دستگیری سارق حساب بانکی شهروندان ملایری

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی ۴۴۳ نفر کرده بود، خبر داد.

دستگیری سارق حساب بانکی شهروندان ملایر یبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ محمد باقر سلگی،فرمانده انتظامی شهرستان ملایر گفت: در پی شکایت چند نفر از شهروندان شهرستان ملایر مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی شان به‌صورت اینترنتی و از طریق فضای مجازی، پرونده به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتای شهرستان قرار گرفت.

او افزود: با اقدامات فنی کارشناسان پلیس فتا و تحقیقات علمی و گسترده و بکارگیری شگرد‌های خاص پلیسی، متهم شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ باقری بیان کرد: با انجام کارشناسی و استفاده از کلیه ادله دیجیتالی ارتکاب جرم در فضای مجازی، اطلاعات ۴۳۳ کارت بانکی از کیس رایانه این متهم کشف شد که اقدامات فنی و تخصصی به منظور پیگیری شکایت شاکیان در شهرستان ملایر که فعلا تعداد آن‌ها ۴۵ نفر است و همچنین سراسر کشور در دست پیگیری پلیس فتا قرار دارد.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود در تشریح شیوه و شگرد این کلاهبردار اینترنتی، تصریح کرد: شیوه‌های این فیشینگ کار حرفه‌ای شامل: طراحی و انتشار درگاه‌های پرداخت جعلی، استفاده غیر مجاز از کارت‌های بانکی دیگران، ساخت کانال‌های با عناوین فریب دهنده و تبلیغات با موضوع‌های مختلف از جمله، فروش بسته اینترنتی نیم بهاء بوده که در نهایت افراد فریب خورده را به یکی از درگاه‌های بانکی مورد نظر هدایت کرده و سوژه‌های مورد نظر نیز با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی جهت پرداخت هزینه فعال‌سازی با پیغام خطا مواجه شده و پس از گذشت چند روز مبالغ از حساب آن‌ها کم می‌شد.

این مقام مسئول بیان کرد: مجرمان اینترنتی همواره به دنبال جلب اعتماد قربانیان به بهانه‌های مختلف و فریبنده هستند، و تاکید می‌شود، کاربران فضای مجازی آگاهی خود را نسبت به تشخیص سایت و درگاه اصلی از جعلی افزایش دهند، همچنین نرم افزار‌های مورد نیاز تلفن همراه هوشمند خود را از سایت‌های معتبر و رسمی تهیه کرده و مراقب باشند تا در دام کلاهبرداران سایبری نیفتند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر گفت: از مردم درخواست می‌شود به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران و کاربران ناشناس قرار ندهند و در هنگام خرید‌های اینترنتی و پرداخت وجه از طریق درگاه‌های بانکی به اصالت و جعلی نبودن این درگاه‌ها دقت کامل داشته باشند و موارد مشکوک را بلافاصله با پلیس فتا در میان بگذارند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.