نصب تله‌های فرمونی در ۵ ایستگاه از مناطق مختلف پسته کاری کاشمر

مسئول حفظ نباتات کاشمر گفت: امسال برای تعیین زمان اوج ظهور پروانه کرمانیا و تخمین تراکم و آفت تله‌های فرمونی در ۵ ایستگاه در مناطق مختلف پسته کاری شهرستان نصب شده است.


به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا حسینی مسئول حفظ نباتات کاشمر گفت: امسال برای تعیین زمان اوج ظهور پروانه کرمانیا " پیک پرواز " و تخمین تراکم و آفت تله‌های فرمونی در ۵ ایستگاه در مناطق مختلف پسته کاری شهرستان نصب شده است، در صورتی که انبوهی آفت به آستانه زیان اقتصادی برسد و نیاز به مبارزه شیمیایی باشد، زمان دقیق سمپاشی علیه آفت به اطلاع پسته کاران خواهد رسید.
 
او با بیان اینکه پیش آگاهی زمان مبارزه با پروانه چوبخوار پسته توسط واحد حفظ نباتات شهرستان انجام گرفت،ادامه داد: پروانه چوبخوار پسته "کرمانیا " بعد از پسیل پسته مهمترین آفت درختان پسته است و در بسیاری از مناطق پسته کاری شیوع دارد و خسارت جدی به درختان پسته وارد می‌کند.
 
مسئول حفظ نباتات کاشمر گفت: طی چند سال اخیر این آفت در باغات پسته این شهرستان به طور مرتب پایش شده است و خوشبختانه با وجود مشاهده آفت در باغات پسته  تراکم آفت تاکنون به نرم مبارزه نرسیده است.
 
حسینی افزود: اجرای صحیح عملیات مبارزه زمستانه و هرس سرشاخه‌های خشک شده در زمستان جمعیت لارو‌های درون شاخه‌ها را به طور موثری کاهش داده است و احتمالاً نیاز به مبارزه شیمیایی علیه آفات نخواهد بود.

انتهای پیام//م.د
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار