سیتی اسکن بیمارستان ولیعصر عج خرمشهر وارد مدار خدمت رسانی شد

سیتی اسکن بیمارستان ولیعصر عج خرمشهر وارد چرخه ی خدمت رسانی به بیماران شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،دوره ی آموزشی کار با دستگاه CTSCAN ۱۶ Slice و تجهیزات جانبی با رعایت موازین حفاظت فردی کارکنان برای تشخیص بیماری شایع کنونی جهت بهره برداری بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) شهرستان خرمشهر اجرا شد.

دستگاه ستی اسکن جدید این بیمارستان طی دو هفته گذشته آماده‌ی نصب و راه اندازی شد و از دیروز وارد چرخه‌ی خدمت رسانی به بیماران خرمشهری شد.

دکتر شکراله سلمان‌زاده، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در حاشیه بهره‌برداری رسمی از دستگاه یادشده گفت: در شرایط کنونی بهره‌برداری از این دستگاه ۱۶ اسلایس پیشرفته با توجه به اینکه انجام سی‌تی از اقدامات اولیه غربالگری بیماران کرونا می‌باشد، بسیار مهم و قابل ملاحظه است.

او با اشاره به اینکه دستگاه سی‌تی‌اسکن جدید بیمارستان ولیعصر (عج) خرمشهر دارای قابلیت‌های منحصر به فردی است، بیان کرد: این دستگاه محدودیت وزنی ندارد و در کمترین زمان ممکن و در عرض ۳ تا ۵ ثانیه کلیشه‌های سی‌تی را انجام می‌دهد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان انجام آنژیوگرافی عروقی محیطی را از دیگر قابلیت‌های این دستگاه جدید برشمرد و افزود: دستگاه یادشده با کیفیت بالای تصویر جایگزین سی‌تی‌اسکن قبلی خرمشهر شد.

سلمان زاده همچنین هزینه نصب، راه‌اندازی و لوازم جنبی این دستگاه را حدود ۳ میلیارد تومان عنوان کرد.

این دستگاه پیشرفته به دلیل رعایت موازین بهداشتی در شرایط کنونی، تنها با حضور دکتر حیدری، فرماندار ویژه خرمشهر، دکتر سلمان‌زاده، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان و دکتر موسوی، مدیر بهداشت و سلامت منطقه آزاد اروند، با رعایت اصول پیشگیری از ویروس کرونا به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.