مشاهده خودروهای استانهای دیگر در خرمشهر

رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر گفت: ماشین‌ها با پلاک استان‌های دیگر که در خرمشهر مشاهده می شوند، قصد انتقال عراقی‌ها از نقاط مختلف به شلمچه را دارند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،موسی مطور جزیره رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر  دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مشاهدات عینی خود در گیت‌های ورودی خرمشهر، گفت: خودروهای مشاهده شده با پلاک‌های متعلق به استان‌های مختلف کشور، در گیت‌های ورودی خرمشهر پایش می‌شوند و بعد از تأیید سلامت وارد منطقه شده و بلافاصله پس از رساندن مسافران خود به استان‌های خود بر می‌گردند.

او با اشاره به انتشار تصاویری با مضمون تبدیل سالن‌های ورزشی خرمشهر به محل نگهداری احتمالی مبتلایان به کرونا، این ادعا را تکذیب کرد و افزود: من شخصاً از دو سالن مورد اشاره بازدید کردم و این موضوع صحت ندارد، این تصاویر هم مربوط به سال‌های قبل در مناسبت دیگری بوده است.

رئیس شورای شهر خرمشهر به اغذیه‌فروشی‌ها، رستوران‌ها و جایگاه‌های سوخت‌رسانی نیز اشاره کرد و گفت: تمام موارد ایمنی به مراکز ابلاغ شده و حتی به پمپ‌بنزین‌ها تأکید شده است؛ با توجه به خطر انتقال بیماری از طریق استفاده مکرر از نازل‌های سوخت‌گیری، دادن دستکش به راننده و یا انجام سوخت‌گیری توسط کارگر به عنوان یک الزام ابلاغ شده است.

مطور جزیره در ادامه از تمدید مهلت تخفیف عوارض شهرداری به مدت دو ماه خبر داد و اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و فشار اقتصادی ناشی از آن، مصوبه شورا که شامل تخفیف ۵۰ درصدی واحدهای مسکونی و ۳۰ درصدی واحدهای تجاری شهری و همچنین تخفیف ۵۰ درصدی به املاک واقع در مناطق حاشیه است که مهلت آن تا آخر اسفند بود که این امر تا آخر اردیبهشت ۹۹ تمدید شد.

او افزود: از سایر ادارات و نهادها همچون اداره مالیات و دارایی، اصناف و دیگر نهادهایی که با مردم در ارتباط هستند و بحث‌های همچون اجاره و مالیات و سرقفلی در آنها وجود دارند، انتظار می‌رود رویه مشابهی در تخفیف و بخشودگی در پیش گیرند.

روز سه شنبه ۴۵۰ متر از پیاده‌رو ساحلی خرمشهر در قالب فاز نخست بهسازی این پیاده‌رو با حضور استاندار خوزستان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، فرماندار و دیگران مسئولان افتتاح شد. این مراسم با تأخیری بیش از ۲ ساعت از زمان اعلام شده برگزار شد.

رئیس شورای شهر خرمشهر ، درباره علت تأخیر و لزوم برگزاری این مراسم در شرایطی که تجمع غیرضروری منع می‌شود، توضیح داد: تأخیر پیش آمده انتقادی به جاست و با توجه به شرایط کرونایی، برگزارکنندگان مقصر این تجمع طولانی‌مدت هستند.

او افزود: انتخاب زمان افتتاحیه به خاطر حضور استاندار در منطقه بوده تا بتوان از فرصت بودن وی برای تأمین اعتبار و تکمیل پروژه استفاده کرد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ع.س
۰۱:۰۵ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
تو رو خدا قسمتون میدیم به خون شهای جنگ تحمیلی مردم آبادان وخرمشهر خودشون هزار جور بد بختی داشتن از جنگ ودربدری بگیر تا خاک آب شورو ریزگردها دیگه بیماران کرونایی رو دیگه نبرید اونجا این بیچاره ها چکار کنند بخدا کریه ام میگیره ب حال مردم آبادان وخرمشهرکه حقشون رو به جنگ ادا کردن