بهره‌برداری ازدستگاه جدید سی‌تی‌اسکن ۱۶ اسلایس

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان از بهره‌برداری دستگاه جدید سی‌تی‌اسکن ۱۶ اسلایس در بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،هوشان شریعتی معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: تجهیز بخش جدید سی‌تی‌اسکن بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر با ورود دستگاه(CT Scan ۱۶) اسلایس کامل می شود و با نصب و راه اندازی این دستگاه طی روز های آتی، پذیرای بیماران خواهد بود و نیاز بیمارستان از انتقال بیماران به سایر مراکز تشخیصی را مرتفع خواهد نمود.

او با اشاره به مزیت های این دستگاه، گفت: با این دستگاه تمامی سی‌تی آنژیوها به جز سی‌تی آنژیو قلب انجام می‌شود، از طرفی به دلیل سرعت بالا در انجام سی‌تی، اشعه کمتری به بیمار منتقل می‌کند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: از دیگر مزایای این دستگاه نسبت به دستگاه قبلی کیفیت بالای تصاویر بوده که به پزشک معالج برای تشخیص سریع و دقیق بیماری کمک می‌کند.

شریعتی با بیان اینکه توانمندی این دستگاه در دمای بالا، به دلیل تصویربرداری پیاپی و بی‌وقفه این امکان را برای پذیرش بیماران بیشتر نیز مهیا می‌کند، اضافه کرد: در کنار این دستگاه، یک انژکتور خریداری شده که همزمان با انجام سی‌تی، ماده حاجب نیز تزریق می‌شود که در تشخیص گرفتگی عروق، از اهمیت بالایی برخوردار است.

او در پایان از فعالیت سه شیفته این بخش و قرار داد با تمامی بیمه‌ها درمانی خبر داد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.