بسیج ملی مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی سمنان آغاز شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: پویش ملی بسیج همگانی مقابله با بیماری ویروسی کرونا در سمنان با هدف شناسایی بیماران آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، نوید دانایی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: پویش ملی بسیج همگانی مقابله با ویروس کرونا با هدف ارتقای دانش، نگرش و مهارت آحاد مختلف جامعه از جمله خانواده‌ها و افراد شاغل در واحد‌های مختلف صنفی و اماکن، غربالگری بیماران، اجرای بهینه مراقبت در منزل، پیگیری موارد مشکوک و ترخیص شده، آموزش، حساسیت زایی و خودمراقبتی در مورد این بیماری، اجرا می‌شود.

او افزود: در این پویش مراکز بهداشت با افرادی که در این مراکز پرونده سلامت دارند تماس گرفته و وضعیت سلامتی آنان را جویا می‌شوند و آموزش‌های لازم را به آنان ارایه می‌دهند.

دانایی با اشاره به راه اندازی وب سایت الکترونیکی www.salamat.gov.ir، ابراز داشت: این سایت به منظور غربالگری و خودمراقبتی افراد در منزل و ارجاع به نزدیکترین مراکز بهداشتی و درمانی بر اساس سطح پوشش و پیگیری بیماران غربال شده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: سمنان در زمینه پویش فشار خون و گزارش خودارزیابی از استان‌های موفق کشور بود و اکنون نیز از طریق سایت اعلام شده شهروندان می‌توانند شرح حال خود را گزارش کنند تا بتوان با غربالگری بیماران مبتلا به ویروس کرونا را شناسایی کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار