کشف آثار تاریخی ۸۰۰ ساله در ولایت هرات

مقامات محلی ولایت هرات اعلام کردند که ۱۹ قلم آثار تاریخی توسط امنیت ملی این ولایت از ولسوالی کرخ کشف شده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات محلی ولایت هرات از کشف ۱۹ قلم آثار تاریخی از ولسوالی کرخ این ولایت خبر دادند.

دفتر مطبوعاتی ولایت هرات امروز (سه‌شنبه ۲۷ حوت/ اسفند) با انتشار این خبر افزوده است که قدمت این آثار تاریخی به دوره غوری ها می‌رسد.

بر اساس این گزارش، این آثار باستانی شامل انواع ظروف مسی است و از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است.

آریا رئوفیان، رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات نیز بیان داشت: این آثار شامل ۱۹ قلم می باشد که ۷۰۰ تا ۸۰۰ سال قدمت دارد و از یک منطقه باستانی کشف شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
حسین
۰۸:۲۲ ۲۰ تير ۱۳۹۹
با سلام به شما. لطفا در مسائلی که تنها مربوط به تاریخ افغانستان است مداخله صورت نگیرد. سرزمین پارس که چند هزار سال تاریخ جدا دارد خود را با آن سرگرم کند. تا چند سال پیش افغان باید در باغچه‌ها کار میکرد یا سیرابی پاک میکرد یا که مغول بود یا که فلان بود و بصال. چطور شد که از خود ایران محبوب‌تر شد و افغانستان را از خود می‌خوانند؟ در هر کلیپی که از تاریخ افغان‌ها و یا مناطق باستانی‌شان باشد، می‌بینی که ایرانی‌ها پیش‌قدم تراند و حتی در یک کانال‌ رسمی تلویزیونی افغانستان نوشته بودند که هرات را برگردانیدش به ایران. حال که یک افغان بگوید یزد و شیراز پس از ما هم هستند، میریزند سرش و .... و با ارائه‌ی اسناد و ..... خود بهتر می‌دانید. در طول این دو سه سال تا به الان یک نوع استبداد فکری بر مردم افغان از طرف ایران صورت گرفته و به احساساتشان واقعا ضربه‌ی قوی وارد شده. این چه قسم مسلمانیست؟ آرزوی موفقیت
آخرین اخبار