از کشف ۶۴ هزار جفت دستکش بهداشتی تا پلمپ ۴۰ واحد صنفی متخلف

اقدامات نیروی انتظامی در برخورد با متخلفان اقلام بهداشتی و کشفیات در زمینه‌های دیگر را در بسته خبری امروز ۲۱ اسفند مشاهده کنید.

از کشف ۶۴ هزار جفت دستکش بهداشتی تا پلمپ ۴۰ واحد صنفی متخلفبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان اقدامات نیروی انتظامی در برخورد با متخلفان اقلام بهداشتی و کشفیات در زمینه‌های دیگر را در بسته خبری امروز ۲۱ اسفند مشاهده کنید.

کشف ۶۴ هزار جفت دستکش بهداشتی احتکار شده در کرمان

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از کشف ۶۴ هزار و ۲۰۰ جفت دستکش بهداشتی احتکار شده از یک باب مغازه فروش لوازم پزشکی در شهر کرمان خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فداء گفت: همزمان با اعلام شیوع ویروس کرونا در برخی نقاط کشور، پلیس نیز بنا به ماموریت‌های خاص خود در حوزه پیشگیری از شیوع این بیماری و همچنین پیشگیری از احتکار اقلام و کالا‌های پزشکی مورد نیاز مردم مرتبط با این بیماری وارد عمل شد.
اوافزود: در همین رابطه ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان کرمان با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و حضور میدانی در صنوف توزیع کننده اقلام بهداشتی که این روز‌ها مورد نیاز عموم مردم هستند متوجه شدند یکی از واحد‌های عرضه لوازم طبی و پزشکی با وجود دارا بودن برخی اقلام مورد نیاز مردم از فروش آن‌ها خودداری می‌کند.

سرهنگ فداء تصریح کرد: در این رابطه ماموران پس از اطمینان از موضوع همراه با مسئولان قضایی از این مغازه بازدید کردند که در بازرسی از آن ۶۴ هزارو ۲۰۰ جفت دستکش بهداشتی کشف و صاحب مغازه با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به جدیدت پلیس در برخورد با عاملان احتکار اجناس مورد نیاز مردم یادآور شد: هم اکنون که تمام بدنه جامعه به نوعی درگیر راهکار‌های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا هستند چه بهتر که با همیاری یکدیگر به صورت جمعی و جهادی تلاش کنیم تا این بحران سپری و از تبعات بعدی ناشی از آن نیز جلوگیری شود.

کشف ۱۵۰ تن پیاز احتکار شده در سیرجان

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف بیش از ۱۵۰ تن پیاز احتکار شده صادراتی به ارزش ۳۱ میلیارد ریال در شهرستان "سیرجان" خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: ماموران پلیس آگاهی "سیرجان" در راستای مبارزه با احتکار از دپوی مقدار زیادی پیاز در یک انبار حاشیه این شهر مطلع شدند.

او افزود: در این رابطه ماموران ضمن هماهنگی قضائی در بازرسی از این انبار، ۱۵۰ تن پیاز صادراتی که به منظور احتکار انبار شده بودند را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان، ارزش ریالی این بار پیاز ۳۱ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: این انبار پلمب و صاحب آن با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شد.

پلمپ ۴۰ واحد صنفی متخلف در شهرستان عنبرآباد

فرمانده انتظامی شهرستان عنبرآباد گفت: در اجرای طرح سلامت شهروندان و جهت پیشگیری از شیوع و گسترش بیماری کرونا طرح بازدید از صنوف در این شهرستان اجرا و ۴۰ واحد صنفی پلمب شد.
سرهنگ محمود بیدشکی افزود: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، طرح بازدید و سرکشی از واحد‌های صنفی در دستور کار اداره اماکن پلیس امنیت عمومی و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ بیدشکی افزود: در این طرح با همراهی اعضای شورای تامین از تعداد زیادی واحد صنفی بازدید شد که در نتیجه ۴۰ واحد صنفی به دلیل نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت اصول بهداشتی در راستای پیشگیری از بیماری کرونا پلمپ شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان عنبرآباد هدف از اجرای این طرح را نظارت کامل بر اصناف متخلف در راستای رعایت اصول بهداشتی و ارتقای امنیت اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: کسب رضایت مندی مردم و افزایش احساس امنیت در سطح شهرستان از اولویت‌های پلیس است که شهروندان نیز می‌توانند با معرفی اصناف متخلف از طریق شماره تلفن ۱۱۰ ما را در تامین بهتر امنیت یاری کنند.

 کشف ۳۱۸ کیلو تریاک در کهنوج

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۳۱۸ کیلو و ۲۲۰ گرم تریاک و دستگیری ۲ شرور مسلح در عملیات ماموران یگان تکاوری ۱۱۶ شهرستان"کهنوج" خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری افزود: ماموران یگان تکاوری ۱۱۶ "کهنوج" با انجام کار اطلاعاتی با همکاری اداره اطلاعات این شهرستان از عبور یک محموله سنگین موادمخدر از شرق کشور به سمت استان کرمان مطلع شدند.

او افزود: در این رابطه تیم‌هایی از این یگان پس از هماهنگی قضائی در حوالی یکی از رودخانه‌های فصلی این شهرستان مستقر شده و در ادامه پس از گذشت ساعاتی به یک دستگاه پژو ۴۰۵ عبوری از مناطق صعب العبور دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی استان بیان داشت: راننده و سرنشین این خودرو به محض مواجهه با ماموران اقدام به فرار کردند و در ادامه در پی آتش سنگین نیرو‌ها یکی از آنان زخمی و دیگری به همراه یک قبضه سلاح جنگی دستگیر شد.

سردار ناظری با اشاره به دستگیری هر ۲ قاچاقچی و کشف ۳۱۸ کیلو و ۲۲۰ گرم تریاک در این عملیات سنگین تصریح کرد: ماموران یگان تکاوری "کهنوج" در این عملیات نیز همچون بسیاری از دیگر عملیات‌های خود به واقع مجاهدانه تلاش کردند و در یک نقطه صعب العبور سد راه سوداگرانی شدند که ضربه به سلامتی و امنیت عموم مردم را هدف سودجویی خویش قرار داده اند.

کشف بیش از ۳ هزار متر کابل فشار قوی سرقتی

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از کشف بیش از ۳ هزار متر کابل فشار قوی سرقتی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در عملیات ماموران خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فدا ء گفت: ماموران کلانتری ۳۳ شهر "کاظم آباد" حین گشت زنی شبانه در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودوری زانتیا مشکوک و دستور توقف آن را صادر کردند.

او اظهار داشت: راننده خودرو بدون توجه به اخطار و ایست پلیس با افزایش سرعت اقدام به فرار کرد که پس از یک تعقیب و گریز طولانی، نهایتاً عرصه را بر خود تنگ دید و خودرو را در بیابان رها و با استفاده از تاریکی شب از محل متواری شد.

سرهنگ فداء گفت: در بازرسی از این خودرو ۳ هزارو ۸۵ متر کابل برق فشار قوی که از شهرستان‌های زرند و کرمان به سرقت رفته بودند، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه ارزش ریالی اقلام مکشوفه توسط کارشناسان بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعلام شده است افزود: تلاش پلیس برای دستگیری متهم فراری ادامه دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
درود