روسیه: آمریکا از سیاسی کردن گزارش آژانس درباره ایران بپرهیزد

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی به آمریکا توصیه کرد از تلاش برای سیاسی کردن گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران خودداری کند.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در پیامی توییتری از آمریکا خواست از تلاش برای سیاسی کردن گزارش آژانس انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران خودداری کنند زیرا این تلاش‌ها به جایی نمی‌رسد و مسئله هیچ ربطی به خطرات اشاعه‌ای ندارد.

اولیانوف با توصیه به دولت آمریکا در این پیام نوشت: «با احترام تمام به مقام‌های آمریکایی که جایگاهشان بسیار بالاتر از جایگاه من است می‌گویم بیایید رو راست باشیم: تلاش‌ها برای ساختن یک پرونده سیاسی بزرگ از گزارش غیرسنتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص دسترسی به برخی سایت‌ها در ایران به هیچ جایی نخواهد رسید. عملاً چیزی برای گمانه‌زنی وجود ندارد.»

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی همچنین نوشت: «مسئله هیچ ربطی به خطرات اشاعه‌ای ندارد زیرا سایت‌های مورد اشاره ۲۰ سال است که ارتباطی با برنامه هسته‌ای ایران نداشته‌اند. این یک واقعیت است. برای اینکه بتوانیم وضعیت را به همان‌گونه که هست ارزیابی کنیم باید این را بدانیم و درک کنیم.»


بیشتر بخوانید:


پیش از این لاورنس نورمن، خبرنگار روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال مدعی شده مدیر کل آژانس از ایران به دلیل منع دسترسی به سه سایت و امتناع از پاسخگویی به سوالات این نهاد بین‌المللی در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای در گذشته انتقاد کرده است.

نماینده روسیه همچنین در پیامی دیگر از لاورنس نورمن خواست یک بار دیگر گزارش آژانس را بخواند ونوشت: «من ماهیت واقعی مسئله را برای شما بازگو کردم. متن گزارش را دقیق بخوانید. مسئله این است که دبیرخانه، مسئله را از نگاه پروتکل الحاقی چطور می‌بینید. من اطمینان دارم که مشکل به گونه‌ای که مورد رضایت طرفین باشد حل و فصل می‌شود.»

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی پیش‌تر نیز در پیامی توییتری در واکنش به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران و در پاسخ به خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال نوشت مسئله دسترسی آژانس به تاسیسات ایران در بردارنده هیچ معنای عملیاتی نیست.

این در حالی است که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای خود عله کشورمان گفت ایران باید در مورد مسئله هسته‌ای، با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند و کلیه اطلاعات مربوط به فعالیت‌های خود را در این زمینه ارائه دهد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد که رفتار ایران نقض آشکار توافق‌های منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار