برپایی نمایشگاه کتاب ایران در شهر هرات با بیش از ۱۰ هزار عنوان کتاب + تصاویر

دانشگاه هرات به مدت ۱۰ روز میزبان نمایشگاه کتاب ایران با بیش از ۱۰ هزار عنوان و ۶۰ هزار جلد کتاب است.

برپایی نمایشگاه کتاب ایران در شهر هرات با بیش از ۱۰ هزار عنوان کتاببه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در سال های اخیر، بخش خصوصی با حمایت رایزنی فرهنگی ایران در افغانستان، نمایشگاه های کتاب متعددی را برگزار کرده است. حمایت خوب ناشران افغانستانی و بخش فرهنگی و همچنین بازخورد خوب و مثبت مردم افغانستان از این نمایشگاه ها باعث شده تا زنجیره برگزاری این نمایشگاه ها حفظ شود.

صبح روز گذشته در شهر هرات نمایشگاه کتابی از آثار ناشران بنام ایرانی برگزار شد. این نمایشگاه که به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه و همچنین گسترش زبان و ادبیات فارسی برگزار شده است، با بیش از ۱۰ هزار عنوان کتاب و ۶۰ هزار جلد کتاب افتتاح شده است.

این نمایشگاه به دو بخش بزرگسال و همچنین بخش ویژه کودک در دانشگاه هرات و همچنین مرکز شهر هرات (کتابخانه عامه) تقسیم شده است.

برپایی نمایشگاه کتاب ایران در شهر هرات با بیش از ۱۰ هزار عنوان کتاب + تصاویر

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور مقامات ایرانی و افغانستانی و همچنین ناشران ایرانی و افغانستانی و با حضور و استقبال پرشور و گسترده علاقمندان به کتاب و کتابخوانی، ساعت ۱۰ صبح روز شنبه برگزار شد. مقامات افغانستانی از برگزاری این نمایشگاه، به ویژه از وجود بخش ویژه کودک و نوجوان ابراز خشنودی و خرسندی کردند.

رضایی، مدیر بخش فرهنگی کنسولی ایران در افغانستان در این باره گفت: نمایشگاه کتاب هرات، فرصت مغتنمی جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین جوانان، نوجوانان و آحاد جامعه و همچنین گسترش زبان و ادبیات فارسی، ارتقای سطح فرهنگی جامعه و سپس ارتقای سطح مطالعه در جامعه می باشد. مسئولان باید در مسیر تقویت فرهنگ کتابخوانی در جامعه حرکت کنند و تلاش کنند که این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

برپایی نمایشگاه کتاب ایران در شهر هرات با بیش از ۱۰ هزار عنوان کتاب + تصاویر

وی اضافه کرد: عوامل مختلفی در بهبود فرهنگ مطالعه مردم دخیل هستند که از آن جمله می توان به برگزاری نمایشگاه کتاب اشاره کرد. جامعه زمانی پیشرفت می‌کند که در آن تحقیق و پژوهش باشد و زمانی این مهم وجود خواهد داشت که مطالعه به صورت مطلوب در جامعه رواج داشته باشد.

در میان برگزار کنندگان نمایشگاه، موسسه انار سرخ به عنوان فعال فرهنگی در حوزه کتاب و با هدف گسترش زبان و ادبیات فارسی، سهم بسزایی در برگزاری این نمایشگاه، همچنین ارسال کتاب به ناشران و کتابفروشان افغانستانی دارد.

این موسسه که سابقه شرکت در چندین دوره نمایشگاه هرات و همچنین نمایشگاه کتاب کابل را دارد، در حال حاضر با حمایت از ناشرین افغانستانی در حال برگزاری نمایشگاه کتاب در هرات می باشد. از جمله اقدامات خوب و قابل تحسین این موسسه، برپایی بخشی ویژه برای کودکان و نوجوانان است.

سید مجید سلطانی، مدیر عامل موسسه انار سرخ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته و با همکاری بخش های فرهنگی ایران در کشور افغانستان، و همکاری های موثر موسسه نمایشگاه های ایران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان ارتباطات اسلامی بتوانیم انگیزه و علاقه مندی مردم به مطالعه را بیشتر نماییم.

برپایی نمایشگاه کتاب ایران در شهر هرات با بیش از ۱۰ هزار عنوان کتاب + تصاویر

سید مجید سلطانی افزود: در این نمایشگاه بیش از ۲۰۰۰ عنوان کتاب کودک ارائه شده است زیرا مجموعه انار سرخ، همچون سال های گذشته اهمیت زیادی برای بخش کودک قائل است.

وی اضافه کرد: در بخش بزرگسال نیز، این موسسه بیش از ۳۰۰۰ عنوان کتاب در دسترس علاقه مندان قرار داده است.

گفتنی است که این نمایشگاه به مدت ۱۰ روز در شهر هرات برپا خواهد بود.

برپایی نمایشگاه کتاب ایران در شهر هرات با بیش از ۱۰ هزار عنوان کتاب + تصاویر

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار