هزار مواد محترقه و ۳۰۰ کیلو پیش ساز مواد منفجره در استان زنجان

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه اولویت پلیس در ایام تعطیلات نوروزی سال ۹۹ با توجه به شیوع بیماری کرونا اول سلامت خانواده و بعد امنیت جامعه است، از کشف ۷۰۰ هزار انواع مواد محترقه و ۳۰۰ کیلو پیش ساز مواد منفجره خبر داد.

کشف ۷۰۰ هزار مواد محترقه و ۳۰۰ کیلو پیش ساز مواد منفجره در استان زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سردار رحیم جهانبخش فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: با همدلی و همکاری همه دستگاه‌های امنیتی و مسئول، شاهد وضعیت امنیتی مطلوبی در سطح استان هستیم به نحوی که استان زنجان جزء استان‌های امن کشور است.

سردار جهانبخش، ماموریت‌های ابلاغی از ناجا و مطالبات مردم را از دیگر محور‌های اجرای ماموریت‌های پلیس در استان زنجان دانست و خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌های پلیس در سطح استان برخوداری از اعتماد عمومی و سر مایه اجتماعی بالا است.

او در ادامه با اشاره به اینکه پلیس مخالف شادی مردم نیست و استراتژی پلیس در چهارشنبه آخر سال همراهی با شادی مردم است، افزود: با توجه به شرایط خاص امسال و انتشار ویروس کرونا از همشهریان عزیز این خواهش را داریم که چهارشنبه آخر سال را در خانه و همراه خانواده خود باشند تا کار مضاعف برای مدافعان سلامت ایجاد نکنیم.

فرمانده انتظامی استان زنجان به آمادگی کارکنان پلیس برای ماموریت‌های چهارشنبه آخر سال و نوروز اشاره و بیان داشت: پلیس هدفش ایجاد فضایی امن و آرام برای عموم شهروندان است و تحت هیچ شرایطی به عده‌ای هنجارشکن اجازه خودنمایی نمی‌دهد که به بهانه شادی برای دیگران مزاحمت ایجاد کنند.

سردار جهانبخش در ادامه گفت: با هر کسی که بخواهد قانون را نادیده بگیرد برخورد می‌شود، قدرت پلیس به پشتوانه حمایت مردم از قانون و پلیس است و امروز در شرایط خوبی از حمایت‌های مردمی هستیم، هرچقدر حمایت مردم از پلیس بیشتر باشد اقتدار پلیس در برخورد با بی قانونی و هنجارشکنی بیشتر خواهد بود.

او در ادامه با اشاره به کشف ۷۰۰ هزار انواع مواد محترقه و ۳۰۰ کیلو پیش ساز مواد منفجره، تصریح کرد: سود جویان و کسانی که بخواهند در این شب با ایجاد سد معبر، راهبندان، تخریب اموال عمومی آسایش شهروندان را سلب کنند منتظر برخورد قاطع پلیس باشند.

فرمانده انتظامی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه در شرایط کنونی جامعه همه با هم با رعایت نکات بهداشتی و حضور در خانه می‌توانیم از شیوع این بیماری جلوگیری کنیم افزود: پلیس استان هم با تعامل و هماهنگی با سایر دستگاه‌های خدمات رسان و با استفاده از تجهیزات یگان ویژه اقدام به ضدعفونی معابر پرتردد می‌کند.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه پلیس استان از ابتدای شیوع بیماری کرونا اقدام به تشکیل قرارگاه زیستی کرد، گفت: ماهیت ماموریت‌های پلیس به گونه‌ای است که پلیس در هیچ شرایطی نمی‌تواند نسبت به تامین نظم و امنیت بی تفاوت بوده و روند خدمتگزاری به مردم را تعطیل کنیم، اما آنچه در چنین شرایطی توجه به این نکته ضروری است تا حدامکان از حضور فیزیکی شهروندان در یگان‌های انتظامی پیشگیری شده و با ایجاد و تجهیز زیرساخت‌ها از سوی پلیس، بستر‌های همگانی ارائه خدمات غیر حضوری برای شهروندان فراهم شود.

او با تاکید بر برخورد جدی پلیس با محتکران اقلام بهداشتی افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دستکش و ماسک، ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر الکل، ۲۶ هزار لیتر انواع مواد ضدعفونی کننده احتکار شده کشف و در این زمینه ۲۳ نفر محتکر و فروشنده غیرمجاز دستگیر و به مقام قضائی معرفی شدند.

سردار جهانبخش با اشاره به رصد فضای مجازی توسط پلیس فتا در خصوص جرایم فضای مجازی و خرید وفروش‌های غیر مجاز، تصریح کرد: با تلاش ماموران ۱۵ پرونده در خصوص خرید و فروش اقلام بهداشتی تقلبی و غیر مجاز تشکیل و ۲۱ نفر نیز دستگیر شدند.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.